raf1 schreef:amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Koudwatervrees? Nooit contracten tekenen als je niet zeker bent, contract is getekend op 19 oktober en de 14 dagen bedenktijd zijn ondertussen voorbij.
Probeer Scarlet nu eens 6 maanden uit, na 6 maanden kan je nog altijd terug naar Telenet.
koudwatervrees:idd dat wel waar, maar zeker ben je nooit he. ook al zoek ik wat op en vergelijk ik, ervaringen zijn verschillend.
DIBO schreef:amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Los van de vraag omtrent contractuele verplichtingen, waarom heb je er een slecht gevoel bij??
Voor de meeste doorsnee gebruikers kan Scarlet wel (één van) de goedkoopste oplossing zijn. Prijs kwaliteit zitten ze zeker niet slecht, tenminste als je op een voldoende snelle VDSL aansluiting terecht komt.
Ben zelf al jaren tevreden Scarlet One klant, maar het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je nodig hebt/verwacht van jouw provider.
VDSL?
Mij beangstigd de verandering naar iets totaals onbekends. telenet is mijn provider sinds ik internet thuis heb.
ik wil veranderen omdat ik een correcte prijs wil betalen voor dat wat ik nodig acht voor mezelf, en dat is:
basis tvpakket (hd is mooi meegenomen, en optie om pakket bij te kopen)
gewone internet (ik ben geen grote downloader of uploader, wel voor blog, of andere doorsnee zaken...)
vaste telefoon (om bepaalde contacten te onderhouden, 'savonds en weekend)
kwaliteit: van zowel het product als de dienstverlening bij eventuele problemen.
Dus scarlet leek mij een mogelijkheid, prijs<->product, maar grote vraagteken over kwaliteit want ik lees van alles, nu wel positief van uit jou ervaring.
Wat mij nu wel blijft storen bij telenet is hoe ‘oude trouwe ‘ klanten behandeld worden, of pakketten die deels geleverd worden en terugkomen op eerder gemaakte afspraken, extra kosten dat ze zo‘onopgemerkt’ mogelijk willen doorvoeren….
Nu had telenet met mij contact opgenomen (zekere Marco customer relations) nadat ze mijn opzegbrief ontvangen hebben met een voorstel die hij nadien op mail gezet heeft. de zaken dat ik toen niet ontvangen had bij mijn pakket, nu wel zou krijgen zonder installatie of activatiekosten (per mail deze voorstel gekregen).
Basic shake (wat ik nu al heb maar nooit volledig gekregen heb)
basic internet
vaste telefonie: oproep naar vaste nummers en gsmnummers gratis bellen avond en weekend).
De prijs zou dan 10euro per maand meer zijn dan wat ik nu betaal (ongeveer 50€)bij hen (snap niet goed waarom). Maar ik zou korting krijgen het eerste jaar en komt dan terug neer op 50€
Mijn verwarringen en ‘angsten’:
Telenet:
• In een brief laten ze mij ‘afschrikken’ (en dat lukt ook) door te vermelden welke extra kosten er reeds in mijn aanrekening doorgevoerd zullen worden ivm digicorder dat ik terug moet brengen (wat ik van plan was).
• ik heb geen aanrekening via mail ontvangen zoals voorheen, waar blijft deze? Straks ben ik telaat en kunnen ze mij daarop pakken. En dit heb ik per mail naar die ene Marco ook al vermeld dat ik deze niet ontvangen heb.
• Voorstel interessant, maar ik heb getekend bij scarlet
• Telenet sloot mijn internet af onverwacht, want ik kreeg pas de dag nadien per post dat deze op maandag 05-11-2012 zal afgesloten worden. Sorry verlengd weekend dat ertussen zat is geen excuus. Een vriend die gelijktijdig wilt overstappen naar scarlet en waar wij in dezelfde week een opzegbrief hebben verzonden naar telenet kreeg zijn brief ook op dinsdag met vermelding dat zijn internet 11-11-2012 afgesloten zou worden. Ik kreeg niet eens de tijd om mij daarop voor te bereiden voor mijn online rekeningen! Ik heb gebeld met hun dienst hierover en ze konden mij niet helpen buiten iemand die toegaf dat dit fout was en ik een andere afdeling daarvoor moest bellen om terug kosteloos te activeren, op die dienst heel onvriendelijk ontvangen en ze konden mij niet helpen . een mail naar die Marco, met mijn frustratie hierover en melding dat men op de dienst gratis zou activeren omwille van fout…
• die Marco was enkele dagen afwezig en ik werd niet verder geholpen via telefoontjes door mensen bij telenet. Toen hij terug op bureel was kreeg ik vrijdag 09-11-2012 zijn excuses en dat hij internet terug geactiveerd heeft en mij hiermee hoopt te helpen . ook mocht ik hem laten weten wanneer ik deze niet meer nodig had als ik toch beslis verder te doen met scarlet.
• Nu kreeg ik zaterdag een mailtje van telenet met proficiat voor je aankoop en een aanrekening erbij van 20€ voor internet activatie… (raar dat ik de maandelijkse niet gekregen heb waarin die extra kosten ook vermeld zouden staan. ) Ik heb Marco gemaild zaterdag dat ik dat niet zou betalen aangezien het hun fout was.
Scarlet:
• De mensen die ik contacteer zijn steeds vriendelijk en behulpzaam (ik weet ik ben een nieuwe klant horen zo te handelen). Ik kreeg op mijn twee vragen via mail een antwoord…
• Ik liet via mail weten wat de vertegenwoordigers vertelden tegen mij en een vriend die hier ook aanwezig was : “over digicorder hoeft u zich geen zorgen te maken, de technieker die scarlet komt installeren neemt deze mee. Wij sturen alle digicorders van Telenet gezamenlijk met deze van andere klanten naar telenet toe.” Ik kreeg antwoord dat dit verkeerde informatie was en dat ik wel degelijk zelf het toestel weg moest brengen. Hier heb ik al zoiets van, een leugen nog voor het begonnen is…
Snap je mijn verwarring, twijfel en het niet echt meer weten wat ik best zou doen? En die cijfers van aanrekeningen waar telenet mee gooit helpt niet echt, ik ben een correcte betaler en heb graag orde daarin…wat moeilijk wordt op deze manier
Ter infromatie: Ik ben trouwens geen HIJ maar een ZIJ (hihi) , die niet zo gigantisch veel weet over pc’s internet enz…
Ik waardeer al de meningen van de mensen hier die proberen mee te denken en te helpen.
philippe_d schreef:Wij appreciëren dat mensen met een goede technische achtergrond hier op het Forum support komen bieden, maar maak de mensen a.u.b geen bloemkes wijs

.
Een bestelling annuleren via de technieker kan in
geen geval beschouwd worden als een geldige opzeg.
De technieker (meestal een onderaanneming) heeft geen enkele bevoegdheid om, in naam van de provider, zo'n annulatie in ontvangst te nemen.
Zoals Devilzown schreef kan ik het wel begrijpen: aan de technieker vragen om het af te melden als "niets besteld" ...
nadat je het eerst op een geldige manier bij de provider opgezegd hebt.
Dank je voor deze verduidelijking.
Bij deze, ik ga er een nachtje overslapen, morgen is het zover met scarlet…misschien dat ik nog die Marco te pakken krijg in de voormiddag…