Help, Mobistar klantendienst in 't Frans
Enkele weken geleden ben ik overgeschakeld van een Mobistar abonnement naar een prepaid Internet On Mobile kaart. Wanneer ik nu de klantendienst probeer te bereiken via het nummer 5000, dan kom ik steeds op de Franse afdeling van de klantendienst terecht. In het menu waarop je terechtkomt, is er geen optie om de taal te wijzigen. Naar de klantendienst bellen in het Frans haalt niets uit, maar dat kan ook aan mijn Frans liggen . Op e-mails wordt er blijkbaar niet gereageerd en bij het Mobistar Center konden ze mij ook niet helpen... Ik vermoed dat er ergens wel een optie is om de taal aan te passen, maar ik heb ze tot hiertoe nog niet gevonden. Iemand enig idee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Welke taal krijg je als je je inlogt op de Mobistar website? Dat staat misschien in het Frans? Bij emailvoorkeuren kan je je taal wijzigen; al heeft dit waarschijnlijk enkel effect op de emails.
Het eerste dat ik zou proberen: uitleggen in het Frans dat je de Nederlandse helpdesk nodig hebt. Op een helpdesk zijn er vaak wel (enkele) mensen die (gebrekkig) tweetalig zijn, dus misschien lukt het wel in het Nederlands of Engels.
Als een Mobistar Center ook niet kan helpen, kan je het steeds via Twitter/Facebook eens proberen. Via twitter hebben ze mijn problemen kunnen oplossen.
Het eerste dat ik zou proberen: uitleggen in het Frans dat je de Nederlandse helpdesk nodig hebt. Op een helpdesk zijn er vaak wel (enkele) mensen die (gebrekkig) tweetalig zijn, dus misschien lukt het wel in het Nederlands of Engels.
Als een Mobistar Center ook niet kan helpen, kan je het steeds via Twitter/Facebook eens proberen. Via twitter hebben ze mijn problemen kunnen oplossen.
't Is inderdaad ver gekomen Maar aan de andere kant denk ik, ach als 't maar opgelost geraakt...
Taal van de website en klantenzone is NL, idem voor e-mailvoorkeur en voice mail. Welkomstbrief na overschakeling naar prepaid was gewoon in NL. Ik herinner me wel dat ik de eerste keer dat ik zelf belde na de overschakeling een taal moest kiezen vooraleer ik effectief kon bellen, maar daar heb ik toch ook NL gekozen dacht ik. Helpdesk in 't Frans heb ik geprobeerd, was geen succes. Heb de klantendienst momenteel niet dringend nodig, tenzij voor dit probleem dan... Zal later deze week nog es verder zoeken...
Taal van de website en klantenzone is NL, idem voor e-mailvoorkeur en voice mail. Welkomstbrief na overschakeling naar prepaid was gewoon in NL. Ik herinner me wel dat ik de eerste keer dat ik zelf belde na de overschakeling een taal moest kiezen vooraleer ik effectief kon bellen, maar daar heb ik toch ook NL gekozen dacht ik. Helpdesk in 't Frans heb ik geprobeerd, was geen succes. Heb de klantendienst momenteel niet dringend nodig, tenzij voor dit probleem dan... Zal later deze week nog es verder zoeken...