Help, Mobistar klantendienst in 't Frans

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Adelante
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2012, 17:55

Enkele weken geleden ben ik overgeschakeld van een Mobistar abonnement naar een prepaid Internet On Mobile kaart. Wanneer ik nu de klantendienst probeer te bereiken via het nummer 5000, dan kom ik steeds op de Franse afdeling van de klantendienst terecht. In het menu waarop je terechtkomt, is er geen optie om de taal te wijzigen. Naar de klantendienst bellen in het Frans haalt niets uit, maar dat kan ook aan mijn Frans liggen :oops: . Op e-mails wordt er blijkbaar niet gereageerd en bij het Mobistar Center konden ze mij ook niet helpen... Ik vermoed dat er ergens wel een optie is om de taal aan te passen, maar ik heb ze tot hiertoe nog niet gevonden. Iemand enig idee?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Welke taal krijg je als je je inlogt op de Mobistar website? Dat staat misschien in het Frans? Bij emailvoorkeuren kan je je taal wijzigen; al heeft dit waarschijnlijk enkel effect op de emails.

Het eerste dat ik zou proberen: uitleggen in het Frans dat je de Nederlandse helpdesk nodig hebt. Op een helpdesk zijn er vaak wel (enkele) mensen die (gebrekkig) tweetalig zijn, dus misschien lukt het wel in het Nederlands of Engels.

Als een Mobistar Center ook niet kan helpen, kan je het steeds via Twitter/Facebook eens proberen. Via twitter hebben ze mijn problemen kunnen oplossen.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vind eigenlijk dat het al ver gekomen is, dat men op Facebook en Twitter moet zitten om problemen snel opgelost te zien krijgen.

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kijk eens naar de taalsettings in het voicemail menu, misschien dat het daaraan gekoppeld is.
Adelante
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2012, 17:55

't Is inderdaad ver gekomen :eek: Maar aan de andere kant denk ik, ach als 't maar opgelost geraakt...
Taal van de website en klantenzone is NL, idem voor e-mailvoorkeur en voice mail. Welkomstbrief na overschakeling naar prepaid was gewoon in NL. Ik herinner me wel dat ik de eerste keer dat ik zelf belde na de overschakeling een taal moest kiezen vooraleer ik effectief kon bellen, maar daar heb ik toch ook NL gekozen dacht ik. Helpdesk in 't Frans heb ik geprobeerd, was geen succes. Heb de klantendienst momenteel niet dringend nodig, tenzij voor dit probleem dan... Zal later deze week nog es verder zoeken...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”