ADSL2 Naar VDSL2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Ik ben geintreseerd om naar VDSL2 te migreren vanuit Adsl2
Maar nu wou ik graag weten of er nu nog extra verborgen kosten bijkomen buiten de nieuwe modem (die al duur is)?

De exacte situatie is ik heb een belgacom lijn met daarop op cityconnect plus van dommel.
Ik heb dit al een paar jaar alhoewel ik content ben zou ik graag wat meer snelheid willen.
Nu de modem is 140 euro maar komen erbuiten de verhoogde maandkost en die modem er ngo verborgen kosten bij zoals een nieuwe activatie, technieker?

Omdat dit een vraag is maar misschien andere mensen met zaten dacht ik ze even hier te stellen,
en natuurlijk ook omdat de helpdesk van dommel nu niet zo top is, maar heb er nooit echt problemen mee.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Cityconnect wordt uitsluitend geleverd via ADSL(2+)-technologie.

Een VDSL2-abonnement is duurder, bij Dommel moet je dan overstappen naar Speedconnect of Speedconnect Plus en het best tweedehands een compatibele VDSL2-modem op de kop tikken.

Als je nu nog een ADSL-product hebt dan is een overstap naar Belgacom Internet Overal momenteel het goedkoopst.
Als je nog even geduld hebt, kan Base eind dit jaar misschien met een goedkoper VDSL2-aanbod op de markt komen.
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Ik zou moeten weten of dat we een nieuwe splitter moeten kopen of niet.
Kan dus een ADSL splitter voor VDSL gebruikt worden?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, er moet op de invoerkabel een nieuw intropunt(NTP-2007) geïnstalleerd worden en de VDSL2-modem kan dan rechtstreeks via de interne blauwe klem aangesloten worden ofwel via een TF-2007-splitter.
Alle informatie op http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
mgee2255
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2012, 02:00
Bedankt: 1 keer

Ben een maand geleden ook overgestapt van ADSL naar VDSL.
Dommel rekende 100 euro admin kosten aan, maar daarvoor kreeg je wel een Sagem 3464, telefoonplug , VDSL splitter en netwerkkabel.
Enkel dagen na mij aanvraag werd de modem thuis geleverd. Aangezien deze zowel ADSL als VDSL ondersteunt, heb ik deze dadelijk geïnstalleerd.
Na een week of 2 werd mijn lijn omgezet (gebeurd automatisch door Belgacom).
En nu kan ik lekker aan 30Mbit surfen ipv 6Mbit.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”