Ik zag vandaag een simpele Samsung telefoon voor 25 eur, met 30 euro bel tegoed van mobistar, onder vorm van 5 eur al opgeladen, en bij elke eerste 5 herladingen krijg je telkens 5 eur gratis erbij.
Nu is de vraag: als je herlaad, moet je dan enige persoonsgegevens nalaten, of kan je gewoon een herlaadkaart kopen in een supermarkt en die gebruiken voor je top-up ? Is zo'n herlaadbeurt anoniem, of moet je eerst een account aanmakenen opgeven wie je bent ?
Herladen GSM kaart anoniem ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Herladen via een herlaadkaart is inderdaad anoniem.
Eigenlijk vind ik dit niet normaal: als je een telefoonlijn aanvraagt moet je je IK voorleggen, maar iedereen kan anoniem een prepaid nummer kopen bij Proximus, Base, Mobistar ...
Ik begrijp niet dat de wetgever of de regulator de providers niet verplicht om alle klanten die een nummer hebben te registreren (en voor minderjarigen hun ouders of wettige vertegenwoordigers)
Eigenlijk vind ik dit niet normaal: als je een telefoonlijn aanvraagt moet je je IK voorleggen, maar iedereen kan anoniem een prepaid nummer kopen bij Proximus, Base, Mobistar ...
Ik begrijp niet dat de wetgever of de regulator de providers niet verplicht om alle klanten die een nummer hebben te registreren (en voor minderjarigen hun ouders of wettige vertegenwoordigers)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
laat het uit, nu kunnen criminelen mooi een prepaid anoniem nummer kopen.
als ze dat zouden registreren, krijg je straks criminelen die mensen hun gsm gaan stelen en mss erger, gewoon om anoniem te kunnen bellen en dreigen.
hoewel het zeker geen mooie situatie is, komt het waarschijnlijk toch dicht bij de realiteit.
en let's face it: het is nu niet zo dat belgie geweldig sterk is in de criminaliteit tegen te houden (of correct te berechten - en laat staan gevangen te houden )
just my 2 cents
en verder: het kopen van zo'n kaartje, zonder papierwerk, zet mensen gewoon sneller aan een impulsaankoop te doen.
blijven ze het gebruiken, tof voor de operator.
gooien ze het weg... sja, pech
breng er een boel papierwerk bij, en geen kat koopt het nog.
als ze dat zouden registreren, krijg je straks criminelen die mensen hun gsm gaan stelen en mss erger, gewoon om anoniem te kunnen bellen en dreigen.
hoewel het zeker geen mooie situatie is, komt het waarschijnlijk toch dicht bij de realiteit.
en let's face it: het is nu niet zo dat belgie geweldig sterk is in de criminaliteit tegen te houden (of correct te berechten - en laat staan gevangen te houden )
just my 2 cents

en verder: het kopen van zo'n kaartje, zonder papierwerk, zet mensen gewoon sneller aan een impulsaankoop te doen.
blijven ze het gebruiken, tof voor de operator.
gooien ze het weg... sja, pech
breng er een boel papierwerk bij, en geen kat koopt het nog.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tja je kan toch ook volledig anoniem VoIP nummers kopen?
Je vult wat bullshit in, je verstuurt de activering SMS vanaf jouw anoniem GSM nummer et voila?
Je vult wat bullshit in, je verstuurt de activering SMS vanaf jouw anoniem GSM nummer et voila?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ja, maar je kan er niet anoniem belkrediet bijstorten.krisken schreef:Tja je kan toch ook volledig anoniem VoIP nummers kopen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Behalve als je je voip oplaadt met het belkrediet van je anonieme gsmphilippe_d schreef: Ja, maar je kan er niet anoniem belkrediet bijstorten.

Of via zo'n prepaid kredietkaart, zoals die van de Post. Die worden tegenwoordig veel gebruikt als zogenaamde mule-account.