De Deense telecomstartup Interfone maakt zijn debuut op de Belgische markt. Die geeft een flinterdunne simkaart uit die op een bestaande simkaart wordt aangebracht en internationale gesprekken via een goedkope VoiP-server omleidt.
Meer vind u hier: Bron
Deense prijsbreker op Belgische telecommarkt
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
het leek iets interessants... tot ik "internationale oproepen" zag staan 
gezien ik niet vaak naar het buitenland bel, dus ook niet interessant.
daarbovenop heb je op de bronvermelding geen enkele vermelding van hoe ze het doen?
(gebruikt dat ding wifi? 3g? van welke provider? of belt het gewoon naar een lokaal nr? etc etc)

gezien ik niet vaak naar het buitenland bel, dus ook niet interessant.
daarbovenop heb je op de bronvermelding geen enkele vermelding van hoe ze het doen?
(gebruikt dat ding wifi? 3g? van welke provider? of belt het gewoon naar een lokaal nr? etc etc)
-
- Elite Poster
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
Het maakt gebruik van call-back: http://www.interfone.com/viewpage.php?page_id=1.
Hier trouwens wat meer informatie: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/int ... 237202.htm.
Hier trouwens wat meer informatie: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/int ... 237202.htm.
De kaart kost 44,90 euro (inclusief btw) met een inbegrepen beltegoed van 10 euro. Consumenten kunnen kiezen uit een prepaid-formule en drie tariefformules zonder contractduur.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
ik blijf erbij dat ik het niet snap 
ze zeggen het kost je 12 cent / minuut.
ze gebruiken geen wifi, geen 3g, en geen eigen (virtueel) netwerk.
je moet geen speciaal nummer bellen, ook al ben je zelf in het buitenland.
dan ga ik ervanuit dat
1) die "chip" van hun het gewoon ziet als je een country code toevoegt (dus als je +32 hebt voor je contacten, neemt die het ook over?)
2) die 12 cent / minuut is wat het tussen hun en je bestemmeling kost, maar niet wat het tussen jou en hun kost (ongeacht de callback feature, moet je nog steeds zelf het eerste contact maken)
de berichtgeving is me nog steeds niet specifiek genoeg, en lijkt me zelfs niet helemaal correct met de 12 cent zonder extra kosten...
EDIT: toevoegingen van hun eigen site:
en beweren ze dat hun voip "dezelfde kwaliteit heeft als een klassieke lijn" (wat me toch sterk zou verbazen, al zeg ik niet dat het slechtere kwaliteit zal zijn)

ze zeggen het kost je 12 cent / minuut.
ze gebruiken geen wifi, geen 3g, en geen eigen (virtueel) netwerk.
je moet geen speciaal nummer bellen, ook al ben je zelf in het buitenland.
dan ga ik ervanuit dat
1) die "chip" van hun het gewoon ziet als je een country code toevoegt (dus als je +32 hebt voor je contacten, neemt die het ook over?)
2) die 12 cent / minuut is wat het tussen hun en je bestemmeling kost, maar niet wat het tussen jou en hun kost (ongeacht de callback feature, moet je nog steeds zelf het eerste contact maken)
de berichtgeving is me nog steeds niet specifiek genoeg, en lijkt me zelfs niet helemaal correct met de 12 cent zonder extra kosten...
EDIT: toevoegingen van hun eigen site:
In functie van het abonnement dat u onderschreef bij uw gebruikelijke provider kunnen nog lokale kosten aangerekend worden voor een oproep naar een vast nummer.Deze hangen af van uw forfait en totale duur van het gesprek.
verder is hun site niet volledig klaar (probeer maar eens al de links onderaan bij "systeem" op hun site - http://interfonebelgium.com/ )* Prijs per minuut btw inbegrepen.Wordt vanaf de eerste minuut per seconde aangerekend, buiten de 0,05 € verbindingskosten voor ontvangst in het buitenland.
en beweren ze dat hun voip "dezelfde kwaliteit heeft als een klassieke lijn" (wat me toch sterk zou verbazen, al zeg ik niet dat het slechtere kwaliteit zal zijn)