Pagina 1 van 1

Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 10:55
door khsw
Ik ben op zoek naar een ticketing systeem om op een eenvoudige manier meldingen op te volgen van externe klanten.
Op het internet zijn er tig oplossingen te vinden, maar ik ben vooral op zoek naar een systeem dat werkbaar is in de praktijk (en ik heb geen zin er tientallen eerst uit te proberen).
Er zijn wel een aantal voorwaarden waaraan het systeem moet voldoen:
- Webgebaseerd, draaiende onder IIS (huidige server draait nog IIS 6.0) met een eigen user-management (dus zonder harde koppeling aan AD zoals slick-ticket)
- Gebaseerd op het .NET framework
- SQL server als databank
- Enigszins aantrekkelijk uiterlijk (niet alla bugtracker.net)
- Bij voorkeur opensource, maar proprietary software wordt niet onmiddellijk afgeschoten

Ik ben alvast benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 11:12
door meon
Moet het ITIL-compliant zijn?

Wij draaien op het werk CA Service Desk, maar dat zal vast overkill zijn voor wat jij nodig hebt...

Als dienst afnemen zoals Zendesk is geen optie zeker?

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 11:12
door weepeechris
Kijk eens naar OTRS. http://www.otrs.com/nl/

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 11:24
door selder
Wij beginnen volgend jaar met Alloy Navigator als ticketing systeem voor de IT helpdesk. Misschien wat overkill, maar wel ultra-aanpasbaar...

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 11:26
door khsw
De voorgestelde oplossingen lijken met iets té professioneel voor wat ik het wil gebruiken (en een pakket van 7.000 euro is trouwens niet echt een optie). Momenteel zijn er misschien een 10-tal zaken die ik tegelijkertijd moet opvolgen, ik zoek gewoon een systeem dat het iets handiger maakt om issues op te volgen dan Outlook :-)
ITIL is dan ook geen vereiste.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 11:33
door weepeechris
@khsw

Als je slechts één support agent hebt (jezelf) dan moet je Zoho Support eens bekijken. Hebben een free model. Natuurlijk minder features, maar volledig web based.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 12:26
door The-BosS
khsw schreef:- SQL server als databank
Maakt het ook nog uit welke SQL server, MySQL, PgSQL, MSQL, liteSQL, ...

Indien mysql kun je eens kijken naar http://www.cerberusweb.com of http://www.sysaid.com (hebben free version)

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 15:35
door svenska
Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 17:12
door joriz
Als het zeer basic moet zijn: sharepoint

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 19:13
door ubremoved_539
meon schreef:Wij draaien op het werk CA Service Desk
Aantrekkelijk van uiterlijk kan je dat niet noemen... en ik vind het een ellendig ding !

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 19:20
door meon
True, ben al tijdje bezig om m'n eigen GUI d'er boven te schrijven :P

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 20:28
door Sub Zero
svenska schreef:Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview
Check! Wij doen er vooral bugtracking mee. Vroeger deden we er ook customer tickets mee, maar we zijn nu aan 't overstappen naar Kayako (als je denkt dat het interessant zou zijn, don't! 't Is een draak en sommige simpele dingen gaan gewoonweg niet). De voordelen van Jira is dat ze een spotgoeikope versie hebben tot 10 users en 't is heel erg configureerbaar.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 20:36
door svenska
Op Support doen wij in Jira onze tickets, en onze R&D afdeling gebruikt de andere Atlassian producten voor opvolging en documentation.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 21:01
door conehead
In spiceworks zit dit ook ingebouwd maar of dit voldoende is voor u ... eigenlijk zijn het dan de gebruikers die tickets aanmaken maar je kan natuurlijk altijd een account voor u aanmaken ook natuurlijk.
Heb hier zelf nog niet mee gewerkt maar het zit er alvast in.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 21:36
door dirkr07
Ikzelf gebruik Omnitracker, goedkoper dan remedy/hp tools maar nog steeds een redelijke kost.

Heb ooit bij een klant wel het volgende gebruikt: http://www.manageengine.com/products/service-desk/
Het is een webbased ticketingsysteem en je krijgt er ook een basic software deployment systeem bij.
Als je met maximum 5 technicians werkt ( echte useraccounts dus ) is het zelfs gratis.

Als ik je noden zo bekijk denk ik dat deze wel het bekijken waard is.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 22:41
door Sub Zero
Ik wist dat ik de naam 'manageengine' van ergens kende. We hebben ooit in een ver verleden hun OPmanager gebruikt. Van brakke software gesproken... 'k Ben uit pure miserie hun boel gaan herschrijven om de performantie op peil te houden. 'k Ben nog niet al te oud, maar daar heb ik ettelijke jaren van mijn leven verloren. Om maar een voorbeeld te geven: ergens in heel de stack bouwden ze dynamisch SQL queries. Met iets meer dan 150 devices in OPmanager hadden we plots een query van 5000-6000 tekens (where bla=bla or ble=ble or blie=blie or mekker=mekker or blaat=blaat or ....). 't Is een indische firma met al even indische code.

Maar om niet in negativiteit te vervallen en alleen te zeggen wat er slecht is: Jira ftw! (net zoals bijna alle atlassian producten) :)

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 29 nov 2012, 22:46
door dirkr07
kan enkel spreken uit eigen ( korte ) ervaring :)
Als free ticketingtool was het niet het slechtste.. I guess u get what u pay for :)

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 30 nov 2012, 11:53
door The-BosS
Sub Zero schreef:
svenska schreef:Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview
Check! Wij doen er vooral bugtracking mee. Vroeger deden we er ook customer tickets mee, maar we zijn nu aan 't overstappen naar Kayako (als je denkt dat het interessant zou zijn, don't! 't Is een draak en sommige simpele dingen gaan gewoonweg niet). De voordelen van Jira is dat ze een spotgoeikope versie hebben tot 10 users en 't is heel erg configureerbaar.
Moet ik je volledig in volgen, voor een project gebruiken wij ook jira, maar dan ook als bugtracker. Wat betreft kayako, heb dat 4 jaar geleden ook gebruikt maar dat was inderdaad niet echt interessant. Misschien dat hun nieuwe versies er beter op geworden zijn maar daar heb ik geen idee van.

Ik heb nog één gevonden die een leverancier van me gebruikt: http://www.smartertools.com/smartertrac ... tware.aspx zij hadden tot voor kort ook kayako maar door dit vervangen.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 01 dec 2012, 00:00
door Sub Zero
Wij gingen er vanuit: if it's good enough for NASA, it's good enough for us. Maar 't was een redelijke teleurstelling. Om maar een paar dingen te noemen:

* Als je een ticket aanmaakt, dan heb je een rich text editor. Als je een comment toevoegt, dan plots niet meer
* Je kan niet linken naar een specifieke stap in de troubleshooter
* Je kan heel moeilijk tickets linken aan mekaar (de relaties zijn absurd en er zit geen volgorde in)

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 01 dec 2012, 00:08
door vuurvos
Misschien is Mantis iets voor de TS ?

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 01 dec 2012, 11:44
door Nielsvds
Topdesk is ook heel goede software voor opvolging tickets van problemen. Je kan een gratis trial aanvragen.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 09 dec 2012, 19:22
door khsw
Oeps, enkele dagen weinig tijd gehad om het forum te bezoeken... Alvast merci voor de tips, daar zal ik een hele kluif aan hebben :wink:

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 09 dec 2012, 19:31
door liber!
  • Jira: absoluut de moeite om eens naar te zien.
  • Podio: niet specifiek een ticket systeem wel heel eenvoudig en gratis (of bijna gratis als je wat meer gebruikers wil).

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 09 dec 2012, 22:37
door dragonflo
Even dit topic hijacken.

Ik ben op zoek naar een ticket systeem om zelf te hosten(linux).
Het volgende zou mogelijk moeten zijn:
Een klant koopt een aantal credits (op voorhand) en kan vervolgens door een bepaald aantal credit te betalen een ticket aanmaken. Als de klant antwoordt op het ticket verliest hij eveneens een credit. Op het eerste zicht lijkt dit mogelijk met kayako samen met supportpay, maar dat is te duur voor mij.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 10 dec 2012, 11:19
door Mathy
Dus... Jij wil geld verdienen met een systeem waar je zelf geen geld aan wil geven? :) De meeste ticketing-systemen hebbel wel een plugin-systeem waar je zelf wat in kan schrijven. Sommige hebben ook een Vote-systeem dat je hiervoor misschien kan misbruiken.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 10 dec 2012, 13:38
door dragonflo
Ik wil er gerust voor betalen, maar kayako kost op dit moment te veel geld. Dat is het probleem. Ik ben student en het geld groeit niet op mijn rug.

Re: Ticketing systeem

Geplaatst: 10 dec 2012, 13:40
door ubremoved_539
dragonflo schreef:Ik wil er gerust voor betalen, maar kayako kost op dit moment te veel geld. Dat is het probleem. Ik ben student en het geld groeit niet op mijn rug.
Blijkbaar heb je dan geen goed business model (als je inkomsten je onkosten niet dekken).

Krijg je tegenwoordig geen economie meer op school :lol: