Hey,
Aangezien mijn wireless modem van Telenet in de garage hangt en het signaal in de living niet goed is, heb ik een range extender van SItecom (N300) aangeskocht. Deze heb ik geïnstalleerd zoals in handleiding beschreven echter heb ik problemen bij het gebruik ervan.
Ofwel kan ik totaal geen verbinding met de extender krijgen, ofwel heb ik verbinding maar kan ik niet internetten ("server took too long to respond").
Mijn instellingen zijn als volgt:
Telenet wireless:
wifi kanaal: 5 (fixed)
SSID: telenet-xxx
WPA2 PSK / AES
Extender:
Channel numberl 5
SSID: sitecom-xxx
WPA2 /AES
Na het instellen en heropstaren van de extender geeft deze als status "Connected" en kan ik met het wifi signaal verbinding maken en internetten.
Maar als ik dan de verbinding verbreek en opnieuw wil connecteren, geeft dit een probleem. Ofwel krijg ik geen verbinding meer tot stand, ofwel heb ik wel verbinding maar kan ik totaal niet internetten. Als ik daarop dan de laptop aan de extender hang en de status ga bekijken, geeft deze "Waiting for keys". Klik ik op refresh dan wordt wel ineens "Connected" getoond, echter lukt het me dan nog steeds niet om een deftige verbinding tot stand te brengen.
Ik heb al contact gehad met de support van Sitecom maar zij hebben me niet echt verder kunnen helpen. Zij vroegen me wel of de Telenet modem wireless bridging toestaat.
Ik heb al bij Telenet gehoord maar zij hadden geen verklaring of oplossing. Zij wisten me wel te zeggen dat er geen aparte optie is voor wireless bridging.
Iemand enig idee wat mijn probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Probleem met Telenet wireless modem en Sitecom extender N300
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb je deze link nogal zien plaatsen maar het heeft helemaal niets met de TS z'n vraag te maken !crosserke schreef:Zoek hier eens effe... http://www.pavele.be/telenethg.html
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik heb het bij mijn nicht aan de praat gekregen met een range extender van de Aldi, het kan dus wel degelijk. Maar meer dan de instellingen correct ingeven heb ik niet moeten doen daarvoor.
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb je ook al de laatste firmware upgrade gedaan van de extender? Zonee, hier kan je deze downloaden. Opgelet! De firmware is voor versie WLX-2003 , heb je nog een WLX-2002 dan kan je hier de firmware upgrade vinden. Het type vind je normaal op de doos of op de extender zelf, webinterface. Een foute firmware upgrade kan het apparaat onbruikbaar maken.
De wireless extender moet zo dicht mogelijk bij de draadloze modem/router staan. Zorg er ook voor dat het ESSID in de Sitecom Extender identiek is aan het SSID (netwerk id). Ga hiervoor naar basic settings, bij main ESSID kan je dit aanpassen.
De wireless extender moet zo dicht mogelijk bij de draadloze modem/router staan. Zorg er ook voor dat het ESSID in de Sitecom Extender identiek is aan het SSID (netwerk id). Ga hiervoor naar basic settings, bij main ESSID kan je dit aanpassen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Daarom dat extenders of repeaters geen goede keuze zijn... ze moeten op zich een goed ontvangst hebben en reduceren je snelheid tot de helft. Eigenlijk ben je veel beter met een powerlan en daar eventueel een AP achter (je kan deze trouwens al gecombineerd vinden in één toestel).Nielsvds schreef:De wireless extender moet zo dicht mogelijk bij de draadloze modem/router staan.
Wanneer je normaal een extra AP plaatst is dit zo... met extenders/repeaters weet ik het niet zo.Nielsvds schreef:Zorg er ook voor dat het ESSID in de Sitecom Extender identiek is aan het SSID (netwerk id). Ga hiervoor naar basic settings, bij main ESSID kan je dit aanpassen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Deze problemen komen met repeaters wel meer voor. Kan je hem niet als Access Point instellen? In combinatie met powerline, kan je er, zoals r2504 vermeld, nog iets nuttig van maken