Digitale TV foute pakketten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Al een tijdje storing op onze digitale TV. Vooral op piekmomenten hapert het beeld constant, blokjes in het scherm en het beeld bevriest en schokt.
Daarnet Telenet gebeld, het signaal is goed maar het blijkt om foutieve pakketten te gaan die verzonden worden. Nu is het zelfs niet meer mogelijk om te kijken, het doet zo goed als niets meer.

Het is opvallend dat het probleem samen gaat met de drukke momenten. Op een gewone dag, overdag, nooit last, 's avonds en in het weekend problemen. Het is niet enkel de coax want films huren (via ethernet/modem) gaat dan ook enkel met haperingen.

Iemand ervaring mee? (maandag komt er al een technieker, maar ik laat me niet graag dingen wijsmaken door mensen die ze snel vanaf willen zijn).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

storingen op TV hebben niets te maken met drukke momenten op het internet. Beide hebben een gescheiden bandbreedte op het coaxnetwerk.
Mogelijk komen ze uit op een slechte coaxverbinding tussen nui (splitter) en digicorder. ALs dit effectief zo is, dan betaal jij daar een prijs voor.
Maar als je digcorder of modem of splitter defect is, dan valt dit ten koste van telenet. Hopelijk is de technieker van goede wil. :wink:

Zelf had ik gelijkaardige problemen waarbij ik genoodzaakt was om mijn kabel te vernieuwen ondanks dat de lijnwaardes jaren goed waren en plots niet meer.
Ik maakte toen gebruik van een goedkopere elex kabel, de witte die je in de brico vindt. Nu dus de telenet certified in huis.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Heb ik ook wat schrik voor. Ik weet dat de kabel die binnen ligt verouderd is (is een huurhuis en lag al geïnstalleerd).

Ik vind het wel bizar dat het enkel tijdens de "prime time" momenten voor TV is. Dat doet mij toch eerder denken aan overbelasting van het netwerk nog voor het binnen komt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

normaal kan je in de instellingen van je digicorder de ljinwaarden uitlezen. Kwaliteit (%) en de signaalsterkte in dB. Kijk eens of het veranderd als je de stekkers van de coax wat beweegt of opnieuw inplugd. Vergelijk ook eens op enkele momenten.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als je uw signaalkwaliteit wil testen doe dit over verschillende zenders.
Het kan zijn dat zender X en Y perfect beeld geven maar A en B niet.
Ik heb als laatste voorgehad dat alles goed werkte behalve de "nickelodeon" kanalen.

Het kan ook binnenkomend zijn zoals je eerder aangeeft;
Bij men nonkel was dit het geval en had hij ook alleen last tijdens primetime. Kabel (gevel) veranderd die naar binnenloopt en de euvel was weg.
Reden volgens technieker: Als ze allemaal tv kijken kan het gebeuren dat het signaal minimaal daalt. Maar net genoeg om foutblokken te produceren. Digibox(corder) is wel zeer gevoelig aan storingen, wat ik een pijnpunt vind.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Volgens de technieker ligt het aan de digicorder zelf. Met zijn testapparaat 0 foutpakketten en een veel beter signaal. Hij moet ons een kost aanrekenen maar wist te zeggen dat ze dat eigenlijk aan de telefoon al moesten zeggen. Blijkbaar is de eerste stap in de foutoplossing (bij dat soort problemen) digicorder gaan wisselen in een Telenet center. Een foutje van de helpdeskmedewerker dus om direct een technieker te sturen. Hopelijk kunnen we protest aantekenen tegen de extra kosten.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

JanVdE,

Laat me zeker iets weten als je meer nieuws hebt hierover. Ik volg het graag mee op.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Zal ik zeker doen. Tnx!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”