Pagina 1 van 1
al 2 weken geen internet
Geplaatst: 09 okt 2012, 18:01
door bonzaike
Ik zit bij edpnet en mijn broer is hier komen wonen en wou dus belgacom op zijn naam er hangen dus 2 contactdozen in de garage voor internet en tv
eerst zat daar alleen edpnet en blijkbaar heeft een technieker van belgacom in plaats van dit op nieuw contactoos te steken op mijn edpnet gezet
waardoor ik nu al 2 weken geen internet van edpnet heb
ik heb ook meermaals gebeld naar edpnet en zij blijven mij maar doorverwijzen naar belgacom en belgacom blijft mij maar naar edpnet doorverwijzen
weet iemand een oplossing
mvg brecht
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 09 okt 2012, 19:08
door redman
Als je EDPNET verbinding niet meer werkt moet je naar EDPNET bellen, zij zijn de enige die het kunnen oplossen en eventueel een belgacom technieker sturen.
Naar Belgacom bellen voor een edpnet verbinding heeft totaal geen zin.
Als de Belgacom technieker jouw edpnet verbinding heeft afgesloten en Belgacom daar op heeft geinstalleerd terwijl bv de belgacom installatie op het tweede paar moest komen dan is dat een zware fout, toch volgens het bipt.
Ik weet niet of je klacht kunt neerleggen bij het bipt maar als het bipt zoiets te weten komt staan er echt gigantische boetes op voor belgacom.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 09 okt 2012, 19:45
door philippe_d
bonzaike schreef:Ik zit bij edpnet en mijn broer is hier komen wonen en wou dus belgacom op zijn naam er hangen dus 2 contactdozen in de garage voor internet en tv
De eerste vraag is natuurlijk of het héél duidelijk was voor Belgacom, dat je op dit adres Internet wilde op het tweede paar, en dat Belgacom internet dus niet de aansluiting bij EDPNet zou vervangen.
Indien zoiets niet duidelijk was bij de bestelling, zal Belgacom ervan uitgegaan zijn, dat deze aansluiting de andere vervangt. Misschien ben je zelf wel verantwoordelijk voor deze vergissing?
Zoals redman zei, moet jij bij EDPNet gaan reclameren, zelfs indien Belgacom de schuld heeft. Jij hebt alleen een contract met EDPnet, zij moeten zich eventueel tot Belgacom wenden om de zaak tot een goed einde te brengen. Dat is hun verantwoordelijkheid.
Maar de tweede vraag is natuurlijk of jullie echt 2 Internet aansluitingen nodig hadden.
Als mijn broer hier zou komen wonen, op hetzelfde adres, dan zou ik toch mijn Internet met hem delen. Tegenwoordig is de snelheid en het volume toch meer dan voldoende om méérdere personen onder hetzelfde dak te bedienen?
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 09 okt 2012, 20:34
door bonzaike
eigenlijk zijn er nu zelf 3 aansluitingen van internet maar 1tje werkt gewoon niet
1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
maar mijn broer had belgacom tv en internet en zo is een technieker dat komen installeren zonder mijn weten en is mijn edpnet verbinding er niet meer
ik heb ook contact met edpnet genomen en zij zeggen dus tegen mij dat ik belgacom moet contacteren vanwege dat zij de verbinding op mijn edpnet gezet hebben en dus een fout is ontstaan waardoor er nog iemand van belgacom gekomen is en alleen de belgacom weer in orde heeft gedaan en mijn verbinding niet
dan nogmaals contact opegenomen en zij zeggen dat als zij iemand van belgacom laten komen dat de kosten voor mij zijn dus dat ik belgacom moet contacteren
en zij zeggen dat ze een contract hebben met edpnet dus zal ik nog eens proberen bellen naar edpnet
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 09 okt 2012, 22:04
door philippe_d
bonzaike schreef:1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
3 internet abonnementen onder één dak
. En wij maar klagen dat de kosten van Internet te hoog zijn in België....
Hoe kan je nu zoveel apparaten staan hebben, dat je meerdere internet aansluitingen nodig hebt? Een goede router ertussen en je kan honderd apparaten aansluiten?
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 10:01
door Edward Valckx
Zijn er eigenlijk mensen die 2 VDSL2 aansluitingen in één huis hebben? (dus één per inkomend paar)
Want ik heb hier elders gelezen dat VDSL2 nooit op een retourpaar geplaatst mag worden. Bijgevolg moet het tweede paar dan altijd ADSL zijn.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 10:19
door redman
Als je 2 vdsl verbindingen wilt dan zal door een lasser het tweede paar rechtstreeks gelast moeten worden.
Het kan dus wel.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 12:02
door woutervh
philippe_d schreef:bonzaike schreef:1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
3 internet abonnementen onder één dak
. En wij maar klagen dat de kosten van Internet te hoog zijn in België....
Hoe kan je nu zoveel apparaten staan hebben, dat je meerdere internet aansluitingen nodig hebt? Een goede router ertussen en je kan honderd apparaten aansluiten?
<sarcastisch>
Jah, Philippe, als die mens nu 1 laptop, 1 vaste pc en 1 playstation heeft... Die smartTV heeft hij moeten laten staan omdat fiber nog niet beschikbaar is... Tenslotte heeft elke modem toch maar plaats voor één kabeltje?
</sarcastisch>
Nee, echt, hopelijk weet de topicstarter dat er zoiets als een thuisroutertje bestaat en het echt niet nodig is om per apparaat een internetaansluiting te hebben...
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 12:17
door Ken
Misschien wonen z'n ouders er ook en gebruiken die Telenet digitale TV en de andere BelgacomTV?
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 12:21
door Edward Valckx
Waarom doet iedereen hier zo neerbuigend? Als de topicstarter nu graag meerdere Internetaansluitingen wil hebben, dat is toch zijn goed recht?
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 13:10
door woutervh
Modbreak:
Fullquote
Edward Valckx schreef:Waarom doet iedereen hier zo neerbuigend? Als de topicstarter nu graag meerdere Internetaansluitingen wil hebben, dat is toch zijn goed recht?
Tuurlijk is dat zijn goed recht, en misschien heeft hij er ook wel goeie redenen voor. Maar we mogen toch eens polsen naar zijn reden? Want voor hetzelfde geld heeft hij echt geen benul van router-oplossingen voor meerdere toestellen aan te sluiten.
Ik kan me gewoon persoonlijk niet echt voorstellen dat niet "alles" op één kabel past bij een thuisinstallatie.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 10 okt 2012, 13:57
door Zamba
is er bij de aanvraag duidelijk gezegd geweest, dat dit op het tweede paar dient te komen! (Het komt immers niet vaak voor dat er twee internetaansluitingen aanwezig zijn op hetzelfde privé-adres, en dan nog van verschillende providers).
Zoniet, loopt de aanvraag van in het begin al fout. Bij de inleiding in OMS (systeem Belgacom) wordt dan automatisch de technische situatie van de eerste lijn genomen en zal de bestaande internetaansluiting van edpnet, in dit geval, verdwijnen.
Dit staat dan zo vermeld in het werkbevel van de technieker en die voert dan gewoon het gevraagde uit. Hem treft hier geen schuld.
En om dit probleem op te lossen, dien je zoals anderen hier zeggen, EDPnet te contacteren. Vermits je bij hen klant bent.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 11 okt 2012, 20:20
door Fatsie
Edward Valckx schreef:Zijn er eigenlijk mensen die 2 VDSL2 aansluitingen in één huis hebben? (dus één per inkomend paar)
Yeps, 1 x Dommel SpeedConnect+ & 1 x BGC TV op VDSL2 RawCopper onderliggend.
Ze zijn hier inderdaad het 2de paar ook direct komen lassen.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 11 okt 2012, 22:36
door krisken
Ook hier 2 aansluitingen : VSDL2 van EDPnet en Openweb/WeePee/Toledo.
Maar in mijn appartementsblok komt er een 20 paar toe, die allemaal direct gelast zijn. Per appartement loopt er een UTP kabel naar beneden.
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 06 nov 2012, 00:33
door bonzaike
vandaag is er eindelijk iemand kunnen langskomen voor het probleem op te lossen belgacom had blijkbaar nog iets verkeerd gedaan in de kast op straat toen ze belgacom tv installeerden
en nu werkt het weer
Re: al 2 weken geen internet
Geplaatst: 07 nov 2012, 09:00
door fryelectro
Zamba schreef:is er bij de aanvraag duidelijk gezegd geweest, dat dit op het tweede paar dient te komen! (Het komt immers niet vaak voor dat er twee internetaansluitingen aanwezig zijn op hetzelfde privé-adres, en dan nog van verschillende providers).
Zoniet, loopt de aanvraag van in het begin al fout. Bij de inleiding in OMS (systeem Belgacom) wordt dan automatisch de technische situatie van de eerste lijn genomen en zal de bestaande internetaansluiting van edpnet, in dit geval, verdwijnen.
Ik weet niet hoe het vandaag zit, maar toen ik van Scarlet ADSL naar Belgacom VDSL ging, ruim 2 jaar geleden, vroeg ik dit ook bij de afspraak. Echter kon de dame dat niet noteren en moest ik dat met de technieker bespreken die me wel zou bellen voor hij begon aan de aansluiting. Op de dag van de aansluiting ben ik dan ook gebeld, echter nadat de aansluiting al gebeurd was in de kast. Maar omdat ik daarvoor ADSL had, en dus een paar gebruikte dat centrale liep, was het blijkbaar evident dat het andere paar zou gebruikt worden dat naar de ROP liep (of zoiets) voor de VDSL connectie.