Bbox meerdere lan aansluiten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Hallo,

Ik vroeg me af of ik met m'n Belgacom Bbox2 meerdere toestellen kon aansluiten dmv onderstaand apparaat? Heb deze nog onder het stof gevonden en kan mss wel van pas komen. Nu momenteel heb ik m'n pc en m'n ps3 op de Bbox aangesloten maar had vroeger ook nog een harde schijf dmv een utp kabel aan m'n bbox aangesloten maar als ik die nu wil gebruiken, moet ik dus de Ps3 aansluiting verwisselen met de Harde schijf aansluiting ... beetje omslachtig maar het lukt wel. Maar nu kwam ik dus dit tegen in de kast en vroeg ik me af of ik er iets mee kon doen ....

Greetz

Afbeelding

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ja alee ik kon dat toch. Er hangen 2 switchen aan de bbox zo heb ik 16poorten.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Een switch aan een bbox hangen is geen enkel probleem, dit zal dus gewoon werken :)
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Heb je Belgacom TV ? En zo ja, hoeveel decoders zijn er aangesloten ? Als je geen Belgacom TV hebt dan kun je de BBOX-2 instellen dat je 4 LAN poorten hebt. Log in als admin en ga in Advanced Settings, Route en Routing. Helemaal onderaan zie je dit:
ScreenHunter_06 Oct. 09 22.27.jpg
Vink dan Port 3 en 4 gewoon uit. Heb je één decoder vink dan Port 3 uit. Hoef je de switch niet te gebruiken en je spaart op electriciteit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat het een installatie is met Belgacomtv, anders zou hij toch maar 2 toestellen kunnen aansluiten? (aangezien er standaard 2 voor tv voorzien zijn) :)
Je kan trouwens ook je PS3 draadloos verbinden (of een van de andere 2 toestellen), dan bespaar je ook een poort.

Edit: nevermind, ik zie dat je maar 2 toestellen aansluit (pc en ps3), dan zal vuurvos zijn uitleg volgen meer helpen. Raar dat dit nog steeds een probleem is eigenlijk, ik dacht dat het ondertussen was dat de poorten zich automatisch overschakelde tussen de 2 modi.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Kijk wel even wat voor snelheden die switch/hub haalt, want als je hem vanonder het stof hebt moeten halen kan het zijn dat je nog een 10 MBit exemplaar hebt, of een 100 MBit die er maar 30 haalt ofzo :) Dan kan het zijn dat de leessnelheden naar je HD nogal eens kunnen tegenvallen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:Edit: nevermind, ik zie dat je maar 2 toestellen aansluit (pc en ps3), dan zal vuurvos zijn uitleg volgen meer helpen. Raar dat dit nog steeds een probleem is eigenlijk, ik dacht dat het ondertussen was dat de poorten zich automatisch overschakelde tussen de 2 modi.
Kan uiteraard zijn dat de TS 2 decoders heeft, maar het kan ook zijn dat hij niet weet dat de poorten waar TV1 en TV2 opstaat kunnen worden veranderd in LAN poorten. Ik begrijp je Edit wel hoor, ik hoop dat de TS ons een update geeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik merk dat 2 decoders nog niet zo veel aanwezig is :p meestal is het zoals bij mijn schoonmoeder: "nee daar steek ik geen pc in want er staat tv op dat poortje!". Die heeft dus een switch staan en geen decoders. Sinds kort is het ook nodig (5pc's), maar daarvoor had ze die eigenlijk niet nodig.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

ok tis in orde, heb het in de bbxo aangepast en nu kan ik de poort gebruiken om m'n HD aan te sluiten en ja, heb nog 1 Btv erop aangeslote :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”