Mijn router die ik gebruik is een Belkin N+. http://www.belkin.com/IWCatProductPage. ... _Id=473178
Het probleem,
ik heb me onlangs in promotie in de MM een nieuwe Packard Bell i3 laptop aangeschaft. Een Easynote TS11 welke werkt op een 64bit Windows7 Home Prémium OS.
Om één of andere reden blijkt die echt random de connectie met mijn thuisnetwerk te verliezen en komt er een geel driehoekje met een ! door te staan op de wifi streepjes onderaan rechts in de taakbalk. Ga ik er met mijn muis op staan dan staat er "geen internetverbinding" die zich na een tijdje wel weer vanzelf hersteld maar dan is het kwaad natuurlijk al geschiedt. De wifi streepjes beginnen weg te zakken ondanks dat ik steeds maar op max 3m van de router zit te werken.
Op die momenten verlies ik ook steeds verbinding met andere apparaten in mijn netwerk mappen die ik share op andere PC's, NAS ... noem maar op.
Zo verliest hij ook connectie met mijn Belkin Home Base toestel. Een toestel waarop mijn Epson printer op aangesloten is om draadloos te kunnen printen vanuit mijn thuisnetwerk.
Meestal helpt enkel een restart van de router en/of een restart van mijn nieuwe packard bell laptop om alles terug te herstellen.
De wifi-driver is reeds ge-update naar de laatste versie. Met mijn oudere Lenovo laptop (W7 32bit prémium) en mijn asus eeePC (W7 starter) heb ik daar allemaal geen last van.
Ik moet zeggen dat het wifi verkeer hier in mijn directe omgeving wel héél druk aan het worden is, mede ook met al die telenet en belgacomfon- hotspots die als paddestoelen uit de grond schieten. Ik heb al geprobeerd om van kanalen te veranderen, ik gebruik er 2 want ik zit op 300 mbps snelheid met al mijn apparaten. Of dat dit nu de oorzaak zou kunnen zijn ... andere apparaten hier lijken daar niet echt veel last van te hebben.
Iemand wat gouden tips voor mij want ik weet het hier stillekesaan niet meer waar het probleem zou kunnen liggen

... en terwijl ik mijn verhaal doe heeft hij me er hier ondertussen terug uit gebonjourd en ben ik mijn internet verbinding terug kwijt gespeeld. Ik moest zelfs terug hier in het forum inloggen .... het wordt echt vervelend.