Fersa Phone

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Vandaag de papieren van mijn schoonmoeder eens doorgespit. (Vorige week is haar levensgezel overleden). Ontdekt dat ze naast een Belgacom abonnement op haar vaste lijn, ook maandelijks een weliswaar klein bedrag betaalt aan Fersa Phone. Nog nooit van gehoord! Heb hier op het forum een oud topic gevonden over deze provider, en ook bij Testaankoop lopen er enkele (oudere) posts over deze Telecom aanbieder.
Lijkt me eerst al heel raar, dat je op hetzelfde telefoonnummer kan aangesloten zijn bij twee operatoren, en anderzijds vind je weinig of niets terug van deze maatschappij. Ben dan ook van plan om dit abonnement aangetekend op te zeggen en de domiciliëring onmiddelllijk stop te zetten. Lijkt me iets heel dubieus.
Is er misschien iemand die meer info over deze provider kan geven. Bedankt op voorhand.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zeker dubieus
Volgens: http://trendstop.knack.be/nl/detail/416 ... phone.aspx
Je aangetekende brief zal wel niet aankomen (lees: niet afgehaald worden)
Gewoon de domiciliëring stoppen is het beste wat je kan doen, denk ik!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gebeurde vroeger vaker hoor. Je had een abonnement bij bvb belgacom, maar je gesprekken verliepen via een derde partij die goedkoper was. Moest ze bvb voor ze een nummer draaide geen prefix draaien oid? Je had er vroeger zo meerdere.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb die facturen nog eens goed bekeken, en ze betaalt inderdaad haar abonnement aan Belgacom, en de gesprekken verlopen via die Fersa Phone. Aangezien ik geen aansluitingscontract met de algemene voorwaarden en tarieven vind, en je op internet hier ook niets van terug vindt, weet ik eigenlijk niet of ze nu goedkoper af is dan dat ze met Belgacom zou zijn (i.v.m. de gesprekken).
Bij zo'n 'spooky' firma's gaan mijn voelhorens onmiddellijk omhoog staan, en om dit contract op te zeggen lijkt het me dan ook aangewezen om dit door Belgacom zelf te laten doen (i.v.m. overdracht en nummerbehoud), of is dit dan ook niet nodig?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Het gaat hier waarschijnlijk om een automatische CPS (Carrier Pre Select). Het komt er op neer dat door een prefix (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Carrier_select) te vormen je telefoongesprekken niet langer via Belgacom maar een andere operator lopen. In jou geval vermoed ik dat deze code automatisch actief is bij ieder gesprek.

Het beste is dus Belgacom te bellen om deze CPS van de lijn te halen. Intussen kan je door de prefix 1551 (Belgacom) te vormen toch reeds via Belgacom bellen en niet langer via Fersa Phone.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wij hadden ook zoiets op het werk. Vaste lijn + abo bij Belgacom maar gesprekken verliepen vroeger via Versatel. Versatel werd overgenomen door Mobistar en wij krijgen nog maandelijks een factuur van anderhalve euro. Wat moet je doen: eerst en vooral contact opnemen met Belgacom via hun 0800 nummer. Je zegt dat er een CPS actief is op telefoonnummer xxxxxxx en dat die CPS gedeactiveerd moet worden (CPS = Carrier Pre Select). Je zal een bevestiging krijgen per email en op die email moet je replyen. In de email zal je zien of de CPS actief is op meerdere nummers. Houd er rekening mee dat je in je reply enkel dat telefoonnummer laat staan waarvoor de CPS gedeactiveerd moet worden. Als dat gebeurd is, dan ontvang je een paar dagen later een brief van Belgacom (op het adres waar het telefoonnummer actief is) met daarin nogmaals de telefoonnummers die door jou opgegeven werden in de reply. Alles goed controleren, handtekening plaatsen en terugsturen naar Belgacom in bijgevoegde enveloppe. Het enige wat je dan nog moet doen is de andere provider (Fersa Phone) laten weten (per email) dat je het abonnement op hun dienst wil stopzetten. Ik hoop voor jou in elk geval dat je nog een geldig email adres hebt van dit bedrijf en dat ze er effectief gehoor aan geven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

citycall is overgegaan in m1call die ondertussen failliet zijn sinds april 2011: http://www.faillissementsdossier.be/nl/ ... lgium.aspx

De gesprekken verliepen via MVNE United Telecom, mss kan je bij hun eens horen http://www.united-telecom.be/klantenservice.php want ik vermoed dat zij de klanten hebben overgenomen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”