Deense prijsbreker op Belgische telecommarkt

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

De Deense telecomstartup Interfone maakt zijn debuut op de Belgische markt. Die geeft een flinterdunne simkaart uit die op een bestaande simkaart wordt aangebracht en internationale gesprekken via een goedkope VoiP-server omleidt.

Meer vind u hier: Bron
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 dec 2012, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Basis toegevoegd aan deze topic, zodat men toch een inleiding van de link heeft.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

het leek iets interessants... tot ik "internationale oproepen" zag staan :p
gezien ik niet vaak naar het buitenland bel, dus ook niet interessant.

daarbovenop heb je op de bronvermelding geen enkele vermelding van hoe ze het doen?
(gebruikt dat ding wifi? 3g? van welke provider? of belt het gewoon naar een lokaal nr? etc etc)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Het maakt gebruik van call-back: http://www.interfone.com/viewpage.php?page_id=1.

Hier trouwens wat meer informatie: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/int ... 237202.htm.
De kaart kost 44,90 euro (inclusief btw) met een inbegrepen beltegoed van 10 euro. Consumenten kunnen kiezen uit een prepaid-formule en drie tariefformules zonder contractduur.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik blijf erbij dat ik het niet snap :p

ze zeggen het kost je 12 cent / minuut.
ze gebruiken geen wifi, geen 3g, en geen eigen (virtueel) netwerk.
je moet geen speciaal nummer bellen, ook al ben je zelf in het buitenland.

dan ga ik ervanuit dat

1) die "chip" van hun het gewoon ziet als je een country code toevoegt (dus als je +32 hebt voor je contacten, neemt die het ook over?)
2) die 12 cent / minuut is wat het tussen hun en je bestemmeling kost, maar niet wat het tussen jou en hun kost (ongeacht de callback feature, moet je nog steeds zelf het eerste contact maken)

de berichtgeving is me nog steeds niet specifiek genoeg, en lijkt me zelfs niet helemaal correct met de 12 cent zonder extra kosten...

EDIT: toevoegingen van hun eigen site:
In functie van het abonnement dat u onderschreef bij uw gebruikelijke provider kunnen nog lokale kosten aangerekend worden voor een oproep naar een vast nummer.Deze hangen af van uw forfait en totale duur van het gesprek.
* Prijs per minuut btw inbegrepen.Wordt vanaf de eerste minuut per seconde aangerekend, buiten de 0,05 € verbindingskosten voor ontvangst in het buitenland.
verder is hun site niet volledig klaar (probeer maar eens al de links onderaan bij "systeem" op hun site - http://interfonebelgium.com/ )
en beweren ze dat hun voip "dezelfde kwaliteit heeft als een klassieke lijn" (wat me toch sterk zou verbazen, al zeg ik niet dat het slechtere kwaliteit zal zijn)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”