Vraagje voor EDPNet klanten ivm Youtube.
Wat is de gemiddelde downloadsnelheid bij EDPNet naar Youtube tussen 19u en 22u bij 720P en 1080P video's ?
Ik wil gewoon 's avonds van Youtube kunnen genieten.
Belgacom heeft al enkele weken Youtube problemen en ik heb er ondertussen genoeg van.
Vandaar mijn vraag, als Youtube bij EDPNet 's avonds wel deftig werkt in HD ga ik overstappen.
Alvast Bedankt,
Nico
Youtube snelheid 's avonds tussen 19u-22u
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
waar kan je die downloadsnelheid zien/vinden? Of gewoon zelf meten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Via de Resource Monitor in Windows 7 bvb ( typ "resmon" in zoekveld start menu ). Kies vervolgens op de Netwerk tab.
Youtube IP's starten typisch met 74.125.x
In de youtube video kan je ook rechtsklikken en dan kiezen voor "videogegevens tonen" maar dit is niet zo nauwkeurig als de Resource Monitor.
Youtube IP's starten typisch met 74.125.x
In de youtube video kan je ook rechtsklikken en dan kiezen voor "videogegevens tonen" maar dit is niet zo nauwkeurig als de Resource Monitor.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wil ik straks wel eens proberen voor je geef mji even een filmpje waar je de resultaten van wilt en dan post ik het later we lhier
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Hazo, komt het daardoor dat ik de laatste tijd constant voorhad dat youtube filmpjes moeten herladen. Vroeger speelde de zwaarste filmpjes zonder enig probleem, de laatste tijd constant pauzes om bij te bufferen. Ik dacht al dat het aan mijn wifi verbinding lag. Ik zit bij scarlet, dus eigenlijk ook belgacom.
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
't ja zowel Belgacom als Scarlet zitten ondertussen al ruim 3 weken met youtube problemen en doen geen enkele moeite op ze op te lossen.glenner05 schreef:Hazo, komt het daardoor dat ik de laatste tijd constant voorhad dat youtube filmpjes moeten herladen. Vroeger speelde de zwaarste filmpjes zonder enig probleem, de laatste tijd constant pauzes om bij te bufferen. Ik zit bij scarlet, dus eigenlijk ook belgacom.
Vroeger werkte youtube inderdaad prima.
Als je bij Belgacom/Scarlet een refresh doet tijdens het afspelen komt de clip daarna meestal uit de lokale Belgacom youtube cache ipv direct uit de USA: deze oplossing helpt soms maar ook niet altijd en is eigenlijk maar een lapmiddel...
De URL's die ik gepost heb zijn dan ook als test voor EDPnet gebruikers: Belgacom/Scarlet klanten gaan deze clips direct uit de lokale youtube cache afspelen omdat ik ze al afgespeeld heb.
Je kan het IP vanwaar de clip komt zien, zoals eerder beschreven, via de Resource Monitor in windows 7.
-
- Plus Member
De eerste 4 min gingen g9ed, daarna begon het constante bufferen weer. Zoals gezegd zit ik bij scarlet op 28mbit via een linksys N router naar mijn samsung note 2.... btw...prachtige video van foo fightersnvdeynde schreef:720P: http://www.youtube.com/watch?v=dUycNCBrHXs
1080P: http://www.youtube.com/watch?v=Xnmzins2Uow
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je kan de snelheid betrouwbaar testen door een 1080p MP4-bestand van Youtube via http://keepvid.com te downloaden.
In het dowloadvenster van je webbrowser zie je dan de snelheid:
244 KB/s oftewel met moeite 2 Mbps. Niet fameus hé Scarlet.
In het dowloadvenster van je webbrowser zie je dan de snelheid:
244 KB/s oftewel met moeite 2 Mbps. Niet fameus hé Scarlet.
-
- Plus Member
Ja tis triestig voor de moment. Vrijwel niets met enige kwaliteit speelt momenteel deftig af. Ik was al zwaar ontevreden over mijn voip lijn de laatste tijd een nu dit weer. ...
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik heb een 30Mbps profiel, en haal 2,7MBps (+/- 21, 6Mbps), vanzelfsprekend een edpnet verbinding
- Bijlagen
-
- youtubehddl.png
- (11.41 KiB) 1881 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Momenteel geen problemen op telenet (eigenlijk nooit maar in de daguren duurt het tot wel 15sec eer een video begint af te spelen...dus binnen 6dagen bye bye telenet)
Bij belgacom krijg ik momenteel ook een "lag" als ik het gewoon laat afspelen maar bij een download haal je altijd de full speed want dan download je en stream je niet denk ik.
Als je eens wil testen hier zijn wat full hd video's die niet echt afgespeeld worden dus laden die direct heb je geen youtube probs me dunkt.
Bij belgacom krijg ik momenteel ook een "lag" als ik het gewoon laat afspelen maar bij een download haal je altijd de full speed want dan download je en stream je niet denk ik.
Als je eens wil testen hier zijn wat full hd video's die niet echt afgespeeld worden dus laden die direct heb je geen youtube probs me dunkt.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
Ik heb ook een EDPnet verbinding en had gisterenavond toch problemen met het streamen van Youtube (regio 011).
Haperen en stotteren op alle resoluties.
Het was wel de eerste keer sinds lange tijd dat ik er last van had.
Dus het probleem situeert zich niet alleen bij Belgacom of Telenet.
Andere downloads gingen wel tegen normale snelheid.
Ik heb geen snelheids of trace testen gedaan, misschien vanavond als het probleem blijft duren.
Haperen en stotteren op alle resoluties.
Het was wel de eerste keer sinds lange tijd dat ik er last van had.
Dus het probleem situeert zich niet alleen bij Belgacom of Telenet.
Andere downloads gingen wel tegen normale snelheid.
Ik heb geen snelheids of trace testen gedaan, misschien vanavond als het probleem blijft duren.
-
- Moderator
- Contacteer:
Deze video's werken in alle geval perfect. Vanavond probeer ik nog eensnvdeynde schreef:720P: http://www.youtube.com/watch?v=dUycNCBrHXs
1080P: http://www.youtube.com/watch?v=Xnmzins2Uow
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter Plus
Hebben dan alle Belgische ISP's 's avonds Youtube problemen ?hologic schreef:Ik heb ook een EDPnet verbinding en had gisterenavond toch problemen met het streamen van Youtube (regio 011).
Haperen en stotteren op alle resoluties. Ik heb geen snelheids of trace testen gedaan, misschien vanavond als het probleem blijft duren.
Dan kunnen we beter allemaal onze abonnementen met onbeperkt volume downgraden naar een goedkoop instapabonnement
-
- Moderator
- Contacteer:
Als jij je ongelimiteerd volume enkel voor youtube gebruikt wel janvdeynde schreef:Hebben dan alle Belgische ISP's 's avonds Youtube problemen ?hologic schreef:Ik heb ook een EDPnet verbinding en had gisterenavond toch problemen met het streamen van Youtube (regio 011).
Haperen en stotteren op alle resoluties. Ik heb geen snelheids of trace testen gedaan, misschien vanavond als het probleem blijft duren.
Dan kunnen we beter allemaal onze abonnementen met onbeperkt volume downgraden naar een goedkoop instapabonnement
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De vraag is: vanwaar komen de video. YouTube gebruikt immers een content delivery network en sommige (versies van) video's komen vanuit Europa, sommige uit USA etc. Belgacom heeft bijvoorbeeld zelf caching servers staan, maar ik weet niet of die ook gebruikt worden indien andere providers in België YouTube gebruiken.
Vergelijk dit (populaire video):
Maar eens met dit (random onbekend video'ke):
Vergelijk dit (populaire video):
Code: Selecteer alles
o-o---preferred---sn-cxab5jvh-cg0e---v17---lscache3.c.youtube.com > 194.78.99.12
role: Skynet NOC administrators
address: Belgacom SA de droit public
address: ANS/ROC/RNO/IEC - TGX Building
address: Boulevard du Roi Albert II, 27
address: B-1030 Bruxelles
address: Belgium
Code: Selecteer alles
r10---sn-5hn7zn7k.c.youtube.com > 74.125.100.143 >
OrgName: Google Inc.
OrgId: GOGL
Address: 1600 Amphitheatre Parkway
City: Mountain View
StateProv: CA
PostalCode: 94043
Country: US
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Goede vraag. Alle Google IP's zijn 'gevestigd' in Mountain View, maar dat komt zeker niet overeen met de geografische locatie van de server.meon schreef:De vraag is: vanwaar komen de video.
Vermoedelijk komen alle Belgische Youtube-video's uit Saint-Ghislain http://goo.gl/maps/GShqL