VDSL op Enough Internet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Hi,

Om een ander lopend topic niet te veel te vervuilen, start ik maar even een nieuw topic.
Ik zit helaas een eindje weg van de centrale, waardoor ik momenteel maar een 4 mbit profiel heb. Nu zou ik heel graag omhoog willen, maar met ADSL gaat dat voor mij niet lukken. Door deze reden heb ik ook een "Just in Case" internet profiel die verder probleemloos werkt.
Als ik een VDSL profiel zou nemen op mijn locatie, dan zou ik op een lijnprofiel van 12 mbit komen. Helaas is dit momenteel nog niet meer dan dat. Wat ik dus momenteel erg achterhaald vind is dat het VDSL profiel niet word aangeboden op het "Enough Internet" profiel. Hierdoor moet ik perse het "Newer and Faster" profiel nemen, wat in prijsverschil voor mij erg groot is (naast de investering die je moet doen voor VDSL). Dit vind ik hierdoor de meerprijs niet waard, omdat de maandelijkse last dan ook een stuk omhoog gaat.
Heeft iemand enig idee of EDPNet ooit nog VDSL gaat aanbieden op zijn andere profielen, want dan kan ik het eens gaan heroverwegen :) ?

Thanks..
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Tja, tis de vraag hoe het allemaal in mekaar zit.
Volgens mij betaalt EDPNET een vast bedrag voor VDSL2 aan Belgacom, ongeacht de snelheid.
Zolang hier geen verandering in komt moet ge ook niet verwachten dat EDPNET voor lagere VDSL2 profielen zijn prijs gaat aanpassen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

CronoS schreef:Ik zit helaas een eindje weg van de centrale, waardoor ik momenteel maar een 4 mbit profiel heb.
Hier op 4.2km. van de centrale ook een 4mbit profiel, dit zou volgens Belgacom in Oktober gaan veranderen. (werkzaamheden hier in de gemeente zijn enkele maanden geleden uitgevoerd)
Voor jouw geen zicht op een datum?
Doe anders es de test zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

CronoS schreef:Als ik een VDSL profiel zou nemen op mijn locatie, dan zou ik op een lijnprofiel van 12 mbit komen.
Ik ga ervan uit dat je de online test gedaan hebt. M.a.w. als je zou overstapppen van ADSL naar VDSL2 kom je op 12 Mbps terecht ? Als dit zo is maakt het totaal niets uit welke internet formule je zou nemen bij EDPNET. Ondanks hun ronkende reclames i.v.m. 50/6 Mbps snelheden kunnen ze dit maar gedeeltelijk waarmaken omdat ... ze afhankelijk zijn van het VDSL2 netwerk van Belgacom.

Dus, EDPNET beweert dat je die snelheden kan bekomen door de formule "Newer and Faster" te nemen ? Of zie ik dit verkeerd ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat je inderdaad de TS verkeerd begrijpt.
  • - Met ADSL2+ krijgt hij max 4.6 mbps
    - Met VDSL2 zou hij ook maar 12 mbps krijgen
Wat de TS graag zou willen, is VDSL2 aan de prijs van ADSL2+ (omdat hij max 12 mbps kan krijgen).
Dat dit haalbaar is voor EDPNet heeft redman correct uitgelegd ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Dat klopt. Met ADSL/ADSL2 kan ik niet meer omhoog. Ik zit boven de 3 km van de centrale af.
Als ik zou kiezen voor VDSL dan zou ik kunnen doorsteigen naar 12 mbit, maar dan moet ik dus ook hierbij het duurste abbonement van EDPNET nemen.

Ik heb nog even een lijntest gedaan, maar ik zit nog op 12 mbit maximaal (en zelfs 3 mbit op ADSL).
Men sprak in een ver verleden wel dat het VDSL een upgrade zou krijgen voor mijn locatie, waardoor ik misschien naar de 20 mbit kon doorgroeien. Maargoed.. voor zover ik het weet is er nog weinig nieuws omtrent deze upgrade en dit is ook alweer lang geleden. Ik geloof ook niet dat het in de komende jaren snel gaat komen...
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

er zijn toch voldoende aternatieven. Veel is natuurlijk afhankelijk wat je maandvolume is.
De belgacom tarrieven voor VDSL zijn zeer concurrentieel. 25.00 € / maand en raw copper inbegrepen voor 50GB !!
en voor 7 € extra unlimited.
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Vreemd dan toch dat EDPNet niet meegaat om toch concurrend te blijven?
maargoed, als ik een ongelimiteerd volume zou nemen, dan ben ik ook 32 euro per maand kwijt. Dat scheelt ook niet veel meer met Edpnet. Het zou mooi zijn als er ooit eens actie komt met gratis modem en aansluiting :) Dan wordt het interessant :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”