Pagina 1 van 1

3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 11:23
door Tricolores
Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 11:39
door selder
Als het via de gewone helpdesk niet lukt, dan zou ik Eva eens aanspreken...

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 11:45
door maxxxke
Heeft hij gedaan, helaas reageert ze niet.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 11:59
door ik000ike
volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 12:11
door conehead
Ik zit sinds gisteren eindelijk bij belgacom en om een mobiele verbinding op mijn gsm te krijgen dien ik dit verschillende keren te proberen .. + soms nog eens opnieuw zoeken naar het netwerk eer het werkt.
Bij geen enkele andere provider had ik dit probleem. Zal vanavond eens testen met een andere gsm maar handig is het dus niet echt ...

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 12:25
door Tricolores
ik000ike schreef:volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr

Dat heb ik al nagevraagd, is helaas wel geactiveerd! Dit is dus zeker niet het probleem.

Ik heb Eva inderdaad al aangesproken via Twitter, helaas geen reactie mogen ontvangen.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 13:02
door Tricolores
@SvenV: Ik las je privébericht, maar kan niet antwoorden door een gebrek aan posts op dit forum, helaas.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 13:41
door MClaeys
Spam even wat in het testforum, ik denk dat je 10 berichten moet hebben om PM's te kunnen sturen. Via PM op userbase reageert Eva gewoonlijk binnen de 2 werkdagen. Zeker dat de APN settings juist worden ingeladen door de sim? Het kan zijn dat hij dat bij de sim van je werk wel doet, maar dat je gewone sim deze om een of andere reden niet bevat. Kijk dus zeker de settings na voor je er vanuit gaat dat ze wel OK zullen zijn :)
Had iets gelijkaardig voor bij mijn gsm toen ik een andere sim plaatste, was wel gefixed na een reboot omdat het niet aan de sim lag.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 13:47
door Tricolores
Waar kan ik de correcte settings vinden? :)

EDIT: "Proximus internet" is actief, de APN is ingevuld, al de rest van de instellingen is blanco. Dit lijkt correct te zijn?

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 14:16
door Tricolores
Het probleem is snel opgelost dankzij een tussenkomst van SvenV, hartelijk dank!

Ongelofelijk dat de helpdesk hier zo lang mee gesukkeld heeft!

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 14:17
door Tim H.
En de oplossing was ?

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 14:23
door Tricolores
Ze hebben mijn profiel in het systeem eens vernieuwd, er zou iets mis zijn gegaan bij het wijzigen van mijn account (iets wat ik eerder ook al aangaf bij telefonisch contact). Dit volstaat blijkbaar, ik heb weer optimale connectie.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 14:26
door SvenV
Het data-profiel van Tricolores was incorrect ingesteld - fout tijdens provisioning - op een van onderliggende systemen (hetgeen geconsulteerd word door het netwerk).

Een reset van zijn profiel heeft dit gecorrigeerd.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 14:38
door Tricolores
Nogmaals dank voor uw tussenkomst, zonder jou was Proximus een klant armer geweest.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 06 dec 2012, 15:06
door selder
<3 Userbase :)

Re: 3G problemen

Geplaatst: 07 dec 2012, 09:41
door Proximus
Beste,

Is het mogelijk dat ik uw oproepnummer kan bekomen zo kan ik dit even voor u nakijken. Kan u mij ook vertellen welk toestel u gebruikt?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Tricolores schreef:Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.

Re: 3G problemen

Geplaatst: 07 dec 2012, 09:59
door FunkStar
Als je de TS zijn oproepnummer wil voor een vergoeding te geven zou ik zeggen gogo maar het probleem is wel degelijk opgelost m.b.v. SvenV

Eva is tegenwoordig beetje traag...