Cityline + fritzbox 7390?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
josmos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:49

Beste,
Ik heb zonet naar dommel gebeld om te vragen of het mogelijk was cityline te bestellen met fritzbox 7390. Twas een madammeke en ze zei dat het niet mogelijk was maar waarom wist ze niet.
Nu vertelde ze me ook, dat later dit jaar dommel uitkomt met een nieuw product Vdsl 2 + telefoon. Iets wat ik erg zie zitten.
Zodus om geen bijgeleverde modem + router te moeten aanschaffen zou ik liever direct de fritzbox 7390 kopen om dan te kunnen overschakelen naar VDSL2. Iets wat de bijgeleverde cityline fritzbox niet ondersteund.

Is het mogelijk om de fitzbox 7390 zelf te configureren zodat internet en telefoon werkt met dommel cityline?

thanks!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

josmos schreef:Ik heb zonet naar dommel gebeld om te vragen of het mogelijk was cityline te bestellen met fritzbox 7390. Twas een madammeke en ze zei dat het niet mogelijk was maar waarom wist ze niet.

De FritzBox 7390 werkt perfect met Dommel cityline. Het probleem is dat Dommel jouw telefonie logon/paswoord niet vrijgeeft, en je dus deze gegevens niet kan instellen in een FritzBox 7390. Hun meegeleverde modem is de 7113 (maar deze is niet VDSL2).

josmos schreef:Is het mogelijk om de fitzbox 7390 zelf te configureren zodat internet en telefoon werkt met dommel cityline?

De enige mogelijkheid is om jouw VoIP gegevens uit te lezen uit de meegeleverde 7113. Dit kan onder andere via het programma ruKernelTool, zie mijn how-to op: Uitlezen van alle user-ids en paswoorden uit de FritzBox
Een aantal Dommel users hebben dit met al success kunnen doen op basis van deze instructies, zodat ze hun Dommel telefoonlijn nu ook kunnen configureren op andere toestellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
josmos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:49

Bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die fabel van VDSL2 + telefoon horen we hier ook al lang... Nog niks gezien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

kunnen ze niet aanbieden de fritzbox 7390, omdat er in belgie nog geen licentie is om fritzboxen op VDSL netwerken aan te sluiten.
Er lootp inmiddels wel een aanvraag zodat een aantal modellen van fritzbox, wel een licentie krijgen voor VDSL.
nu is er enkel een licentie voor de volgende VDSL modems, Sagem en BBox
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”