Ik zit bij edpnet en mijn broer is hier komen wonen en wou dus belgacom op zijn naam er hangen dus 2 contactdozen in de garage voor internet en tv
eerst zat daar alleen edpnet en blijkbaar heeft een technieker van belgacom in plaats van dit op nieuw contactoos te steken op mijn edpnet gezet
waardoor ik nu al 2 weken geen internet van edpnet heb
ik heb ook meermaals gebeld naar edpnet en zij blijven mij maar doorverwijzen naar belgacom en belgacom blijft mij maar naar edpnet doorverwijzen
weet iemand een oplossing
mvg brecht
al 2 weken geen internet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Als je EDPNET verbinding niet meer werkt moet je naar EDPNET bellen, zij zijn de enige die het kunnen oplossen en eventueel een belgacom technieker sturen.
Naar Belgacom bellen voor een edpnet verbinding heeft totaal geen zin.
Als de Belgacom technieker jouw edpnet verbinding heeft afgesloten en Belgacom daar op heeft geinstalleerd terwijl bv de belgacom installatie op het tweede paar moest komen dan is dat een zware fout, toch volgens het bipt.
Ik weet niet of je klacht kunt neerleggen bij het bipt maar als het bipt zoiets te weten komt staan er echt gigantische boetes op voor belgacom.
Naar Belgacom bellen voor een edpnet verbinding heeft totaal geen zin.
Als de Belgacom technieker jouw edpnet verbinding heeft afgesloten en Belgacom daar op heeft geinstalleerd terwijl bv de belgacom installatie op het tweede paar moest komen dan is dat een zware fout, toch volgens het bipt.
Ik weet niet of je klacht kunt neerleggen bij het bipt maar als het bipt zoiets te weten komt staan er echt gigantische boetes op voor belgacom.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De eerste vraag is natuurlijk of het héél duidelijk was voor Belgacom, dat je op dit adres Internet wilde op het tweede paar, en dat Belgacom internet dus niet de aansluiting bij EDPNet zou vervangen.bonzaike schreef:Ik zit bij edpnet en mijn broer is hier komen wonen en wou dus belgacom op zijn naam er hangen dus 2 contactdozen in de garage voor internet en tv
Indien zoiets niet duidelijk was bij de bestelling, zal Belgacom ervan uitgegaan zijn, dat deze aansluiting de andere vervangt. Misschien ben je zelf wel verantwoordelijk voor deze vergissing?
Zoals redman zei, moet jij bij EDPNet gaan reclameren, zelfs indien Belgacom de schuld heeft. Jij hebt alleen een contract met EDPnet, zij moeten zich eventueel tot Belgacom wenden om de zaak tot een goed einde te brengen. Dat is hun verantwoordelijkheid.
Maar de tweede vraag is natuurlijk of jullie echt 2 Internet aansluitingen nodig hadden.
Als mijn broer hier zou komen wonen, op hetzelfde adres, dan zou ik toch mijn Internet met hem delen. Tegenwoordig is de snelheid en het volume toch meer dan voldoende om méérdere personen onder hetzelfde dak te bedienen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
eigenlijk zijn er nu zelf 3 aansluitingen van internet maar 1tje werkt gewoon niet
1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
maar mijn broer had belgacom tv en internet en zo is een technieker dat komen installeren zonder mijn weten en is mijn edpnet verbinding er niet meer
ik heb ook contact met edpnet genomen en zij zeggen dus tegen mij dat ik belgacom moet contacteren vanwege dat zij de verbinding op mijn edpnet gezet hebben en dus een fout is ontstaan waardoor er nog iemand van belgacom gekomen is en alleen de belgacom weer in orde heeft gedaan en mijn verbinding niet
dan nogmaals contact opegenomen en zij zeggen dat als zij iemand van belgacom laten komen dat de kosten voor mij zijn dus dat ik belgacom moet contacteren
en zij zeggen dat ze een contract hebben met edpnet dus zal ik nog eens proberen bellen naar edpnet
1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
maar mijn broer had belgacom tv en internet en zo is een technieker dat komen installeren zonder mijn weten en is mijn edpnet verbinding er niet meer
ik heb ook contact met edpnet genomen en zij zeggen dus tegen mij dat ik belgacom moet contacteren vanwege dat zij de verbinding op mijn edpnet gezet hebben en dus een fout is ontstaan waardoor er nog iemand van belgacom gekomen is en alleen de belgacom weer in orde heeft gedaan en mijn verbinding niet
dan nogmaals contact opegenomen en zij zeggen dat als zij iemand van belgacom laten komen dat de kosten voor mij zijn dus dat ik belgacom moet contacteren
en zij zeggen dat ze een contract hebben met edpnet dus zal ik nog eens proberen bellen naar edpnet
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
3 internet abonnementen onder één dak . En wij maar klagen dat de kosten van Internet te hoog zijn in België....bonzaike schreef:1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
Hoe kan je nu zoveel apparaten staan hebben, dat je meerdere internet aansluitingen nodig hebt? Een goede router ertussen en je kan honderd apparaten aansluiten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Zijn er eigenlijk mensen die 2 VDSL2 aansluitingen in één huis hebben? (dus één per inkomend paar)
Want ik heb hier elders gelezen dat VDSL2 nooit op een retourpaar geplaatst mag worden. Bijgevolg moet het tweede paar dan altijd ADSL zijn.
Want ik heb hier elders gelezen dat VDSL2 nooit op een retourpaar geplaatst mag worden. Bijgevolg moet het tweede paar dan altijd ADSL zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
<sarcastisch>philippe_d schreef:3 internet abonnementen onder één dak . En wij maar klagen dat de kosten van Internet te hoog zijn in België....bonzaike schreef:1 keer belgacom van mijn broer beneden dan een telenet verbinding boven en die edpnet zat ook boven
dit vanwege dat niet alles op 1 lijn past van apparaten dat hier staan daarom had ik dus edpnet en telenet
Hoe kan je nu zoveel apparaten staan hebben, dat je meerdere internet aansluitingen nodig hebt? Een goede router ertussen en je kan honderd apparaten aansluiten?
Jah, Philippe, als die mens nu 1 laptop, 1 vaste pc en 1 playstation heeft... Die smartTV heeft hij moeten laten staan omdat fiber nog niet beschikbaar is... Tenslotte heeft elke modem toch maar plaats voor één kabeltje?
</sarcastisch>
Nee, echt, hopelijk weet de topicstarter dat er zoiets als een thuisroutertje bestaat en het echt niet nodig is om per apparaat een internetaansluiting te hebben...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Misschien wonen z'n ouders er ook en gebruiken die Telenet digitale TV en de andere BelgacomTV?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Waarom doet iedereen hier zo neerbuigend? Als de topicstarter nu graag meerdere Internetaansluitingen wil hebben, dat is toch zijn goed recht?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Modbreak:
Fullquote
Tuurlijk is dat zijn goed recht, en misschien heeft hij er ook wel goeie redenen voor. Maar we mogen toch eens polsen naar zijn reden? Want voor hetzelfde geld heeft hij echt geen benul van router-oplossingen voor meerdere toestellen aan te sluiten.Fullquote
Ik kan me gewoon persoonlijk niet echt voorstellen dat niet "alles" op één kabel past bij een thuisinstallatie.
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
is er bij de aanvraag duidelijk gezegd geweest, dat dit op het tweede paar dient te komen! (Het komt immers niet vaak voor dat er twee internetaansluitingen aanwezig zijn op hetzelfde privé-adres, en dan nog van verschillende providers).
Zoniet, loopt de aanvraag van in het begin al fout. Bij de inleiding in OMS (systeem Belgacom) wordt dan automatisch de technische situatie van de eerste lijn genomen en zal de bestaande internetaansluiting van edpnet, in dit geval, verdwijnen.
Dit staat dan zo vermeld in het werkbevel van de technieker en die voert dan gewoon het gevraagde uit. Hem treft hier geen schuld.
En om dit probleem op te lossen, dien je zoals anderen hier zeggen, EDPnet te contacteren. Vermits je bij hen klant bent.
Zoniet, loopt de aanvraag van in het begin al fout. Bij de inleiding in OMS (systeem Belgacom) wordt dan automatisch de technische situatie van de eerste lijn genomen en zal de bestaande internetaansluiting van edpnet, in dit geval, verdwijnen.
Dit staat dan zo vermeld in het werkbevel van de technieker en die voert dan gewoon het gevraagde uit. Hem treft hier geen schuld.
En om dit probleem op te lossen, dien je zoals anderen hier zeggen, EDPnet te contacteren. Vermits je bij hen klant bent.
- Fatsie
- Pro Member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Yeps, 1 x Dommel SpeedConnect+ & 1 x BGC TV op VDSL2 RawCopper onderliggend.Edward Valckx schreef:Zijn er eigenlijk mensen die 2 VDSL2 aansluitingen in één huis hebben? (dus één per inkomend paar)
Ze zijn hier inderdaad het 2de paar ook direct komen lassen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook hier 2 aansluitingen : VSDL2 van EDPnet en Openweb/WeePee/Toledo.
Maar in mijn appartementsblok komt er een 20 paar toe, die allemaal direct gelast zijn. Per appartement loopt er een UTP kabel naar beneden.
Maar in mijn appartementsblok komt er een 20 paar toe, die allemaal direct gelast zijn. Per appartement loopt er een UTP kabel naar beneden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik weet niet hoe het vandaag zit, maar toen ik van Scarlet ADSL naar Belgacom VDSL ging, ruim 2 jaar geleden, vroeg ik dit ook bij de afspraak. Echter kon de dame dat niet noteren en moest ik dat met de technieker bespreken die me wel zou bellen voor hij begon aan de aansluiting. Op de dag van de aansluiting ben ik dan ook gebeld, echter nadat de aansluiting al gebeurd was in de kast. Maar omdat ik daarvoor ADSL had, en dus een paar gebruikte dat centrale liep, was het blijkbaar evident dat het andere paar zou gebruikt worden dat naar de ROP liep (of zoiets) voor de VDSL connectie.Zamba schreef:is er bij de aanvraag duidelijk gezegd geweest, dat dit op het tweede paar dient te komen! (Het komt immers niet vaak voor dat er twee internetaansluitingen aanwezig zijn op hetzelfde privé-adres, en dan nog van verschillende providers).
Zoniet, loopt de aanvraag van in het begin al fout. Bij de inleiding in OMS (systeem Belgacom) wordt dan automatisch de technische situatie van de eerste lijn genomen en zal de bestaande internetaansluiting van edpnet, in dit geval, verdwijnen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus