Ticketing systeem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben op zoek naar een ticketing systeem om op een eenvoudige manier meldingen op te volgen van externe klanten.
Op het internet zijn er tig oplossingen te vinden, maar ik ben vooral op zoek naar een systeem dat werkbaar is in de praktijk (en ik heb geen zin er tientallen eerst uit te proberen).
Er zijn wel een aantal voorwaarden waaraan het systeem moet voldoen:
- Webgebaseerd, draaiende onder IIS (huidige server draait nog IIS 6.0) met een eigen user-management (dus zonder harde koppeling aan AD zoals slick-ticket)
- Gebaseerd op het .NET framework
- SQL server als databank
- Enigszins aantrekkelijk uiterlijk (niet alla bugtracker.net)
- Bij voorkeur opensource, maar proprietary software wordt niet onmiddellijk afgeschoten

Ik ben alvast benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Moet het ITIL-compliant zijn?

Wij draaien op het werk CA Service Desk, maar dat zal vast overkill zijn voor wat jij nodig hebt...

Als dienst afnemen zoals Zendesk is geen optie zeker?
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Kijk eens naar OTRS. http://www.otrs.com/nl/
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wij beginnen volgend jaar met Alloy Navigator als ticketing systeem voor de IT helpdesk. Misschien wat overkill, maar wel ultra-aanpasbaar...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

De voorgestelde oplossingen lijken met iets té professioneel voor wat ik het wil gebruiken (en een pakket van 7.000 euro is trouwens niet echt een optie). Momenteel zijn er misschien een 10-tal zaken die ik tegelijkertijd moet opvolgen, ik zoek gewoon een systeem dat het iets handiger maakt om issues op te volgen dan Outlook :-)
ITIL is dan ook geen vereiste.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@khsw

Als je slechts één support agent hebt (jezelf) dan moet je Zoho Support eens bekijken. Hebben een free model. Natuurlijk minder features, maar volledig web based.
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

khsw schreef:- SQL server als databank


Maakt het ook nog uit welke SQL server, MySQL, PgSQL, MSQL, liteSQL, ...

Indien mysql kun je eens kijken naar http://www.cerberusweb.com of http://www.sysaid.com (hebben free version)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Als het zeer basic moet zijn: sharepoint
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Wij draaien op het werk CA Service Desk


Aantrekkelijk van uiterlijk kan je dat niet noemen... en ik vind het een ellendig ding !
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

True, ben al tijdje bezig om m'n eigen GUI d'er boven te schrijven :P

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

svenska schreef:Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview

Check! Wij doen er vooral bugtracking mee. Vroeger deden we er ook customer tickets mee, maar we zijn nu aan 't overstappen naar Kayako (als je denkt dat het interessant zou zijn, don't! 't Is een draak en sommige simpele dingen gaan gewoonweg niet). De voordelen van Jira is dat ze een spotgoeikope versie hebben tot 10 users en 't is heel erg configureerbaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Op Support doen wij in Jira onze tickets, en onze R&D afdeling gebruikt de andere Atlassian producten voor opvolging en documentation.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

In spiceworks zit dit ook ingebouwd maar of dit voldoende is voor u ... eigenlijk zijn het dan de gebruikers die tickets aanmaken maar je kan natuurlijk altijd een account voor u aanmaken ook natuurlijk.
Heb hier zelf nog niet mee gewerkt maar het zit er alvast in.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Ikzelf gebruik Omnitracker, goedkoper dan remedy/hp tools maar nog steeds een redelijke kost.

Heb ooit bij een klant wel het volgende gebruikt: http://www.manageengine.com/products/service-desk/
Het is een webbased ticketingsysteem en je krijgt er ook een basic software deployment systeem bij.
Als je met maximum 5 technicians werkt ( echte useraccounts dus ) is het zelfs gratis.

Als ik je noden zo bekijk denk ik dat deze wel het bekijken waard is.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wist dat ik de naam 'manageengine' van ergens kende. We hebben ooit in een ver verleden hun OPmanager gebruikt. Van brakke software gesproken... 'k Ben uit pure miserie hun boel gaan herschrijven om de performantie op peil te houden. 'k Ben nog niet al te oud, maar daar heb ik ettelijke jaren van mijn leven verloren. Om maar een voorbeeld te geven: ergens in heel de stack bouwden ze dynamisch SQL queries. Met iets meer dan 150 devices in OPmanager hadden we plots een query van 5000-6000 tekens (where bla=bla or ble=ble or blie=blie or mekker=mekker or blaat=blaat or ....). 't Is een indische firma met al even indische code.

Maar om niet in negativiteit te vervallen en alleen te zeggen wat er slecht is: Jira ftw! (net zoals bijna alle atlassian producten) :)
Afbeelding
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

kan enkel spreken uit eigen ( korte ) ervaring :)
Als free ticketingtool was het niet het slechtste.. I guess u get what u pay for :)
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sub Zero schreef:
svenska schreef:Wij gebruiken hier op support Jira van Atlassian.

http://atlassian.com/software/jira/overview

Check! Wij doen er vooral bugtracking mee. Vroeger deden we er ook customer tickets mee, maar we zijn nu aan 't overstappen naar Kayako (als je denkt dat het interessant zou zijn, don't! 't Is een draak en sommige simpele dingen gaan gewoonweg niet). De voordelen van Jira is dat ze een spotgoeikope versie hebben tot 10 users en 't is heel erg configureerbaar.


Moet ik je volledig in volgen, voor een project gebruiken wij ook jira, maar dan ook als bugtracker. Wat betreft kayako, heb dat 4 jaar geleden ook gebruikt maar dat was inderdaad niet echt interessant. Misschien dat hun nieuwe versies er beter op geworden zijn maar daar heb ik geen idee van.

Ik heb nog één gevonden die een leverancier van me gebruikt: http://www.smartertools.com/smartertrac ... tware.aspx zij hadden tot voor kort ook kayako maar door dit vervangen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wij gingen er vanuit: if it's good enough for NASA, it's good enough for us. Maar 't was een redelijke teleurstelling. Om maar een paar dingen te noemen:

* Als je een ticket aanmaakt, dan heb je een rich text editor. Als je een comment toevoegt, dan plots niet meer
* Je kan niet linken naar een specifieke stap in de troubleshooter
* Je kan heel moeilijk tickets linken aan mekaar (de relaties zijn absurd en er zit geen volgorde in)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Misschien is Mantis iets voor de TS ?
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Topdesk is ook heel goede software voor opvolging tickets van problemen. Je kan een gratis trial aanvragen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Oeps, enkele dagen weinig tijd gehad om het forum te bezoeken... Alvast merci voor de tips, daar zal ik een hele kluif aan hebben :wink:
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

  • Jira: absoluut de moeite om eens naar te zien.
  • Podio: niet specifiek een ticket systeem wel heel eenvoudig en gratis (of bijna gratis als je wat meer gebruikers wil).
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Even dit topic hijacken.

Ik ben op zoek naar een ticket systeem om zelf te hosten(linux).
Het volgende zou mogelijk moeten zijn:
Een klant koopt een aantal credits (op voorhand) en kan vervolgens door een bepaald aantal credit te betalen een ticket aanmaken. Als de klant antwoordt op het ticket verliest hij eveneens een credit. Op het eerste zicht lijkt dit mogelijk met kayako samen met supportpay, maar dat is te duur voor mij.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dus... Jij wil geld verdienen met een systeem waar je zelf geen geld aan wil geven? :) De meeste ticketing-systemen hebbel wel een plugin-systeem waar je zelf wat in kan schrijven. Sommige hebben ook een Vote-systeem dat je hiervoor misschien kan misbruiken.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ik wil er gerust voor betalen, maar kayako kost op dit moment te veel geld. Dat is het probleem. Ik ben student en het geld groeit niet op mijn rug.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dragonflo schreef:Ik wil er gerust voor betalen, maar kayako kost op dit moment te veel geld. Dat is het probleem. Ik ben student en het geld groeit niet op mijn rug.


Blijkbaar heb je dan geen goed business model (als je inkomsten je onkosten niet dekken).

Krijg je tegenwoordig geen economie meer op school :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”