Oordopjes op maat

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Nadat ik dit weekend mijn oordopjes (wegwerp) ben vergeten in te doen, heb ik beslist op 'op maat gemaakte oordopjes' te laten maken. Het zou gaan over oordopjes voor muziek. Ik heb ondertussen op internet al wat research gedaan en bedrijven gevonden, maar gebruikerservaringen zijn vaak het nuttigst.
  • Wie heeft er ervaring met op maat gemaakte oordopjes? En waar heb je die besteld? (Tegen welke prijs?)
  • Wat zou ik nemen: harde of zachte doppen?
  • Hoe lang gaan ze gemiddeld mee? (Ik ben 24j, maar weet niet of mijn oren nog veel veranderen)
Alvast bedankt!
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ik heb die van pearle gehad en heb nu de Variphones van bij audionova, neem de laatste maar. :wink:
Bij audionova wordt op het einde een lektest gehouden om te zien of ze wel deftig 'dichten', bij mij zijn de oortjes 3 keer aangepast moeten worden eer ze echt luchtdicht waren. :)

Ik dacht 130 euro?
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Bij Audionova kosten ze €149, dat staat op hun site.
Gray schreef:bij mij zijn de oortjes 3 keer aangepast moeten worden eer ze echt luchtdicht waren. :)
Dat zou toch niet mogen? Heb je het over AudioNova? Als ik het goed heb begrepen, kan je jaarlijks gratis een lektest laten doen.

Heb jij harde of zachte oordopjes? Of beide al gebruikt?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik heb mij als DJ een paar Audionova 'Artist Earplugs' laten maken, hebben een vlakke demping van 9, 15 of 21 dB, naargelang je wil. Ik gebruik meestal de -15dB, voor de zware gevallen (fuiven met een paar 1000 man bvb) de -21. Vlakke demping = je hoort nog altijd alles, maar gewoon veel stiller...

De eerste maal muziek draaien mét, doet echt raar, het klinkt allemaal zo stil he. Daarna went het snel, en na de 3de keer kan je niet meer zonder (want ik doe ze nu ook in als ik bvb op café ga)...

Bij mij was de lektest meteen goed, ik had ze dus een 10tal dagen na het 'opmeten'...

Kostprijs, ik dacht rond de 140€, maar dankzij de actie van 'Wuk??' van Freddy de Vadder van vorig jaar kostten ze mij een pak minder....

Als je meer info wil, PM ma maar!

GRTS

Karel
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wel grappig... de DJ met oordopjes, de bezoekers met oordopjes... en ondertussen lekker hard spelen :lol:
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Door de hoeveelheid concerten en festivals die we doen hebben mijn vriendin en ik vorig jaar ook besloten oordoppen op maat te laten maken. Vooral voor mijn vriendin is het belangrijk haar oren te vezorgen aangezien ze professioneel tolk is. Hebben die van ons laten maken bij Laperre (in Gent) en hebben daar absoluut nog geen spijt van gehad. De eerste keer is idd wat vreemd maar al snel heb je de indruk dat je eindelijk nog eens terug van een concert kan genieten zoals het hoort. Echt een verademing en ik kan het aan iedereen alvast aanraden. Kameraad van mij heeft er van de zomer ook gekocht (dezelfde) en had ze op Pukkelpop voor het eerst gebruikt, zijn reactie was exact dezelfde (hij begon al last te krijgen van oorsuizingen het laatste jaar).

Absoluut doen dus.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Wel grappig... de DJ met oordopjes, de bezoekers met oordopjes... en ondertussen lekker hard spelen :lol:
Ja, en neen! Voorbeeldje van afgelopen zaterdag : op het podium waar wij stonden: 103 dB (monitors), publiek vlak voor het podium: 100 dB (zaal-limiter afgesteld op 100 dB), maar die zaal was zodanig groot (150 meter lang of zo?) dat je op het einde van de zaal maar een 85 dB meer had, en het gezoem van de mensen eerder hoorde dan de muziek.

Geluid is pas schadelijk vanaf 85 dB gedurende een aantal uur, dus vooraan: best oordoppen indoen, sta je met je bende maten eerder achteraan in de zaal, kan je gerust zonder. OP het podium is het een absolute must!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb ook al zitten denken om dit te kopen. Ben inmiddels van een 2-tal bands de vaste fotograaf en dan kom je zowel op het podium zelf (waar knoerten van monitors staan dikwijls) als vlak voor het podium als 50m verder...en ja je merkt dit toch wel!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik denk er ook aan om deze te kopen, met het oog op een tweede kindje. Dan kan diegene die niet moet opstaan die nacht tenminste een beetje doorslapen. Gaat dat om met dopjes in te slapen? Iemand ervaring mee?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Geen idee van op maat gemaakte doppen voor te slapen (die zijn bij mij enkel voor met muziek) maar met van die mouche oordopjes kan je wel slapen. Tis 's ochtends wel alleen maar zoeken naar waar ze ergens liggen want die vallen na veel met uw hoofd bewegen over het kussen wel makkelijk uit :D

Als je er op maat laat maken zal je dat probleem denk ik niet hebben, die zitten echt behoorlijk diep in uw oor en volgen de kromming ervan. Die vallen echt niet zomaar uit.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ik denk er ook aan om deze te kopen, met het oog op een tweede kindje. Dan kan diegene die niet moet opstaan die nacht tenminste een beetje doorslapen. Gaat dat om met dopjes in te slapen? Iemand ervaring mee?
Zou perfect moeten lukken... Dedjuu, da'k daar zelf nooit aan gedacht heb :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:Wel grappig... de DJ met oordopjes, de bezoekers met oordopjes... en ondertussen lekker hard spelen :lol:
Op zich niet zo raar, want ook alle omgevingsgeluiden worden gedempt. Dus door de muziek hard te zetten en dan alles te dempen, houd je enkel nog de muziek over.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga voor die van AudioNova omwille van
  • Jaarlijks gratis lektest
  • Goedkoops binnen zijn categorie (Lapperre heeft er ook goedkopere, die ook zouden volstaan; maar deze lijken mij beter)
  • Zachte dopjes die aangenaam zitten (volgens de gebruikerservaringen)
  • Hebben mij vorige keer heel vriendelijk verder geholpen, en hebben genoeg filialen in de buurt. Ze hebben mij nu ook per mail al veel informatie gegeven.
Morgenmiddag heb ik een afspraak.
Goztow schreef:Ik denk er ook aan om deze te kopen, met het oog op een tweede kindje. Dan kan diegene die niet moet opstaan die nacht tenminste een beetje doorslapen. Gaat dat om met dopjes in te slapen? Iemand ervaring mee?
Als je ze enkel/voornamelijk voor slapen gaat gebruiken, dan bestaan er betere - voor die toepassing - en goedkopere dopjes die ong. 27 dB dempen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:Bij Audionova kosten ze €149, dat staat op hun site.
Gray schreef:bij mij zijn de oortjes 3 keer aangepast moeten worden eer ze echt luchtdicht waren. :)
Dat zou toch niet mogen? Heb je het over AudioNova? Als ik het goed heb begrepen, kan je jaarlijks gratis een lektest laten doen.

Heb jij harde of zachte oordopjes? Of beide al gebruikt?
Ik heb zachte (maar toch nog redelijk hard), eerst maken ze een afdruk van uw oor en aangezien een gehoorgang nogal redelijk high-tech is en voor iedereen verschillend. Wilt het toeval dat ik bij de eerste afrdruk mijn mond niet moest openen. (normaal moet dit wel, op een stuk rubber bijten) Nadien hebben ze nog 2 keer de oortjes 'aangepast' maar nog steeds was er een lek, de 3de keer hebben ze een volledig nieuwe afdruk gemaakt en nieuwe oortjes (met men mond open deze keer) en toen waren ze van de eerste keer wel lekdicht. 8)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Die monitor regel jij als dj toch zelf hoe luid die gaat...?

Maar inderdaad die van audionova zijn zeker niet slecht.

Ik heb nu 'deftige' ear plugs gekocht met vlakke demping maar dan niet op maat.

Die op maat al eens verloren en is dan wat te kostelijk :-)
Everything that has a beginning has an end.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Via CM was er onlangs een promo en die loopt nog denk ik. In samenwerking met die audionova als ik me niet vergis. Anyway, ik moest tot een CM winkel gaan op afspraak en daar maakten ze de vorm, de week erna mocht ik terug gaan om ze uit te proberen en te laten testen op lekken. Perfect. Maar ik heb ze uiteindelijk niet gebruikt :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Die monitor regel jij als dj toch zelf hoe luid die gaat...?
IDD, maar de bedoeling van monitoring is: net iets luider gaan dan de zaal, zodat je het 'pure' en 'directe' geluid hebt, zonder de vertraging van de zaal (want dat komt wel degelij keen x aantal mS achter, en bij echt beat-mixen speelt dat een grote rol)....

Iéts luider dan de zaal, zit je idd snel aan 103 dB, of meer...

Vandaag heel toevallig (mijn doordeweekse job is in de arbeidsgeneeskunde - preventie-sector) een man tegengekomen die pakweg 10 jaar geleden heel bekend was als DJ, en draaide in nagenoeg alle clubs van België. En ook zijn audiogram gezien (zijn 'gehoortest')... Ben ik blij dat ik oorbescherming draag hoor!! Het was een ramp!!
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

ikzelf heb er van mijn werk gekregen wegens ik in redelijk luide ruimtes zit, machinekamers +100db, productieruimters +90db

merk VARIFOON

met schuimachtige substantie een afdruk genomen van mijn oren, paar weken later de echte gekregen .
getest ook via lucht of ze volledig passen, afgesteld op de zwaarste demping
Na 3 a 4 jaar nog altijd mijn eerste setje, enorm tevreden
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Via CM was er onlangs een promo en die loopt nog denk ik. In samenwerking met die audionova als ik me niet vergis.
Er loopt nog een promo tot eind 2012 voor CM-leden (10% korting), enkel geldig in specifieke hoorcentra.

Ik heb zo'n hoorcentra in de buurt gecontacteerd, maar was niet overtuigd. Zelf met de 10% korting was het net iets duurder; als ik hun uitleg goed begreep. Er waren ook wel goedkopere modellen. Ze zijn ook maar één middag per week open. AudioNova zit daar helaas niet (meer) tussen. Voor (eventueel) die enkele euro's extra, heb ik liever een keten die jaarlijks een lektest doen en waar ik op iedere werkdag kan binnenstappen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Iemand de slaapdoppen van audionova?
Hoe is het comfort?
(Ik gebruik nu de waxen oordoppen, die geven nog het meeste comfort maar dichten niet altijd constant.)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”