iPhone met abonnementen

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik ben omwille van werk-gsm een absolute noob wat betreft GSM abonnementen en al zeker in combinatie met een GSM.

Mijn vrouw is al een tijdje aan een nieuwe telefoon toe, en nu ze een iPad heeft die haar heel goed bevalt, gaat haar voorkeur natuurlijk naar een iPhone. Aangezien die overal ook met abonnementen aangeboden worden, dacht ik van eens te kijken. Maar de eerste die ik al bekeek (iKing van Telenet) verbaasde mij al: je krijgt dan een King abonnement maar wel €30 per maand duurder dan stand-alone King (toegegeven je hebt extra belminuten in iKing). Als je dat telt over de 2 jaar dat je abonnee moet blijven, kom je al aan een meerprijs van €720, wat dus al meer is dan de nieuwprijs van de iPhone 5, en dat terwijl je ook nog eens €199 moet opleggen voor het toestel. Uiteindelijk is het toestel dan dus €220 duurder.

Is dat altijd zo ? Ik had eigenlijk verwacht dat je met een combo iPhone+abonnement toch goedkoper af ging zijn dan met de 2 afzonderlijk. Of zijn die package deals vooral bedoeld om letterlijk arme zieltjes te lokken die zich een eenmalige kost van het toestel niet kunnen veroorloven ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik snap overigens de logica vaak niet van al die abonnementen.
Neem bvb Mobistar. Als je Dolfijn 15 vergelijkt met Panter 30, dan lijken die identiek behalve dat je bij Panter 3u beltijd hebt ipv 2u bij Dolfijn. Maar het abonnement is ineens wel dubbel zo duur ?!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Dat is inderdaad de prijs die je betaald voor zo een toestel op afbetaling. er zijn genoeg mensen die het niet narekenen zoals u en op die manier dus meer betalen. Langs de andere kant, een koelkast op afbetaling is ook duurder.
Er zit geen logica in die abonnementen, bij geen enkele provider ;)

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind zo'n abonnementen icm een "gratis" smartphone boerenbedrog.
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Eigenlijk niet. Je kan perfect uitrekenen hoeveel je op 2 jaar betaalt voor je smartphone i.c.m. een abonnement. Als je dus verkiest om een smartphone op "afbetaling" te kopen, dan weet je dat je er meestal meer voor betaalt, dan dat je hem cash in de winkel koopt. Eigen keuze.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Of je moet het abonnement dat eraan gekoppeld is zo optimaal mogelijk benutten.
Als je natuurlijk maar 30minuten per maand belt en je hebt er 300, tja dan ben je zeker niet beter af met zo een abonnement.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”