Hallo aan allen,
Ik zit met een vervelende situatie ivm Scarlet.
19-10-2012 zijn twee vertegenwoordigers van scarlet bij mij langs geweest.
Hun aanbieding leek mij eerst wel interessant.
En komen maandagnamiddag de installatie doen.
Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Intussen heb ik een voorstel van telenet (huidige provider) gekregen waarin ze hun diensten verbeteren waarvoor ik betaal. En overweeg daarop in te gaan.
Mijn vraag:
Kan ik installatie nog annuleren, dus afzien van mijn bestelling ook al heb ik contractje getekend bij die vertegenwoordigers, zonder dat ik gevolgen ondervind?
Ik voeg een scan van wat er staat ivm opzeg.
http://afbeelding.im/e0zQPjLn
Alvast bedankt voor de reacties, ik wil dit snel afhandelen!
scralet installatie annuleren?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Zel ik na 2 maand een opzegging gedaan omdat het internet nog niet aangesloten was, ze deden zelfs niet moeiljk en de modem ligt hier nog steeds.
Je hebt 14 dagen de tijd na levering om op te zeggen (na levering), maar doe dit er voor en bespaar hun het werk
Je hebt 14 dagen de tijd na levering om op te zeggen (na levering), maar doe dit er voor en bespaar hun het werk
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Koudwatervrees? Nooit contracten tekenen als je niet zeker bent, contract is getekend op 19 oktober en de 14 dagen bedenktijd zijn ondertussen voorbij.amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Probeer Scarlet nu eens 6 maanden uit, na 6 maanden kan je nog altijd terug naar Telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik vrees er een beetje voor, je hebt namelijk een contract fysiek ondertekend bij een verkoper. Het is geen online bestelling waar je een wettelijke bedenktijd bij hebt.
Dus als je het wilt annuleren is de kans groot dat ze je 6 maanden abonnement aanrekenen.
Tim, bij jou zal er wrsch meer achterzitten waarom ze je zo makkelijk laten gaan hebben...
[edit]Net ff gecheckt, je hebt ook bedenktijd als het een huis-aan-huis verkoper is, my bad.
Bij goederen is het het moment van de levering, bij diensten het moment van ondertekenen contract. Telkens 14 kalenderdagen.
Dus als je het wilt annuleren is de kans groot dat ze je 6 maanden abonnement aanrekenen.
Tim, bij jou zal er wrsch meer achterzitten waarom ze je zo makkelijk laten gaan hebben...
[edit]Net ff gecheckt, je hebt ook bedenktijd als het een huis-aan-huis verkoper is, my bad.
Bij goederen is het het moment van de levering, bij diensten het moment van ondertekenen contract. Telkens 14 kalenderdagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Volgens mij ben je te laat, de bestelling va de dienst is meer dan 14 dagen geleden. Het gaat niet om een product dat geleverd moet worden. Niets belet je om te proberen natuurlijk maar ik vrees er voor.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Los van de vraag omtrent contractuele verplichtingen, waarom heb je er een slecht gevoel bij??amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Voor de meeste doorsnee gebruikers kan Scarlet wel (één van) de goedkoopste oplossing zijn. Prijs kwaliteit zitten ze zeker niet slecht, tenminste als je op een voldoende snelle VDSL aansluiting terecht komt.
Ben zelf al jaren tevreden Scarlet One klant, maar het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je nodig hebt/verwacht van jouw provider.
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Koop nooit aan de deur.
Zeker niet als het gaat om Internet providers.
Meestal komen ze nog opdringerig over.
In die verkooptruukjes moet je nooit intrappen.
Zeker niet als het gaat om Internet providers.
Meestal komen ze nog opdringerig over.
In die verkooptruukjes moet je nooit intrappen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik zit zelf ook bij Scarlet, prijs/product verhouding is prima.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
<OT>jean-pierre schreef:Koop nooit aan de deur.
Ik ga er van uit dat iemand die mij contacteert om iets te verkopen dat doet uit eigenbelang en niet omdat het voor mij voordeel zou opleveren. Vandaar dat iedereen, zonder onderscheid, aan de deur of telefoon een NEE krijgt. Wie aandringt krijgt meer dan een nee maar nooit een ja en er bovenop felicitaties dat ze het tot mijn lijst van "doe nooit zaken met..." geschopt hebben.
</OT>
Bye, Maurice
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Gewoon klantendienst bellen en annuleren, ook een aangetekende brief versturen.
Soms stroomt dit niet snel genoeg door naar de aannemer die de werken uitvoerd, maar deze belt toch voor hij langskomt.
Dan vraag je aan de technieker om het af te melden als "niets besteld", zo betaal je zeker geen administratiekosten.
Soms stroomt dit niet snel genoeg door naar de aannemer die de werken uitvoerd, maar deze belt toch voor hij langskomt.
Dan vraag je aan de technieker om het af te melden als "niets besteld", zo betaal je zeker geen administratiekosten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De 2 weken lopen vanaf de die volgt op de levering van het product, of van het sluiten van de dienstovereenkomst.raf1 schreef: Koudwatervrees? Nooit contracten tekenen als je niet zeker bent, contract is getekend op 19 oktober en de 14 dagen bedenktijd zijn ondertussen voorbij.
De dienstovereenkomst start op de eerste facturatiedag.
Het contract werd getekend buiten de burelen van Scarlet (bij hem thuis). Dan heeft hij ook 2 weken bedenktijd.thamar schreef:Ik vrees er een beetje voor, je hebt namelijk een contract fysiek ondertekend bij een verkoper. Het is geen online bestelling waar je een wettelijke bedenktijd bij hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wij appreciëren dat mensen met een goede technische achtergrond hier op het Forum support komen bieden, maar maak de mensen a.u.b geen bloemkes wijs .
Een bestelling annuleren via de technieker kan in geen geval beschouwd worden als een geldige opzeg.
De technieker (meestal een onderaanneming) heeft geen enkele bevoegdheid om, in naam van de provider, zo'n annulatie in ontvangst te nemen.
Zoals Devilzown schreef kan ik het wel begrijpen: aan de technieker vragen om het af te melden als "niets besteld" ... nadat je het eerst op een geldige manier bij de provider opgezegd hebt.
Een bestelling annuleren via de technieker kan in geen geval beschouwd worden als een geldige opzeg.
De technieker (meestal een onderaanneming) heeft geen enkele bevoegdheid om, in naam van de provider, zo'n annulatie in ontvangst te nemen.
Zoals Devilzown schreef kan ik het wel begrijpen: aan de technieker vragen om het af te melden als "niets besteld" ... nadat je het eerst op een geldige manier bij de provider opgezegd hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Als het technisch niet mogelijk is he.Droes schreef:Een aangetekende brief hoeft niet hoor, en zeker niet als de installatie nog niet gebeurt is. Je zou zelfs kunnen annuleren via de technieker die die dag komt.Devilzown schreef:Gewoon klantendienst bellen en annuleren, ook een aangetekende brief versturen.
koudwatervrees:idd dat wel waar, maar zeker ben je nooit he. ook al zoek ik wat op en vergelijk ik, ervaringen zijn verschillend.raf1 schreef:Koudwatervrees? Nooit contracten tekenen als je niet zeker bent, contract is getekend op 19 oktober en de 14 dagen bedenktijd zijn ondertussen voorbij.amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Probeer Scarlet nu eens 6 maanden uit, na 6 maanden kan je nog altijd terug naar Telenet.
VDSL?DIBO schreef:Los van de vraag omtrent contractuele verplichtingen, waarom heb je er een slecht gevoel bij??amalthea schreef:Maar ik heb wat rond gevraagd en gelezen en ik heb mij bedacht,, heb er slecht gevoel bij.
Voor de meeste doorsnee gebruikers kan Scarlet wel (één van) de goedkoopste oplossing zijn. Prijs kwaliteit zitten ze zeker niet slecht, tenminste als je op een voldoende snelle VDSL aansluiting terecht komt.
Ben zelf al jaren tevreden Scarlet One klant, maar het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je nodig hebt/verwacht van jouw provider.
Mij beangstigd de verandering naar iets totaals onbekends. telenet is mijn provider sinds ik internet thuis heb.
ik wil veranderen omdat ik een correcte prijs wil betalen voor dat wat ik nodig acht voor mezelf, en dat is:
basis tvpakket (hd is mooi meegenomen, en optie om pakket bij te kopen)
gewone internet (ik ben geen grote downloader of uploader, wel voor blog, of andere doorsnee zaken...)
vaste telefoon (om bepaalde contacten te onderhouden, 'savonds en weekend)
kwaliteit: van zowel het product als de dienstverlening bij eventuele problemen.
Dus scarlet leek mij een mogelijkheid, prijs<->product, maar grote vraagteken over kwaliteit want ik lees van alles, nu wel positief van uit jou ervaring.
Wat mij nu wel blijft storen bij telenet is hoe ‘oude trouwe ‘ klanten behandeld worden, of pakketten die deels geleverd worden en terugkomen op eerder gemaakte afspraken, extra kosten dat ze zo‘onopgemerkt’ mogelijk willen doorvoeren….
Nu had telenet met mij contact opgenomen (zekere Marco customer relations) nadat ze mijn opzegbrief ontvangen hebben met een voorstel die hij nadien op mail gezet heeft. de zaken dat ik toen niet ontvangen had bij mijn pakket, nu wel zou krijgen zonder installatie of activatiekosten (per mail deze voorstel gekregen).
Basic shake (wat ik nu al heb maar nooit volledig gekregen heb)
basic internet
vaste telefonie: oproep naar vaste nummers en gsmnummers gratis bellen avond en weekend).
De prijs zou dan 10euro per maand meer zijn dan wat ik nu betaal (ongeveer 50€)bij hen (snap niet goed waarom). Maar ik zou korting krijgen het eerste jaar en komt dan terug neer op 50€
Mijn verwarringen en ‘angsten’:
Telenet:
• In een brief laten ze mij ‘afschrikken’ (en dat lukt ook) door te vermelden welke extra kosten er reeds in mijn aanrekening doorgevoerd zullen worden ivm digicorder dat ik terug moet brengen (wat ik van plan was).
• ik heb geen aanrekening via mail ontvangen zoals voorheen, waar blijft deze? Straks ben ik telaat en kunnen ze mij daarop pakken. En dit heb ik per mail naar die ene Marco ook al vermeld dat ik deze niet ontvangen heb.
• Voorstel interessant, maar ik heb getekend bij scarlet
• Telenet sloot mijn internet af onverwacht, want ik kreeg pas de dag nadien per post dat deze op maandag 05-11-2012 zal afgesloten worden. Sorry verlengd weekend dat ertussen zat is geen excuus. Een vriend die gelijktijdig wilt overstappen naar scarlet en waar wij in dezelfde week een opzegbrief hebben verzonden naar telenet kreeg zijn brief ook op dinsdag met vermelding dat zijn internet 11-11-2012 afgesloten zou worden. Ik kreeg niet eens de tijd om mij daarop voor te bereiden voor mijn online rekeningen! Ik heb gebeld met hun dienst hierover en ze konden mij niet helpen buiten iemand die toegaf dat dit fout was en ik een andere afdeling daarvoor moest bellen om terug kosteloos te activeren, op die dienst heel onvriendelijk ontvangen en ze konden mij niet helpen . een mail naar die Marco, met mijn frustratie hierover en melding dat men op de dienst gratis zou activeren omwille van fout…
• die Marco was enkele dagen afwezig en ik werd niet verder geholpen via telefoontjes door mensen bij telenet. Toen hij terug op bureel was kreeg ik vrijdag 09-11-2012 zijn excuses en dat hij internet terug geactiveerd heeft en mij hiermee hoopt te helpen . ook mocht ik hem laten weten wanneer ik deze niet meer nodig had als ik toch beslis verder te doen met scarlet.
• Nu kreeg ik zaterdag een mailtje van telenet met proficiat voor je aankoop en een aanrekening erbij van 20€ voor internet activatie… (raar dat ik de maandelijkse niet gekregen heb waarin die extra kosten ook vermeld zouden staan. ) Ik heb Marco gemaild zaterdag dat ik dat niet zou betalen aangezien het hun fout was.
Scarlet:
• De mensen die ik contacteer zijn steeds vriendelijk en behulpzaam (ik weet ik ben een nieuwe klant horen zo te handelen). Ik kreeg op mijn twee vragen via mail een antwoord…
• Ik liet via mail weten wat de vertegenwoordigers vertelden tegen mij en een vriend die hier ook aanwezig was : “over digicorder hoeft u zich geen zorgen te maken, de technieker die scarlet komt installeren neemt deze mee. Wij sturen alle digicorders van Telenet gezamenlijk met deze van andere klanten naar telenet toe.” Ik kreeg antwoord dat dit verkeerde informatie was en dat ik wel degelijk zelf het toestel weg moest brengen. Hier heb ik al zoiets van, een leugen nog voor het begonnen is…
Snap je mijn verwarring, twijfel en het niet echt meer weten wat ik best zou doen? En die cijfers van aanrekeningen waar telenet mee gooit helpt niet echt, ik ben een correcte betaler en heb graag orde daarin…wat moeilijk wordt op deze manier
Ter infromatie: Ik ben trouwens geen HIJ maar een ZIJ (hihi) , die niet zo gigantisch veel weet over pc’s internet enz…
Ik waardeer al de meningen van de mensen hier die proberen mee te denken en te helpen.
Dank je voor deze verduidelijking.philippe_d schreef:Wij appreciëren dat mensen met een goede technische achtergrond hier op het Forum support komen bieden, maar maak de mensen a.u.b geen bloemkes wijs .
Bij deze, ik ga er een nachtje overslapen, morgen is het zover met scarlet…misschien dat ik nog die Marco te pakken krijg in de voormiddag…
- Droes
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 21 keer
Het is altijd best om te wachten met af te sluiten tot na de installatie, aangezien u al die jaren Telenet hebt gehad weet u nooit wat er met de invoer kabel gebeurd geweest is. Deze kan versleten zijn en geen signaal doorlaten, of het kan zelfs zijn dat er niet eens een invoerkabel binnen steekt, en dan kan het 20 dagen duren voor ze de invoerkabel komen herstellen of binnensteken.amalthea schreef:Telenet sloot mijn internet af onverwacht, want ik kreeg pas de dag nadien per post dat deze op maandag 05-11-2012 zal afgesloten worden.
Het is altijd best om te wachten met af te sluiten tot na de installatie, quote]Droes schreef:amalthea schreef:Telenet sloot mijn internet af onverwacht, want ik kreeg pas de dag nadien per post dat deze op maandag 05-11-2012 zal afgesloten worden.
dank je voor de informatie
- CindyV
- Starter Plus
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Beste Amalthea,
U kan tot 14 dagen na de installatie van onze technieker uw contract bij Scarlet annuleren indien u dit wenst. U dient dan wel zelf schriftelijk (via e-mail of de post) contact op te nemen met onze klantendienst. Ik stel toch voor van even af te wachten en te kijken of u tevreden bent over het product. Annuleren kan dan als nog moest dat niet het geval zijn.
Wat betreft de Telenet digicorder, u dient deze inderdaad zelf terug te brengen/sturen naar Telenet.
U kan tot 14 dagen na de installatie van onze technieker uw contract bij Scarlet annuleren indien u dit wenst. U dient dan wel zelf schriftelijk (via e-mail of de post) contact op te nemen met onze klantendienst. Ik stel toch voor van even af te wachten en te kijken of u tevreden bent over het product. Annuleren kan dan als nog moest dat niet het geval zijn.
Wat betreft de Telenet digicorder, u dient deze inderdaad zelf terug te brengen/sturen naar Telenet.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Maandag 12-11-2012:CindyV schreef:Beste Amalthea,
U kan tot 14 dagen na de installatie van onze technieker uw contract bij Scarlet annuleren indien u dit wenst. U dient dan wel zelf schriftelijk (via e-mail of de post) contact op te nemen met onze klantendienst. ...
nam scarlet contact met mij op nadat ik mijn nummer had achtergelaten om later opgebeld te worden.
Ze lieten mij inderdaad weten dat ik de installatie nog kon annuleren.
Ik heb dan toch besloten ermee door te gaan en de diensten van scarlet zelf te 'ervaren'.
De installateur was vriendelijk om pas te vertrekken nadat alle installingen in orde waren.
Alles werkt naar behoren, en ik ben tevreden.
Telenet maandag 12-11-2012:
-medewerker verduidelijkte aan de lijn welke stappen ik kon ondernemen.
-ik werd doorverbonden om de dag door te geven waarop internet afgesloten mocht worden.
-briefwisseling verliep stroef, de medewerker stuurde mij de gevraagde aanrekening per post. (ik had tijd tot 26-11-2012 om deze te betalen)
-ik mocht zelfs zonder hun document om digicorder binnen te brengen (niet ontvangen), al naar een van hun telenetcenter gaan en bewijs vragen voor ontvangst van digicorder.
-dinsdag mocht ik terugbellen om verwerking van teruggave digicorder te laten verrekenen in mijn aanrekening.
Telenet dinsdag 13-11-2012:
-verrekening gebeurd, nieuw bedrag doorgekregen, te storten met zelfde mededeling.
Bedankt voor al de meningen,
Ik ben opgelucht ...