Tablet: Het afspelen van MKV

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Iemand enige ervaring met het afspelen van MKV bestanden op een tablet ?

- Kan dit zo maar ? of moeten er enkele dingen aangepast worden aan het MKV bestand ?


Ik wil mij nm een tablet kopen, maar door het over aanbod van merken en types eerst toch eens nakijken of het wel werkt waarvoor ik het wil gebruiken.

Heb in gedachte een Ramos W30...alleen die moet nog uitkomen en zijn dus nog geen reviews
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Topic titel verduidelijkt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Met een android tablet heb ik geen ervaring, maar als je in de android store( play.google.com ) zoekt op mkv player kom je toch genoeg apps tegen die mkv afspelen. Lees eens de recenties en die geven over het algemeen een goed beeld of ze goed werken.

Een nadeel aan MKV kan wel zijn, dat je batterij snel leeg loopt omdat alles via een app verloopt en de fabriekanten optimaliseren voor het op het internet meest populaire formaat MP4.

Een andere optie is natuurlijk de video converteren naar een formaat dat wel out of the box ondersteunt wordt(formaten die out of the box ondersteunt worden op android kunnen nogal eens verschillen van fabrikant tot fabrikant).
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

uit de specs : Video Play: Support HD 1080P Videos: AVI, RM, RMVB, MP4, MKV, WMV, MOV, DAT, VOB, PMP, MPEG, MPG, FLV, ASF, TS, TP, 3GP, etc.

ik vermoed dus dat een extra app niet nodig is...

volledige specs
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een iPad 3 slaagt er niet in om een 720p mkv afgespeeld te krijgen. 720p (en zelfs 1080p) h.264 met mp4-encapsulatie lukt wél, wegens hardware-decoder.

Voor tablets geldt dat ook: van zodra je de hardware-decoder kan gebruiken wilt dat wel lukken, puur software-rendering is zelfs een quadcore CPU niet voldoende.
Afspelen kan je met het experimentele VLC Player, maar het is afhankelijk van het merk of de 'native" player MKV ondersteunt. Er zijn players genoeg in de Play Store die dat wél kunnen. But your mileage may vary.

In het algemeen zal transcoding minder ellende opleveren, maar da's natuurlijk niet altijd een optie.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ok alvast bedankt...eerst de eerste reviews ff afwachten en dan maar zelf een beetje testen...
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Ik speel mkv-bestanden zonder problemen af op mijn Sony Tablet S (Android) met Dice player of MX player (weet niet meer vanbuiten dewelke)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

MX player speelt tot hiertoe alles af bij mij. Denk ook een van de beste players voor android.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Idem hier, MX player speelt alles probleemloos af. Asus Transformer TF300
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

MKV is een Container format net als AVI dit wil zeggen dat een MKV in feite vanalles kan zijn. Het is een manier waarop de audio en video (en subtitles en god knows what else) tesamen gevoegd zijn in één bestand.

Support voor MKV door de tablet wil zeggen dat de tablet weet hoe de audio en video streams uit de MKV te demuxen maar dit wil nog niet zeggen dat deze ook daadwerkelijk gerenderd kunnen worden. Dit wordt bepaald door de codec. Aan een MKV bestand kan je niet direct zien welke codec de audio en video heeft. Als je het opent in een media player kan je die info wel te weten komen. Maar op het zich kan het zin dat je honder MKV bestanden hebt, met honderd verschillende videoformaten.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ik zal het anders zeggen...kan een tablet overweg met een MKV bestand van enkele gig (up to 8Gb)...waarin een HD film (H.264) zit met verschillende talen en ondertitels..

Maar blijkbaar is het antwoord ja als je MX gebruikt..
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

MX player maakt gebruik van een soort eigen "codecpack" dat je als bijkomende app installeert uit de play store. Dit omdat MXplayer gebruik maakt van hardware decoding waar mogelijk en niet elk android-device over dezelfde processor(familie) beschikt.
Ikzelf ben nog niets tegengekomen dat hij niet afspeelt. In de featureslist staan zelfs subtitle-formaten waarvan ik nog nooit heb gehoord.
Falc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49

dice player speelt alles deftig af, ook 720p
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

MX player doet op mijn Acer Iconia 500 goed zijn ding, zelfs met MKV's...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”