Freezes tv vlaanderen

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb sinds kort vaak freezes van mn TV Vlaanderen kaart ook al wordt er maar 1 sid in het netwerk gebruikt. Tijd om het boeltje op te zeggen ?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Er kunnen allerlei redenen zijn... Staat je schotel nog juist? Is je signaalkwaliteit nog goed? Is er geen boom of appartementsgebouw voor gegroeid? Werkt je decoder nog naar behoren? (bvb stofophoping binnenin waardoor er oververhitting is) Heel veel kanalen worden ook omgezet naar MPEG-4 als je de zenderlijsten gebruikt, kan je decoder daar goed mee om?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Denk eerder dat het gerucht klopt dat tv-vlaanderen zijn codering heeft aangepast. Ecm issues (niet emm gerelateerd).
Hopelijk volgt cccam (of oscam), maar ondertussen is het weer huilen met de pet op.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Je zou bijna denken dat ze al hun klanten kwijt willen.

Wat lezen we allemaal ?
Zenders die verdwijnen (13Th Street, Syfy nog onlangs), SID limitaties, prutsen met de codering, stilte rond Vier HD en Vijf HD, enz.
Ik ben klant geweest bij TVV (zowat 1,5 jaar als ik mij goed herinner), maar ik zou het product echt niet meer aanraden.

Het lijkt erop dat ze echt wel alleen nog klanten willen overhouden die hun eigen decoders gebruiken, waarbij ik mij dan afvraag of dat voldoende is om rendabel te zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

silencer schreef:Ik heb sinds kort vaak freezes van mn TV Vlaanderen kaart ook al wordt er maar 1 sid in het netwerk gebruikt. Tijd om het boeltje op te zeggen ?



Hier doen de 2 kaarten het nog prima met de SID limit op 4 .Heb je dit toegepast , ja , probeer dat eens op 3 of 2 om de 10 sec te zetten .
En bij die freeze's , geeft je kaart dan nog CW's af ( false ) of helemaal niet ?

Ik ben nu 2 jaar klant , zolang ze andere decoders toelaten , is het ook de enige provider in be die er nog inkomt , na de telenet ellende ! .
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hier zijn ook geen problemen, alles werkt nog.
Soms begrijp ik sommige mensen niet goed,
als er iets scheelt denken ze altijd direct dat het probleem bij de provider ligt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Is vaak ook zo dat de provider aan de basis van alle ellende ligt. En dan krijg je hier de meest gekke vragen zoals: Is de schotel (nog) goed uitgericht? Ligt er geen stof op of in de ontvanger?
Mijn schotel hangt bijna 4 jaar aan de gevel, die heeft zich nog geen millimeter verzet. Waarom zou iemand anders zijn schotel dan plots gaan bewegen?
Stof in of op de ontvanger??? Ik heb een Dreambox 800 en ben sinds ruim een jaar bezig met verbouwingswerken. Het hele huis ligt onder een dikke laag stof, inclusief mijn satelliet ontvanger. Maar ondanks die dikke laag stof doet mijn ontvanger het uitstekend.
Enne... wees maar gerust dat ze er wat van kunnen die van CanalDigitaal (via hen verlopen de uitzendingen van TVVlaanderen). Daar kunnen ze op sommige momenten zodanig liggen knoeien dat soms het einde zoek is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bellen doen ze nochtans genoeg, vandaag weer maar eens voor een duokop & een andere ontvanger, kpijns dat ze dit jaar al zeker 10 keer gebeld hebben voor dien brol.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

AnD schreef:Hier zijn ook geen problemen, alles werkt nog.
Soms begrijp ik sommige mensen niet goed,
als er iets scheelt denken ze altijd direct dat het probleem bij de provider ligt.

Hmm, maar het is wel zo dat voor de SID limiet (4 tegelijk) er kwam er ook regelmatig mensen problemen hadden.
Er werd toen ook gezegd dat het wel aan hun installatie zou liggen.
Een beetje later was de SID limiet een feit.

Overigens, hier ook mensen met problemen : http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=20701.
Het gaat dus om meerdere gebruikers die plots problemen melden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

kan verkeerd zijn maar freezes zijn der gewoonlijk als het kaartje wordt bijgewerkt.
nu bij een decoder van hun kan men het niet opvolgen.
men kaartje stond vorige week op 5/11/12
dan plots freezes zaterdag , de juiste reciever aan en update naar 7/11 en freezes gedaan.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

De OP zegt duidelijk dat hij maar 1 sid gebruikt, dat is dus niet het probleem.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Hier ook geen problemen. Misschien is er iets met je kaart zelf? Deze al eens uit je ontvanger gehaald en terug gestopt?

Grtz
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heeft er nog iemand last van frame drops op canvas HD . Sinds een weekje zie ik hier soms een groen flits door het beeld , soms ook drop outs in het geluid .
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Geen problemen hier hoor..
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

dopke schreef:Heeft er nog iemand last van frame drops op canvas HD . Sinds een weekje zie ik hier soms een groen flits door het beeld , soms ook drop outs in het geluid .

Dat heb ik gisteren avond ook gezien, zo groene glitches op canvas hd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vanmiddag niks gezien , precies of het alleen s'avonds is , bij terzake bv . Op andere zenders merk ik er helemaal niks van .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”