Heel recentelijk ben ik overgeschakeld van Mobile Vikings (BASE) naar Proximus.
Echter kan ik sinds de nummerportering niet meer bellen. Ik krijg telkens de melding dat mijn gsm geblokkeerd is.
En tijdje terug toen ik nog bij mobile vikings was, was ik mijn GSM kwijt, en om er zeker van te zijn dat niemand deze meer zou kunnen gebruiken heb ik mijn toestel laten blokkeren. Enkele dagen later heb ik mijn gsm op een plaats die ik niet had verwacht terug gevonden. Vervolgens heb ik het toestel laten deblokkeren.Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Wellicht heeft het probleem dat ik nu heb te maken met dat vroegere voorval. Ik heb verschillende keren contact opgenomen met de proximus helpdesk, maar er valt maar geen oplossing uit de bus. Ze zeiden dat zij dit niet konden aanpassen, en dat ik een fax moest sturen naar 02/205.40.04 met de reden voor de deblokkering, het EMEI nummer en de factuur. Ik heb dit ook gedaan maar ik krijg hier geen reactie op.
Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan doen? Bij de proximus helpdesk willen/kunnen ze mij niet helpen.
Als dit begin volgende week niet opgelost raakt, stap ik terug over op Mobile Vikings...
Dank u
IMEI nummer geblokkeerd proximus
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste,
Is het mogelijk om mij de gegevens van uw oproepnummer,imei nummer, toestel te bezorgen?Dit mag via een privé bericht. Maar ik kan aan de hand van deze gegevens wel navraag doen of er een blokkering actief staat langs Proximus kant.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Is het mogelijk om mij de gegevens van uw oproepnummer,imei nummer, toestel te bezorgen?Dit mag via een privé bericht. Maar ik kan aan de hand van deze gegevens wel navraag doen of er een blokkering actief staat langs Proximus kant.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Eva, Ik heb een privé bericht gezonden naar u
Om het topic up to date te houden bij deze een copy:
Om het topic up to date te houden bij deze een copy:
Beste Eva,
Naar aanleiding van deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=36220
stuur ik u mijn EMEI nummer door: ***
GSM nummer: ***
GSM model: ***
Ik heb ondertussen nogmaals een reactie ontvangen van proximus, en ik moest contact opnemen met de Base helpdesk.
Het nummer dat ze doorgegeven hadden klopte niet. vervolgens na wat zoeken heb ik het correcte nummer gevonden maar bij Base zeiden ze mij dat er niets geblokkeerd is bij hen (wat ook klopt, want ik kon bellen in het verleden)
Bedankt
Tom
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat wil niet zeggen dat er geen fout gebeurd is bij Base.beont schreef:bij Base zeiden ze mij dat er niets geblokkeerd is bij hen (wat ook klopt, want ik kon bellen in het verleden)
Waarschijnlijk had Base niet alleen de blokkering moeten opheffen op hun eigen netwerk, maar ook de de-blokkering doorgeven aan de andere Operatoren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Ter info: de overgedragen nummers is wel iets speciaal.
De nummers zijn hardwarematig vast bij een operator, als je van een operator naar een andere gaat word er bij de operator van wie het nummer
is/was op dat nummer een code gplaatst ---> deze vewijst je door naar een speciale database waar alle nummers gekend zijn, in die database vind
hij de nieuwe route naar de nieuwe operator ---> feitelijk is het zo als met routing systemen.
Daarom als je soms beld naar iemand die veranderd is van operator dat het iets langer duurd voor de bel overgaat .....
Dit geld ook voor klassieke lijnen, vb: 02 100 00 00 tot 02 199 99 99 = een pool van operator X
Ik bel naar 02 100 12 12 ---> deze nummer was van operator X ---> ik bel nog altijd naar die pool van de operator X ---> dat specifiek nummer zal nu
een code tegenkomen ---> "dit behoord niet meer tot provider X" ---> provider X verwijst mij naar de database waar alle nummers die
veranderd zijn van operator ----> in deze datbase krijg ik nu een nieuwe route naar operator Y ----> doorgeschakeld naar operator Y ----> operator
Y gaat nu doorsturen naar mij .....
Dus de nummers zijn hardwarematig maar softwarematig doorgezet zou je kunnen zeggen !
De database als ik mij niet vergis staat onder toezicht van het BIPT.
Providers kunnen/mogen niet met elkaar in kontakt komen, daartussen zit een speciale dienst ---> spreekt tussen de 2 operatoren een dag af, kan
boete's geven, annuleren enz...
Kan zijn dat er een datum is afgesproken maar bijvoorbeeld een operator wil niet het nummer overdragen omdat er nog altijd openstaande fakturen
zijn
En zo zijn er nog een paar ambetante bijeffekten, zoals je leest niet altijd simpel ........
[Mod Edit] Mooie uiteenzetting, maar volledig off-topic
Deze topic gaat over het deblokkeren van een EMEI nummer, en heeft dus niets te maken hoe de routing werkt bij geporteerde nummers.
Gelieve het Forum niet verder te bevuilen met posts die niets relevants bijdragen bij de lopende discussie
De nummers zijn hardwarematig vast bij een operator, als je van een operator naar een andere gaat word er bij de operator van wie het nummer
is/was op dat nummer een code gplaatst ---> deze vewijst je door naar een speciale database waar alle nummers gekend zijn, in die database vind
hij de nieuwe route naar de nieuwe operator ---> feitelijk is het zo als met routing systemen.
Daarom als je soms beld naar iemand die veranderd is van operator dat het iets langer duurd voor de bel overgaat .....
Dit geld ook voor klassieke lijnen, vb: 02 100 00 00 tot 02 199 99 99 = een pool van operator X
Ik bel naar 02 100 12 12 ---> deze nummer was van operator X ---> ik bel nog altijd naar die pool van de operator X ---> dat specifiek nummer zal nu
een code tegenkomen ---> "dit behoord niet meer tot provider X" ---> provider X verwijst mij naar de database waar alle nummers die
veranderd zijn van operator ----> in deze datbase krijg ik nu een nieuwe route naar operator Y ----> doorgeschakeld naar operator Y ----> operator
Y gaat nu doorsturen naar mij .....
Dus de nummers zijn hardwarematig maar softwarematig doorgezet zou je kunnen zeggen !
De database als ik mij niet vergis staat onder toezicht van het BIPT.
Providers kunnen/mogen niet met elkaar in kontakt komen, daartussen zit een speciale dienst ---> spreekt tussen de 2 operatoren een dag af, kan
boete's geven, annuleren enz...
Kan zijn dat er een datum is afgesproken maar bijvoorbeeld een operator wil niet het nummer overdragen omdat er nog altijd openstaande fakturen
zijn
En zo zijn er nog een paar ambetante bijeffekten, zoals je leest niet altijd simpel ........
[Mod Edit] Mooie uiteenzetting, maar volledig off-topic
Deze topic gaat over het deblokkeren van een EMEI nummer, en heeft dus niets te maken hoe de routing werkt bij geporteerde nummers.
Gelieve het Forum niet verder te bevuilen met posts die niets relevants bijdragen bij de lopende discussie
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Mooie uiteenzetting Bssoft!
Om even te vervolledigen, die dienst waarover je het hebt is de NPA vzw (Number Portability Association). De database zelf is het CRDC (Common Reference Database Centre).
Je kan altijd eens proberen contact op te nemen met (alhoewel ik niet zeker ben of ze individuelen wel willen/kunnen helpen):
NPA Secretariaat
Tel + 32 2 706 81 26
Fax + 32 2 706 80 09
e-mail [email protected]
bron: http://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefau ... ?tabid=280
Om even te vervolledigen, die dienst waarover je het hebt is de NPA vzw (Number Portability Association). De database zelf is het CRDC (Common Reference Database Centre).
Je kan altijd eens proberen contact op te nemen met (alhoewel ik niet zeker ben of ze individuelen wel willen/kunnen helpen):
NPA Secretariaat
Tel + 32 2 706 81 26
Fax + 32 2 706 80 09
e-mail [email protected]
bron: http://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefau ... ?tabid=280
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Het kan inderdaad wel zijn dat Base enkel de blokkering opgehoffen heeft op het BASE netwerk, en dit niet doorgegeven heeft aan NPA (of wie dan ook) om deze terug te whitelisten. Maar wat ik niet snap is dat proximus geen moeite doet om dat EMEI nummer te whitelisten op hun eigen netwerk. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Als ze willen kan ik hen de originele factuur geven van mijn GSM, en zelfs het bewijs dat ik de blokkering en deblokkering zelf heb aangevraagd, alles staat op mail.philippe_d schreef:Dat wil niet zeggen dat er geen fout gebeurd is bij Base.beont schreef:bij Base zeiden ze mij dat er niets geblokkeerd is bij hen (wat ook klopt, want ik kon bellen in het verleden)
Waarschijnlijk had Base niet alleen de blokkering moeten opheffen op hun eigen netwerk, maar ook de de-blokkering doorgeven aan de andere Operatoren?
Voor hetzelfde geld als ik op reis ga, kan het zijn dat ik geblacklist ben op roaming netwerken...
Wat een gedoe zeg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Moraal van het verhaal: als je je gsm kwijt bent, laat dan enkel de simkaart blokkeren. Pas als je zeker bent dat je hem niet meer zal terugvinden/terugkrijgen kan je het IMEI-nummer dan eventueel laten blokkeren. Verwacht dus niet dat dit zomaar even terug gedeblokkeerd kan worden.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het imei nummer aanpassen is niet zo simpel en bovendien illegaal
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Illegaal in België? bron?
In Engeland, waar deze antidiefstalaanpak is uitgevonden, is het dan ook expliciet strafbaar gesteld om de IMEI te wijzigen (Section 1 van de Mobile Telephones (Re-programming) Act 2002)
bron: http://www.security.nl/artikel/40233/1/ ... al%3F.html
In Engeland, waar deze antidiefstalaanpak is uitgevonden, is het dan ook expliciet strafbaar gesteld om de IMEI te wijzigen (Section 1 van de Mobile Telephones (Re-programming) Act 2002)
bron: http://www.security.nl/artikel/40233/1/ ... al%3F.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik ging daar vanuit omdat je dat overal leest op specialisten fora
ik vind het nu nergens terug hoe de situatie in België zit, maar voor Nederland hier een antwoord op de vraag (02/2012)
Juridische vraag: is wijzigen van IMEI-nummer illegaal?
http://www.security.nl/artikel/40233/1/ ... al%3F.html
interessant antwooord, in nederland lijkt het dus niet illegaal
ik vind het nu nergens terug hoe de situatie in België zit, maar voor Nederland hier een antwoord op de vraag (02/2012)
Juridische vraag: is wijzigen van IMEI-nummer illegaal?
http://www.security.nl/artikel/40233/1/ ... al%3F.html
interessant antwooord, in nederland lijkt het dus niet illegaal
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Bij mijn weten is het veranderen van een IMEI niet illegaal. Echter een gestolen telefoon met een veranderde IMEI nummer is dan wel illegaal (heling).
Ook meteen de reden waarom ik mijn toestellen liefst nieuw koop.
Ook meteen de reden waarom ik mijn toestellen liefst nieuw koop.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Hier kan je een vraag/antwoord lezen in de Nederlandse 2de kamer:xenne schreef:ik ging daar vanuit omdat je dat overal leest op specialisten fora
ik vind het nu nergens terug hoe de situatie in België zit, maar voor Nederland hier een antwoord op de vraag (02/2012)
Juridische vraag: is wijzigen van IMEI-nummer illegaal?
http://www.security.nl/artikel/40233/1/ ... al%3F.html
interessant antwooord, in nederland lijkt het dus niet illegaal
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -2936.html
het komt er op neer dat men met sommige dingen gestopt is op vraag van de providers !
De staatssecretaris verteld zekers niet dat het legaal is, en dat iedereen mag doen wat hij wil.
Een soort gedogenbeleid ?
Je kan ook lezen hoe het in Engeland en Belgie is gesteld ....
Goedemiddag,
ik zit momenteel met een soort gelijk probleem.Ik heb een nieuw GSM toestell aangekocht, in doos en op factuur.
Na 3 keer bellen en smsen wordt het toestel " wegens veiligheids" redenen geblokeerd. dit via het emei nummer.
Dwz dat het mogelijk een gstolen toestel zou kunnen zijn blijkbaar.
Ik heb de winkel gecontacteerd waar ik het toestel heb gekocht en die hebben weer contact opgenomen met hun leverancier, conclusie beide partijenen zeggen dat het toestel niet gestolen is.
Ben op onderzoek gegaan en nergens wordt er aan gegeven dat het toestel gestolen zou zijn.
oa voia website Nederlandse politie www.stopheling.nl staat duidelijk dat het emeinummer niet geblokkerd is.
Rapport van Check Mend staat ook dat het toestel niet gestolen is op als verloren is opgegeven.
Fax, met copie aan koop factuur, gestuurd naar proximus fax nr 022054004 gisteren 20 januari
het toestel blijft echter tot nu toe geblokkeerd
hoe kan dit opgelost worden?
mvg
Marc
ik zit momenteel met een soort gelijk probleem.Ik heb een nieuw GSM toestell aangekocht, in doos en op factuur.
Na 3 keer bellen en smsen wordt het toestel " wegens veiligheids" redenen geblokeerd. dit via het emei nummer.
Dwz dat het mogelijk een gstolen toestel zou kunnen zijn blijkbaar.
Ik heb de winkel gecontacteerd waar ik het toestel heb gekocht en die hebben weer contact opgenomen met hun leverancier, conclusie beide partijenen zeggen dat het toestel niet gestolen is.
Ben op onderzoek gegaan en nergens wordt er aan gegeven dat het toestel gestolen zou zijn.
oa voia website Nederlandse politie www.stopheling.nl staat duidelijk dat het emeinummer niet geblokkerd is.
Rapport van Check Mend staat ook dat het toestel niet gestolen is op als verloren is opgegeven.
Fax, met copie aan koop factuur, gestuurd naar proximus fax nr 022054004 gisteren 20 januari
het toestel blijft echter tot nu toe geblokkeerd
hoe kan dit opgelost worden?
mvg
Marc
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mogelijk refurbished toestel en rapporteert het toestel (softwarematig) een ander IMEI-nummer dan dat op het toestel/doos zélf staat?
Doe eens *#06# op het toestel en vergelijk?
Doe eens *#06# op het toestel en vergelijk?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
*#06# (vergeet de asterisk vooraan niet) is een toestelcode en geen netwerkoperator-code. Als je hem kan opstarten kan je die code gebruiken normaal gezien.
oeps my bad, idd * vergeten
Het Emei nummer is identiek.
Staat alleen een /01 achter het nummer
maar ik denk niet dat dat het verschil maakt.
Hoop dat dit snel opgelost raakt. Heb die fax gestuurd maar ik zou het liefst iemand bellen om te horen wat er aan de hand is.
Met een goede uitleg kan ik terug naar de verkoper om het toestel om te ruilen, die wil momenteel niets doen omdat het aan de Provider ligt, maw Proximus
Bij de helpdesk is men erg vriendelijk maar een oplossing bieden ze niet echt,
Ben ook naar een Proximus shop geweest bij de Belgacom Tower in Brussel maar daar hoorde men het donderen in Keulen en
werd ik geadviseerd naar een "andere" shop te gaan die het misschien wel konden uitleggen en oplossen. Hoera
Ik ben in blijde verwachting.
Dank voor de hulp
mvg
Marc
Het Emei nummer is identiek.
Staat alleen een /01 achter het nummer
maar ik denk niet dat dat het verschil maakt.
Hoop dat dit snel opgelost raakt. Heb die fax gestuurd maar ik zou het liefst iemand bellen om te horen wat er aan de hand is.
Met een goede uitleg kan ik terug naar de verkoper om het toestel om te ruilen, die wil momenteel niets doen omdat het aan de Provider ligt, maw Proximus
Bij de helpdesk is men erg vriendelijk maar een oplossing bieden ze niet echt,
Ben ook naar een Proximus shop geweest bij de Belgacom Tower in Brussel maar daar hoorde men het donderen in Keulen en
werd ik geadviseerd naar een "andere" shop te gaan die het misschien wel konden uitleggen en oplossen. Hoera
Ik ben in blijde verwachting.
Dank voor de hulp
mvg
Marc
oeps, my Bad, * idd vergeten.
De emei nummers zijn identiek er staat alleen ee /01 meer achter op het toestel
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost raakt, bij de Belgacom shop in de Belgacom tower te Brussel hoorde ze het in Keulen donderen en werd
ik door verwezen naar een andere shop die misschien het probleem wel kon oplossen!?
Ik zou liever spreken met iemand bij Proximus die mij kan uitleggen waarom het toestel geblokkeerd wordt en of het opgelost gaat/kan/mag worden.
Bij de help desk is men erg vriendelijk en stuurt men het probleem door naar de betrokken dienst meldt men mij.
Is dit een groot onoplosbaar probleem?
ik hoop dat het snel opgelost raakt
mvg
De emei nummers zijn identiek er staat alleen ee /01 meer achter op het toestel
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost raakt, bij de Belgacom shop in de Belgacom tower te Brussel hoorde ze het in Keulen donderen en werd
ik door verwezen naar een andere shop die misschien het probleem wel kon oplossen!?
Ik zou liever spreken met iemand bij Proximus die mij kan uitleggen waarom het toestel geblokkeerd wordt en of het opgelost gaat/kan/mag worden.
Bij de help desk is men erg vriendelijk en stuurt men het probleem door naar de betrokken dienst meldt men mij.
Is dit een groot onoplosbaar probleem?
ik hoop dat het snel opgelost raakt
mvg
Beste
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een iPhone 6 tweedehands gekocht.
Eerst werkte alles perfect maar plots kan ik geen sms'jes meer ontvangen en versturen
en als ik probeer te bellen hoor ik dat mijn gsm geblokkeerd is wegens veiligheidsredenen.
Heb al verschillende keren met Proximus klantendienst aan de lijn gehangen maar blijkbaar kunnen ze met niet helpen.
Ik heb enkel een foto van de factuur.
Kan iemand me helpen?
Met vriendelijke groeten
Bernard
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een iPhone 6 tweedehands gekocht.
Eerst werkte alles perfect maar plots kan ik geen sms'jes meer ontvangen en versturen
en als ik probeer te bellen hoor ik dat mijn gsm geblokkeerd is wegens veiligheidsredenen.
Heb al verschillende keren met Proximus klantendienst aan de lijn gehangen maar blijkbaar kunnen ze met niet helpen.
Ik heb enkel een foto van de factuur.
Kan iemand me helpen?
Met vriendelijke groeten
Bernard
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wow, echt wel een resurrection of the undead hier
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Voor de occassie iphone: je moet bij je verkoper zijn en alle papieren (aankoopfactuur met vermelding IMEI) etc. opvragen
Alleen dan is er een kans om te deblokkeren.
Ken je de verkoper niet of zijn er geen papieren beschikbaar: is een gestolen toestel uiteraard.
Alleen dan is er een kans om te deblokkeren.
Ken je de verkoper niet of zijn er geen papieren beschikbaar: is een gestolen toestel uiteraard.