Telenet sluit exclusieve deal met betaalzender HBO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Het Mechelse telecombedrijf Telenet heeft de exclusieve rechten verworven voor alle nieuwe televisieseries en films die het Amerikaanse betaaltelevisienetwerk HBO de komende drie jaar produceert. Alle nieuwe releases van HBO zullen in België als eerste te zien zijn op Prime, meldt het bedrijf in een persbericht.
Op Prime waren eerder al HBO-series en -film zoals 'Band of Brothers', 'Deadwood' en 'The Pacific' te zien. Daarvoor moesten de rechten afzonderlijk per serie gekocht worden, maar nu is de samenwerking met HBO dus op langere termijn vastgelegd.

Het gaat om onder meer de serie 'Veep' met Julia Louis-Dreyfus, die zich afspeelt in het kantoor van een fictieve vicepresident van de Verenigde Staten, en 'Girls' met Lena Dunham over het leven van een twintigjarige in New York. Daarbij komen nog 'The Newsroom' van schrijver Aaron Sorkin met onder meer Jeff Daniels die een nieuwsanker vertolkt, 'Enlightened' met Laura Dern en 'Bored To Death' met Zach Galifianakis.

Prime breidt het filmaanbod dan uit met onder meer 'Game Change' met Julianne Moore, die in de huid kruipt van de ultraconservatieve politica Sarah Palin tijdens de campagne voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2008, en 'Hemingway and Gellhorn' met Nicole Kidman en Clive Owen.

Andere succestitels uit de HBO-stol zijn o.a.: 'The Sopranos', 'Boardwalk Empire', 'Game of Thrones', 'Entourage', 'The Wire', 'True Blood', 'Sex and the City' en 'Six Feet Under'. (HLN)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Stelde het voor aan bgc maar viel in dovdemans oren. Jammer de kloof word zo weer groter hbo is echt wel top.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Exclusief? In Europa is er vrij verkeer van personen, goederen en diensten.
In Nederlandse satellietshop een Canaaldigitaal-kaartje halen, online registreren en in je satellietontvanger steken en je hebt ook HBO voor 13,95 euro per maand.
http://apps.canaldigitaal.nl/hbo/
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Exclusief? In Europa is er vrij verkeer van personen, goederen en diensten.
Mis... om canaldigitaal te kunnen bestellen moet je een nederlands adres hebben.
de koe zegt boe
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

jammer , Belgacom had met HBO een waardige concurrent kunnen brengen voor film kanalen bij Telenet !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

raf1 schreef:Exclusief? In Europa is er vrij verkeer van personen, goederen en diensten.
In Nederlandse satellietshop een Canaaldigitaal-kaartje halen, online registreren en in je satellietontvanger steken en je hebt ook HBO voor 13,95 euro per maand.
http://apps.canaldigitaal.nl/hbo/
Was het maar zo eenvoudig. Je moet om te beginnen een geldig adres in Nederland opgeven bij de registratie van je kaart. Vergeet het maar met een buitenlands adres. Enne... een adres op een camping in NL komt NIET in aanmerking voor registratie. Heeft niks te maken met vrij verkeer van goederen en diensten maar alles met auteursrechten, maar dat is een vrij ingewikkeld verhaal. En ik zie dat iemand anders het hier ook al heeft geschreven dat je een geldig adres in NL moet hebben.
2 oplossingen: CS of je zoekt in Nederland iemand met een vaste woonplaats die bereid is om zijn adresgegevens in te vullen op het formulier van CanalDigitaal en jij stopt het kaartje in je ontvanger. Andere oplossingen zijn er niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Google eens op grenspostadres. Volkomen legaal want het Europese Hof voor Justitie heeft het volgende gezegd:
Het Europese Hof zegt nu dat het uitzendrechtensysteem dat zenders territoriale exclusiviteit geeft, indruist tegen de EU-wetgeving wanneer het EU-inwoners verbiedt om uitzendingen te bekijken met behulp van decoderkaarten uit andere lidstaten.
Import, handel en gebruik van buitenlandse decoderkaarten zijn dus toegelaten.
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 536109.htm

Niet klakkeloos geloven als er een lokaal kabelboertje afkomt met hun "exclusiviteit".
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

dan moet je nog steeds in bezit zijn van een nederlands paspoort, en een nederlandse bankrekening

http://www.sat4all.com/forums/topic/325 ... it-belgie/
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Google eens op grenspostadres. Volkomen legaal want het Europese Hof voor Justitie heeft het volgende gezegd:
Het Europese Hof zegt nu dat het uitzendrechtensysteem dat zenders territoriale exclusiviteit geeft, indruist tegen de EU-wetgeving wanneer het EU-inwoners verbiedt om uitzendingen te bekijken met behulp van decoderkaarten uit andere lidstaten.
Import, handel en gebruik van buitenlandse decoderkaarten zijn dus toegelaten.
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 536109.htm

Niet klakkeloos geloven als er een lokaal kabelboertje afkomt met hun "exclusiviteit".
Ik zou zeggen: klop eens aan bij CanalDigitaal en wijs hen hierop. Er is nog altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. In elk geval ga jij bot vangen. Je zou kunnen zeggen "ik open een bankrekening in NL". Dat kan je. Maar aan die rekening moet een NL adres gekoppeld zijn en dat heb je niet. Komen niet in aanmerking voor CanalDigitaal: postbus adressen en adressen op NL campings. Ik wens je in elk geval veel succes met je kruistocht tegen "het gedrocht van de auteursrechten".
Niet klakkeloos geloven wat je op het internet leest.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ik weet nochtans niemand die het al gelukt is... en er zijn er al velen die het geprobeerd hebben. Als je familie hebt in nederland, en mits ze akkoord zijn, dan kan je het op hun naam nemen.

Vrij verkeer van goederen en diensten..... is kwatch... de nederlanders kunnen ook niet genieten van onze dienstencheque kuisvrouwen, goedkope zorg aan huis, etc etc etc...
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ik zou zeggen: klop eens aan bij CanalDigitaal en wijs hen hierop. Er is nog altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar als je niet langsgaat in een Nederlandse satellietshop waar ze losse smartcards verkopen, zal je het ook nooit weten wat er allemaal mogelijk is bij registratie van een smartcard.

Feit is dat de exclusiviteit van Telenet niet geldig is omdat Europa vrij verkeer van buitenlandse smartcards toelaat. Het is alleen nog een kwestie om de praktische beperkingen ook daadwerkelijk te omzeilen of via een rechtbank te laten opheffen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar als je niet langsgaat in een Nederlandse satellietshop waar ze losse smartcards verkopen, zal je het ook nooit weten wat er allemaal mogelijk is bij registratie van een smartcard.
Sommigen willen gewoon niet luisteren als hen iets gezegd wordt. Welk deel van de zin "je moet een geldig Nederlands adres hebben" begrijp je niet? Ja, je kan een losse smartcard kopen. Neen, je kan ze niet registreren op de site van CD omdat je geen geldig Nederlands adres hebt. Tenzij iemand jou zijn of haar adres laat gebruiken. Verder moet je een NL bankrekening hebben en die moet dan gekoppeld zijn aan het adres wat jij mag gebruiken van die Nederlander. Waarom? Eenvoudig: omdat CanalDigitaal het geld rechtstreeks elke maand van die NL bankerekening afschrijft. En ja, ik weet waar ik over spreek. Ik kijk al jaren televisie via satelliet en ik heb een oplossing moeten zoeken onder de vorm van CS.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

met een grenspostadres lukt het zeker !
Mijn nonkel werkt al jaren zo en via sat kan hij ook rtl 4 5 veroninca sbs6 net5 enz nemen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik ben ook vierkant tegen exclusiviteitscontracten, die bij wet verboden zouden moeten worden want eigenlijk een soort monopolie, maar eerlijk nu, ik heb zelf de nieuwste serie van HBO, The Newsroom, allang gezien hoor. Zelfs als Telenet dat mag uitzenden zal dat toch met de nodige vertraging zijn.
En qua canal digital, er zijn *ahum* betere manieren *kuch* om goeie series te zien, dus niet panikeren... ;-)
Ik ga d'r wel ni verder op in want ik ken de policies op dit forum niet voor "grey areas".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in nl er "slechts" een week vertraging zit op de hbo kanalen. Daar zijn het wel de hbo kanalen en niet de redistributie van series via een eigen kanaal zoals bij tn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En ondertussen zitten we weeral X aantal posts rond de pot te draaien omdat een TN basher naast de kwestie reageert....
Ja je kan die series ook downloaden, ja je kan ook naar het Nederlandse canaldigitaal kijken, maar dat weten we al jaren.
Feit blijft dat Tn de goeie zenders of series opkoopt en je bij BGC opgescheept zit met rommel als je iets meer wil (betalen) qua content.
niceguy
Starter
Starter
Bedankt: 4 keer

Even ter vergelijking:

HBO via Canal Digitaal : 1 HD kanaal + 2 SD kanalen (*) : € 13,95/maand
Prime via TN : 1 HD kanaal + 6 SD kanalen (*) : € 21,55/maand (+ kabelabbonement + Digicorder rommel)

HBO USA : 9 HD kanalen : $ 15,99 (= € 12,27)/maand (+ DirecTV abo - goedkoper indien in combinatie met andere Premium pakkets.)

(*) Onbegrijpelijk dat filmkanalen nog steeds in SD worden aangeboden....

voor de rest : do the math !
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat nou math ? wel leven niet in Amerika of Nederland ! Als BGC dit had gedaan was half UB klaar gekomen, nu is het van in X is het goedkoper...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Half?
Half!?
Zoals in: ½ ??
Nee, Nee. Twee keer.
Minstens. :lol:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

2x ? Sorry, dat lukt ni meer... ouderdom & "den draank is den duvel" :angel: (topic is toch naar de kl**en, kunnen we beter blijven verder l**len)
Chukky2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

We zijn nu 2016 en wil dit tropic even boven halen .

Het gaat nu zonder problemen om,een canaldigitaal abonnement in belgie te nemen zonder iemand in Nederland moeten te kennen en adres en cetra.....

Dus dat probleem is gelukkig van de baan . Lekker hbo nemen zonder gekke toestanden ;-)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Chukky2 schreef:We zijn nu 2016 en wil dit tropic even boven halen .

Het gaat nu zonder problemen om,een canaldigitaal abonnement in belgie te nemen zonder iemand in Nederland moeten te kennen en adres en cetra.....

Dus dat probleem is gelukkig van de baan . Lekker hbo nemen zonder gekke toestanden ;-)
kijk al jaren zonder abbo.
en zonder gekke toestanden.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Verklaar je nader...
Chukky2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hijbedoeld gewoon via cardcharing .
De wet is er bijna door dat ze ook de gebruiker gaan beboeten .,in Duitsland is dat al .
Server gevonden , klanten er ook aan !
Niet meer dan juist voor degene die netjes betalen .
En dat gaat zo ook met Ipte servers gaan.
Tevens het cardcharing gaat er stilletjes uitgaan doordat de meeste providers kaart ontvanger gebonden gaan zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Chukky2, je loopt achter.
Men kan al jaren een abonnement op CD nemen in België.
Zie oud topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 03#p619403

Bij FlandersDigital staat het al jaren op de website:
http://www.flandersdigital.be/satelliet ... 60_21.html
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”