V3 decoder bij nieuwe BGC installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
f0xbe
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Gisteren is de technieker langsgekomen, we zijn namelijk overgeschakeld van Scarlet (One) naar Belgacom (Pack Internet Comfort + TV).
In het belgacom center had ik het er nog met een medewerker over of ik een decoder zou kopen of huren. Ik heb toen besloten om te huren, niet alleen omdat het praktisch en zorgenloos is, maar vooral omdat ik zo graag de V4 wou. De verkoper zei zelfs dat bij huurdecoders altijd de nieuwste generatie wordt geleverd, een verschil met de aankoop van een refurbished model.

Helaas heeft de technieker een V3 geïnstalleerd. Ik ben wel een beetje teleurgesteld :?
Is dit een foutje of klopt het helemaal niet dat er tegenwoordig alleen nog maar V4 decoders worden geïnstalleerd bij huur?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Die zal in camionette van technieker gezeten hebben, meeste mensen kennen toch het verschil niet. Als je wil kan je die wel omruilen in een BGC center denk ik, maar dan moet je er de Charles ook wel bijnemen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

we krijgen als techniekers weer even v3 mee. waarschijnlijk willen ze de v3 stock zo veel mogenlijk op krijgen voor en nieuze decoder in stock te kunnen geven of zo maar ben hier ook niet zekker van
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Zie ook deze discussie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik ken wel mensen die in zo'n geval een andere (ttz V4) verkregen hebben in een bgc center.... maar zoals gezegd, meeste mensen kennen het verschil wellicht niet en de techniekers plaatsen gewoon wat in hun camionette zit natuurlijk
f0xbe
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Ja.. Ik ga hier toch eens voor informeren in het BGC center. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Bij nader inzien had ik misschien beter een V4 gekocht via de andere kanalen (eBay, Kapaza e.d.), zo heb ik mijn andere decoder ook gekocht (voor slechts 100 euro). Dat ding was nieuw en doet het nog altijd goed. Maar als het kapot gaat ben ik wel gezien natuurlijk gezien de oorsprong :P
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

wetende dat de huur €7 is (en binnenkort €8) kan je uitrekenen hoelang hij moet meegaan om winst beginnen te maken. zeker als je hem tweedehands koopt zal dat niet lang duren. persoonlijk verkies ik nog altijd de goeie oude V3 ipv de V4, ik ben geen fan van de charles softwares. wat betreft de ruil, misschien best eerst eens bellen naar klantendienst en het geval uitleggen, met een ruilticket in de hand zal je er zeker één bekomen
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

Ieder zijn gedacht natuurlijk, ik ben anders maar al te blij met de V4. 2 x snellere processor, 2 x meer geheugen, 2 x harde schijf capaciteit. En die Charles s/w is na vele versies nog steeds niet bugfree maar de functionaliteit en de UI look vind ik persoonlijk veel beter dan de Myrio s/w.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Nu nog op de volgend ugrade wachten en dan is hij hopelijk eindelijk helemaal bugvrij.
Daarjuist nog wat korte onderbrekingen in de klank gehad maar na een reset terug alles in orde.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”