Op het werk van mijn echtgenote zijn ze, owv. fiscale redenen, werknemers gaan "verplichten" om zich aan te sluiten bij een specifiek abonnement via de firma. Concreet houdt dit het volgende in:
- 25 euro per maand van het bedrijf om te bellen
- telefoontjes naar collega werknemers zijn gratis
- geen idee over het aantal minuten je krijgt voor andere nrs (vb privé), maar wel betaal je zelf zodra je het bedrag hebt opgebruikt
- je kan in de plaats ook kiezen voor data transfer (500 MB/md), maar dan kan je niet telefoneren
Dit heeft onze plannen enigszins in de war gestuurd. Immers, we wilden voor haar een (budget) smartphone te kopen, met een MobileVikings abonnement, waarbij ze voor haar werk vooral bereikbaar was, en verder zelf zou telefoneren via een betamax provider en MobileVOIP app (ze werkt in Brussel en thuis hebben we ook 3G, en sowieso Wifi). Bovendien zou ze dan ook spotiy muziek kunnen afspelen in de wagen én altijd toegang hebben tot onze gedeelde google calendars.
Gezien bovenstaande opgelegde deal geen combinatie van data transfer en telefonie aanbiedt, zijn we ergens verplicht om die plannen aan te passen. Ik had volgende scenario's in m'n hoofd, graag jullie advies hierover (alternatieve voorstellen zijn zeker welkom):
- gewone GSM voor werkabonnement en daarnaast iPOD touch voor apps zoals google calendar en spotify
- voordelen: geen extra data transfer abonnement nodig, want Wifi thuis en op het werk
nadelen:- voor zover ik kan nagaan: geen native app voor google calendar op itunes
geen sync van agenda zo geen wifi in de buurt (kan gecompenseerd worden door onze aansluiting bij het Belgacom FON netwerk)
dubieuze reputatie van Apple gezien Foxconn affaire
duur
- voor zover ik kan nagaan: geen native app voor google calendar op itunes
- voordelen: native app voor google calendar
nadelen: twee telefoons, waarbij de ene slechts gebruikt wordt voor data transfer en voip calling
- voordeel: geen vervelende rekening op 't einde van de maand
nadeel: enkel data transfer & syncing via wifi thuis, op 't werk of belgacom FON
- voordeel: alles in één
nadeel: geen idee hoe dit werkt-> hoe kan je regelen dat data transfer met zekerheid via de de MV sim gebeurt? Mijn vrouw is geen IT'er, en kan dus per ongeluk syncen met het werkabonnement, terwijl dit steeds via de MV sim moet gebeuren; hier kunnen onbedoeld fouten gebeuren, snap je?
Alle opmerkingen, adviezen, wat dan ook,... zijn welkom!
mvg
Mortov