Ik heb momenteel een packet telefoon + TV + internet bij Belgacom.
Ik heb een tutorial van hier op Userbase (zie stickies) gevolgd en heb nu mijn uitgaande gesprekken al op VOIP lopen. Nu zou ik ook de inkomende gesprekken op VOIP willen.
Hoe moet ik de overstap dan eigenlijk doen?
Als ik WeePee mijn huidig nummer laat overdragen, dan ga ik vanaf dan een nieuw abonnement aan (in Belgacom logica) voor internet en TV. Wil ik nadien ook TV opzeggen, dan moet ik een opzegvergoeding betalen.
Als ik eerst mijn TV opzeg, en nadien WeePee mijn nummer laat overnemen, betaal ik ook een opzegvergoeding voor de telefoon.
Als ik bij Belgacom zowel TV als telefoon opzeg, dan ben ik mijn telefoonnummer kwijt.
Wat moet ik doen (en eventueel in welke volgorde) op zowel TV als telefoon op te zeggen bij Belgacom en toch WeePee mijn telefoonnummer te laten overnemen?
Als we tijdelijk op dat vast nummer niet bereikbaar zouden zijn, is dat geen ramp. Mijn vrouw en ik hebben beide een GSM.
Overstappen van BGC 3play naar VOIP
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
nieuwe contracten bij belgacom zijn vrijblijvend sinds juli 2012 en kan je ten alle tijde kosteloos opzeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Is het niet pas kosteloos opzegbaar als je contract al minstens 6 maanden lopende is?
edit: https://support.nl.belgacom.be/app/answ ... a_id/10611
Niet echt verhelderend, wat met contracten van voor 16/07/2012?
(mijn 3play loopt van ergens in /04/2012)
Of kan ik het dan zo spelen om zelf eerst TV op te zeggen om dan nadien een nummeroverdracht via WeePee aan te vragen.
Als ik TV heb opgezegd heb ik een nieuw contract internet+telefonie van na 16/07/2012 en kan ik (met een maand opzeg) kosteloos een product opzeggen.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Belgacom klantendienst mee zal gaan in dat verhaaltje
edit: https://support.nl.belgacom.be/app/answ ... a_id/10611
Niet echt verhelderend, wat met contracten van voor 16/07/2012?
(mijn 3play loopt van ergens in /04/2012)
Of kan ik het dan zo spelen om zelf eerst TV op te zeggen om dan nadien een nummeroverdracht via WeePee aan te vragen.
Als ik TV heb opgezegd heb ik een nieuw contract internet+telefonie van na 16/07/2012 en kan ik (met een maand opzeg) kosteloos een product opzeggen.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Belgacom klantendienst mee zal gaan in dat verhaaltje
Laatst gewijzigd door heist_175 20 dec 2012, 14:34, in totaal 1 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
neen, belgacom gaat (in navolging van telenet) verder dan wat de wet voorschrijft :
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... 2_ftc.page
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... 2_ftc.page
- xenne
- Elite Poster
opzegperiode is wel van toepassing.... aangezien belgacom verder gaat dan de wet kunnen ze natuurlijk opzegperiode vragen als je binnen de eerste zes maanden zou opzeggen... maar nadien zou er van opzegperiode wettelijk geen sprake meer mogen zijn, toch is dit wel het geval bij belgacom
- xenne
- Elite Poster
nummeroverdracht aanvragen bij weepee met behoud van diensten op de lijn ( al heb je nog altijd het risico dat belgacom alles van het koper zal smijten ). daarna tv opzeggen, telefoon is automatisch opgezegd na portatie vh nummer
- xenne
- Elite Poster
het is zelfs nog simpeler want op het overdrachtsformulier kan je kiezen om enkel internet te behouden
Op deze lijn blijft behouden:
[ ] Digitale TV*
[ ] ADSL*
* De klant verklaart tevens al de betrokken partijen bij de levering van de aangekruiste diensten op de hoogte te brengen van deze nummeroverdracht.
of belgacom dit correct gaat uitvoeren is nog iets anders. ik heb destijds ook op voorhand een paar keer gebeld en kreeg te horen dat ik mijn internet & tv zou behouden, toch werd alles van het koper gesmeten op moment van de portatie vh telefoonnummer, maar da's ondertussen wel meer dan 2 jaar geleden
Op deze lijn blijft behouden:
[ ] Digitale TV*
[ ] ADSL*
* De klant verklaart tevens al de betrokken partijen bij de levering van de aangekruiste diensten op de hoogte te brengen van deze nummeroverdracht.
of belgacom dit correct gaat uitvoeren is nog iets anders. ik heb destijds ook op voorhand een paar keer gebeld en kreeg te horen dat ik mijn internet & tv zou behouden, toch werd alles van het koper gesmeten op moment van de portatie vh telefoonnummer, maar da's ondertussen wel meer dan 2 jaar geleden
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het enige risico die je hebt is inderdaad dat Internet uitvalt.
Maar dat wordt dan wel zo vlug mogelijk terug hersteld ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je kan uiteraard ook in een (uitvoerig) begeleidend schrijven aan BGC melden dat je de portering van jouw BGC nummer bij WeePee hebt aangevraagd en dat:
Of men binnen Belgacom dit ook op een naadloze manier kan/wil uitvoeren, heb jij uiteraard verder geen invloed op...
Persoonlijk zou ik een kopie van de aanvraag tot portering van het BGC nummer naar WeePee in bijlage bij dit schrijven opnemen.
Alles hangt dan duidelijk aan elkaar, voor alle partijen.
- WeePee BGC hieromtrent verder zal contacteren betreffende de praktische afhandeling (wat uiteraard wettelijk zo voorzien is);
- je wenst dat op het ogenblik van de portering van jouw BGC nummer ook jouw BGC TV product beeindigd wordt;
- je wenst dat op het ogenblik van de portering van jouw BGC nummer BGC ook de nodige stappen onderneemt opdat jij jouw internetproduct zonder onderbreking verder kan gebruiken.
Of men binnen Belgacom dit ook op een naadloze manier kan/wil uitvoeren, heb jij uiteraard verder geen invloed op...
Persoonlijk zou ik een kopie van de aanvraag tot portering van het BGC nummer naar WeePee in bijlage bij dit schrijven opnemen.
Alles hangt dan duidelijk aan elkaar, voor alle partijen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
met die wettelijke opzeg doe ik het simpeler
als ik een product niet langer wens te gebruiken geef ik ze gewoon melding dat ik vanaf datum x geen gebruik meer wens te maken,
en de domiciliering vliegt gelijktijdig eruit.
als ze dan toch proberen een (niet wettelijke) opzegperiode te hanteren, krijgen ze het deksel op de neus...
niet tevreden? tja, de wet is de wet (ik vind ze ook niet altijd even leuk )
had het laatst trouwens met tv vlaanderen: opzeg gegeven, bevestiging gekregen, domiciliering geschrapt,
en 2 weken nadien zie ik poging tot inning van ongeldige domiciliering: tv vlaanderen... nice try
als ik een product niet langer wens te gebruiken geef ik ze gewoon melding dat ik vanaf datum x geen gebruik meer wens te maken,
en de domiciliering vliegt gelijktijdig eruit.
als ze dan toch proberen een (niet wettelijke) opzegperiode te hanteren, krijgen ze het deksel op de neus...
niet tevreden? tja, de wet is de wet (ik vind ze ook niet altijd even leuk )
had het laatst trouwens met tv vlaanderen: opzeg gegeven, bevestiging gekregen, domiciliering geschrapt,
en 2 weken nadien zie ik poging tot inning van ongeldige domiciliering: tv vlaanderen... nice try
- xenne
- Elite Poster
als de domiciliering opgezegd is sturen ze toch gewoon een factuur?
- heist_175
- Elite Poster
Belgacom TV heb ik eind december opgezegd. Natuurlijk hield de factuur van januari nog geen rekening met die opzeg. Dat zou ik op de factuur van februari dan gecrediteerd krijgen...
Ik heb een aanvraag ingediend bij WeePee om mijn telefoonnummer over te nemen.
's Avonds op de omschakeldag werkte het internet niet meer. BGC had natuurlijk alles geschrapt.
BGC Technische dienst zei dat eerst mijn contract terug moet "bestaan".
BGC Klantendienst heeft een nieuw contract aangemaakt (we zullen zien welke impact dat heeft op de facturen die ik nog moet krijgen) en heeft me nadien doorverbonden met de technische dienst. Daar zeiden ze me dat ze niets konden doen. Ik moest 24u wachten.
Ik heb mijn internetverbinding nodig voor het werk, dus dat was niet echt het antwoord en de oplossing waarop ik aan het wachten was. De mevrouw verzekerde me dat ze er niets kon aan doen.
40minuten later werkte mijn internet toch weer.
Inkomende oproepen worden netjes afgehandeld.
Nooit gedacht dat overstappen naar VOIP zo vlot zou gaan!!
(bedankt ook aan Goztow voor deze stickie, zonder had ik nooit de stap gezet)
Ik heb een aanvraag ingediend bij WeePee om mijn telefoonnummer over te nemen.
's Avonds op de omschakeldag werkte het internet niet meer. BGC had natuurlijk alles geschrapt.
BGC Technische dienst zei dat eerst mijn contract terug moet "bestaan".
BGC Klantendienst heeft een nieuw contract aangemaakt (we zullen zien welke impact dat heeft op de facturen die ik nog moet krijgen) en heeft me nadien doorverbonden met de technische dienst. Daar zeiden ze me dat ze niets konden doen. Ik moest 24u wachten.
Ik heb mijn internetverbinding nodig voor het werk, dus dat was niet echt het antwoord en de oplossing waarop ik aan het wachten was. De mevrouw verzekerde me dat ze er niets kon aan doen.
40minuten later werkte mijn internet toch weer.
Inkomende oproepen worden netjes afgehandeld.
(bedankt ook aan Goztow voor deze stickie, zonder had ik nooit de stap gezet)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dus ... een beetje zoals ik verwacht had:heist_175 schreef:40minuten later werkte mijn internet toch weer.
Jammer dat ze bij Belagcom nog altijd geen goed proces hebben om je telefoon op te zeggen, zonder dat daarbij je Internet (verkeerdelijk) afgesloten wordtphilippe_d schreef:Het enige risico die je hebt is inderdaad dat Internet uitvalt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- heist_175
- Elite Poster
Ze hebben mijn internet ook geannuleerd om me nadien op 16,5Mbps te zetten, waar ik voordien 25Mbps kreeg (klik).
Ik vraag me af wie een internet provider ooit Internet Service Provider heeft genoemd...
Ik vraag me af wie een internet provider ooit Internet Service Provider heeft genoemd...