Huurprijs Telenet-digicorder gaat omhoog door Yelo TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Huurprijs Telenet-digicorder gaat omhoog door Yelo TV

Klanten van Telenet die een HD digicorder huren om digitale tv te kijken, moeten daar vanaf volgend jaar 2,40 euro meer voor betalen. Telenet heeft het geld, in totaal 1,8 miljoen euro, nodig om Yelo TV aan te bieden.

De huurprijs per jaar stijgt voor de 1,5 miljoen mensen die via Telenet digitale tv kijken van 96 naar 98,4 euro. Zo wil het bedrijf investeren in Yelo TV, de dienst die het mogelijk maakt om niet alleen via een tv-toestel maar ook via de computer, de tablet en de smatrphone televisie te kijken.

Telenet onderhandelt momenteel nog met de Vlaamse tv-zenders over de verdeling van de Yelo TV-koek.

Bron Zita.be
---------------------------
Dan mogen ze de mensen zeker bedienen van een Nieuwe HD Digicorder AD2100, want tenslotte zal iedereen betalen voor die Yelo TV dus mogen ze een andere digicorder geven ook en bij voorkeur Gratis !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

deze prijsverhoging was toch al eerder aangekondigd ?

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=464790
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Maar in dat vorig bericht was dat omwille van index... nu zou het eventueel gaan om een andere dienst te financieren?
Laatst gewijzigd door byter 13 dec 2012, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Ik vind dit toch een beetje een vreemd verhaal. De link die Xenne aangeeft is ook het enige officiële bericht dat ik over prijsstijgingen bij TN begin volgend jaar heb gehoord. Zita.be geeft ook geen bron aan...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar hebben ze wel grootse plannen met yelo tv in 2013... wellicht uitbreiding van zenders. als het dan gratis blijft wel extra concurrentie voor weepee tv en tv overal.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Dan verliezen ze hier toch wel een klant .... Ben niet van plan om meer te betalen omdat zij geld nodig hebben om hunne rommel te kunne betale ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

serialchiller schreef:De link die Xenne aangeeft is ook het enige officiële bericht dat ik over prijsstijgingen bij TN begin volgend jaar heb gehoord. Zita.be geeft ook geen bron aan...
Telenet zou z'n klanten informeren vanaf 17 december... da's dus kortelings.

Ik had zonet dit verhaal ook in de krant gelezen en vind het nogal bizar... blijkbaar is de tijd gedaan dat bedrijven investeren in innovatie, nu laat men de klant er op voorhand al (gedwongen !) voor betalen :roll:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De centen halen waar het zit, het melkvee/de klant, is makkelijker. Mensen stappen toch niet over en denken "voor die paar euro".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Mensen stappen toch niet over en denken "voor die paar euro".
Dat dacht men bij Electrabel ook...
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Patje schreef:Huurprijs Telenet-digicorder gaat omhoog door Yelo TV

Klanten van Telenet die een HD digicorder huren om digitale tv te kijken, moeten daar vanaf volgend jaar 2,40 euro meer voor betalen. Telenet heeft het geld, in totaal 1,8 miljoen euro, nodig om Yelo TV aan te bieden.

De huurprijs per jaar stijgt voor de 1,5 miljoen mensen die via Telenet digitale tv kijken van 96 naar 98,4 euro. Zo wil het bedrijf investeren in Yelo TV, de dienst die het mogelijk maakt om niet alleen via een tv-toestel maar ook via de computer, de tablet en de smatrphone televisie te kijken.
Voor allen die schande spraken over het feit dat TV Overal niet meer gratis was bij BGC (maar dan wel optioneel voor zij die het nog willen): bij TN is het zo véél erger ! Iedereen moet betalen, ongeacht of ze het willen of niet .. Schande ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Erger nog: ik heb 2 digicorders, maar geen Telenet Internet en kan dus géén gebruik maken van Yelo, maar moet er wel voor betalen :-/.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als YeloTV wordt opgenomen in de prijs van het tv product, mag Telenet dan nog niet-Telenet-internetters weren van die YeloTV service? Dat lijkt mij toch maar dodgy op vlak van koppelverkoop en netneutraliteit aangezien er geen technische reden voor die afscherming is.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Mensen stappen toch niet over en denken "voor die paar euro".
Dat dacht men bij Electrabel ook...
Dat was ook alleen maar omdat de politiek zich begon te moeien, anders bleef haast iedereen bij Electrabel, mensen vergelijken niet snel uit zichzelf. Het verschil met hun concurrenten was ook wat groter dan een paar euro.
Komt daar nog bij dat overstappen van energieleverancier gemakkelijker is dan van digitale tv/internet provider :)

@hierboven
Ik gok van niet, idd maar krom zo.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Zeker als je weet dat die Horizon Box in Nederland zowat de grootste flop is die men ooit heeft gelanceerd bij UPC.
Het gaat zelfs zo ver dat men er inmiddels zelfs compensatie voor geeft. Yelo TV is gewoon de Horizon Box (maar dan gerelabeld en met Telenet GUI).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

De pagina op zita.be is ondertussen blijkbaar verdwenen. Volgens mij was dat ook gewoon een kwakkel. Zou wel echt heel belabberde communicatie van Telenet uit zijn, als ze enerzijds een prijsstijging verantwoorden door indexatie, maar dan anderzijds de Digicorder prijsstijging, die procentueel vergelijkbaar is, ineens gaan verklaren door kosten Yelo. En zoals hierboven al aangehaald heb je voor Yelo sowieso Telenet Internet nodig.

Trouwens, op de blog van Telenet over de indexatie staat die Digicorder prijsstijging daar ook gewoon tussen : http://blog.telenet.be/2012/12/een-aant ... uari-2013/ .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:En zoals hierboven al aangehaald heb je voor Yelo sowieso Telenet Internet nodig.
Waar komt dat verhaal vandaan... waarom zou je Telenet internet nodig hebben ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Yelo is toch het programmeren van je decoders en het bekijken van TV-content via het Internet via je Telenet verbinding. Of zijn ze van plan het open te stellen buiten hun eigen netwerk ? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dus als je enkel Digitale TV klant bent bij Telenet heb je m.i. niets aan Yelo (zoals sommigen hierboven al opmerkten).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je krijgt bij digitale TV zo ie zo een modem met een connectie (niet echt internet). Hoe men dit in de toekomst zal implementeren is nog niet geweten volgens mij... maar technisch staat er dus niets in de weg. Wie zegt dat je dit bijvoorbeeld niet kan koppelen aan je eigen router, of dat je gewoon thuis via wireless ernaar kan kijken ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Technisch is dat inderdaad perfect mogelijk, maar het zou me verbazen als ze dat zouden doen. Yelo zou immers de geknipte feature zijn om hun Internet product te pushen naar TV-only klanten.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Code: Selecteer alles

De eerste versie van Yelo TV zal gelanceerd worden begin 2013.
maw het zal niet meer in test aangeboden worden.... wellicht dat er zenders gaan bijkomen, of het gratis zal blijven is ook maar een veronderstelling... begin 2013 zullen we meer weten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

MClaeys schreef:Dat was ook alleen maar omdat de politiek zich begon te moeien, anders bleef haast iedereen bij Electrabel, mensen vergelijken niet snel uit zichzelf.
Daar ben ik het niet volledig mee eens. Voordien had je 3 op de 4 keer "administratieve" of andere verborgen kosten aan je broek waardoor veel mensen schrik hadden om over te stappen. Dát noem ik pas klantenbinding, met een ketting.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:Je krijgt bij digitale TV zo ie zo een modem met een connectie (niet echt internet). Hoe men dit in de toekomst zal implementeren is nog niet geweten volgens mij... maar technisch staat er dus niets in de weg. Wie zegt dat je dit bijvoorbeeld niet kan koppelen aan je eigen router, of dat je gewoon thuis via wireless ernaar kan kijken ?
ik merk op dat die modems "telenet homespot" wifi aanbieden met internet ...
dus internet zit er eigenlijk wel op maar hoef je dus niet te betalen...
ik denk wel niet dat je het kunt aftappen via de vrije netwerkpoort
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

op maandbasis is dat natuurlijk marginaal weinig geld. Maar dan vraag ik mij af: waarom moeten wij dan nog volgend jaar nog eens langs de kassa passeren wanneer yelo betalend wordt? Dat slaat echt op niks
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”