problemen Belgacom box...

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
KeZa
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 okt 2012, 19:25

Hallo,

Vorige maand Scarlet One laten installeren en de V4 box van Belgacom heeft nogal wat problemen. Zijn er ook nog anderen die dezelfde problemen hebben ondervonden:

- Na het bekijken van programma's en na het verwijderen van deze programma's komen sommige terug in het menu 'opgenomen'.
- Er verschijnt regelmatig een zwart beeld wanneer men een opgenomen programma wilt bekijken en na het terug uit en aan zetten van de box is het probleem meestal opgelost en kan men het programma wel bekijken.
- Soms waneer men een programma wilt bekijken is er alleen maar de keuze tussen 'verwijderen' en 'samenvatting'. De functie 'kijken' staat er niet bij.


Mvg.

Kevin z.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je hebt duidelijk te maken met de bugs in de software CHARLES.
Een reset kan ook soms helpen alsook een Factory Reset maar verwacht niet dat alle problemen die je opnoemt zullen verdwenen zijn.
Eerst moet Belgacom de volgende Versie uitbrengen en dan heb je kans dat deze perikelen verdwenen zijn.

Deze nieuwe versie zou begin december komen!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Scarlet met Charles? Zou me eerlijk gezegd een beetje verbazen hoor (niet dat ik zelf een beter antwoord weet hoor)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad ik heb niet goed opgelet dat het over scarlet ging en omdat enkele van de beschreven problemen mij bekend voor komen bij Charles heb ik mij laten misleiden.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

- verwijderde programma's die weer verschijnen: heb je deze toevallig als 'serie' geprogrammeerd? (bij het opnemen kiezen voor 'alle episodes'). In dat geval is het normaal: een heruitzending van een programma wordt dan ook opgenomen en daardoor lijkt het alsof programma's weer verschijnen.
- opnames waar je enkel voor 'wissen' kunt kiezen: ook dit is een typisch fenomeen bij serie-opnames. Er kan maar één programma tegelijk opgenomen worden: als je meerdere programma's als 'serie' opneemt, dan kan het zijn dat er op een bepaald moment meer dan één opname ingepland wordt op hetzelfde moment. Van die overlappende opnames zal er één effectief opgenomen worden, de rest komt in de lijst 'opgenomen' met als enige optie 'verwijderen' (omdat ze gewoonweg niet opgenomen zijn).

Dit zijn twee vaak voorkomende problemen met serie-opnames. Bij een aantal kennissen en familieleden kunnen vaststellen: als nieuwe klant beginnen ze enthousiast programma's op te nemen en komen in de verleiding om telkens te kiezen voor 'neem alle afleveringen op', maar komen binnen de kortste keren in de problemen met overlappende opnames. Zelfs als ze rekening houden met het uitzend-uur om overlapping te vermijden, komen ze toch in de problemen door de heruitzendingen.

Mijn tip: spring zuinig om met serie-opnames en kijk af en toe eens in de lijst van geplande opnames om te zien of er geen afleveringen overlappen (aangeduid met een driehoekje in die huidige Scarlet software).

Met Charles is het een klein beetje beter: daar worden heruitzendingen niet opgenomen en heb je een menu 'conflicten oplossen' waar je een overzicht krijgt van eventueel overlappende opnames, met de mogelijkheid om het conflict op te lossen.
KeZa
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 okt 2012, 19:25

Hoi,

je hebt duidelijk te maken met de bugs in de software CHARLES.


Met Charles heeft dit niets te maken want ik heb gekeken en deze V4 loopt nog op rel5.reno.myrioi--39 UI: T14.rel5_11_bgc.

- verwijderde programma's die weer verschijnen: heb je deze toevallig als 'serie' geprogrammeerd? (bij het opnemen kiezen voor 'alle episodes'). In dat geval is het normaal: een heruitzending van een programma wordt dan ook opgenomen en daardoor lijkt het alsof programma's weer verschijnen.


Als dat zo zou zijn dan moeten deze programma's toch ook te zien zijn onder 'gepland', toch?

- opnames waar je enkel voor 'wissen' kunt kiezen: ook dit is een typisch fenomeen bij serie-opnames. Er kan maar één programma tegelijk opgenomen worden: als je meerdere programma's als 'serie' opneemt, dan kan het zijn dat er op een bepaald moment meer dan één opname ingepland wordt op hetzelfde moment. Van die overlappende opnames zal er één effectief opgenomen worden, de rest komt in de lijst 'opgenomen' met als enige optie 'verwijderen'


Dit klopt volgens mij ook niet want hier kan ik tot 7 programma's tegelijkertijd opnemen. Geloofde dit zelf ook niet maar heb de test zelf gedaan door handmatig kanaal voor kanaal op te nemen en dan te zien of ze allen evenveel hebben opgenomen.

Met Charles is het een klein beetje beter: daar worden heruitzendingen niet opgenomen en heb je een menu 'conflicten oplossen' waar je een overzicht krijgt van eventueel overlappende opnames, met de mogelijkheid om het conflict op te lossen.


Wanneer krijgen de klanten van scarlet deze update?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je wilt blijkbaar dan wel te maken hebben met de bugs van CHARLES :!:

Ze zullen eerst de Belgacommers aan de tand voelen blijkbaar tot alle bugs er uit zijn en er geen klachten meer komen over CHARLES
al is dit al veel minder het geval dan bij de eerste versie en hopelijk bij de volgende zijn ze er allemaal uit .
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Dit klopt volgens mij ook niet want hier kan ik tot 7 programma's tegelijkertijd opnemen. Geloofde dit zelf ook niet maar heb de test zelf gedaan door handmatig kanaal voor kanaal op te nemen en dan te zien of ze allen evenveel hebben opgenomen.

Dit gaat niet op voor serie-opnames. Gebruik eens de zoekfunctie van dit forum, of desnoods google, om 'nPVR' op te zoeken. Bij nPVR wordt er niet lokaal op je decoder, maar op de servers van Belgacom opgenomen, in de lijst van opnames te herkennen aan de aanduiding "x dagen beschikbaar", waarbij "x" van 30 tot 1 aftelt. Dergelijke opnames zijn maar op een aantal zenders mogelijk (de meest bekeken zenders), en je kan inderdaad bij dat type opnames meerdere zaken tegelijk 'opnemen'. Enfin, voor meer details: google is your friend. Maar mijn punt is: serie-opnames zijn altijd lokaal, niet in nPVR, en lokaal kan er maar één programma tegelijk opgenomen worden.

Als dat zo zou zijn dan moeten deze programma's toch ook te zien zijn onder 'gepland', toch?

Opnames die niet uitgevoerd kunnen worden (wegens overlappend én serie-opname), komen bij de Myrioi software direct onder 'opgenomen'. Het zijn dan deze opnames waarbij je bij het selecteren ervan enkel kunt kiezen voor 'wissen'.

Wanneer krijgen de klanten van scarlet deze update?

Oorspronkelijk voorzien voor december, maar momenteel voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”