Ik heb voor 't moment voor de zoveelste keer in recente tijd weer issues met mijn Telenet verbinding. Alles is gewoon pokketraag.
Adhv pings kan ik redelijk pinpointen waar het probleem zit:
* modem = ok (IP: x.y.z.117)
* gateway = ok (IP: x.y.z.1)
* whatever comes next = niet ok
Met een tracert bvb zie ik dat na de gateway iets komt met IP 213.224.198.193. De outcome van een ping naar daar is op zijn minst bizar :
$ ping 213.224.198.193
PING 213.224.198.193 (213.224.198.193): 56 data bytes
36 bytes from 2.137.30.83: icmp_type=3 (Dest Unreachable) icmp_code=3
80 bytes from 85.58.241.71: icmp_type=3 (Dest Unreachable) icmp_code=1
36 bytes from 83.36.121.3: icmp_type=3 (Dest Unreachable) icmp_code=3
80 bytes from 88.123.24.28: icmp_type=3 (Dest Unreachable) icmp_code=1
Iemand een idee waarom die responses van totally random IP adressen lijken te komen ?!
EDIT 1:
Toch niet zeker of ik met die pings wel iets kan doen.
Zo kan ik bvb wel http://www.telenet.be pingen, maar ernaar surfen is nagenoeg onmogelijk.
EDIT 2:
Ook consistent is de behavior van speedtest.telenet.be.
Ping lijkt ok (8ms nu), download is behoorlijk stuk trager dan normaal (14.65 Mbps, normaal rond de 50) en de upload test geraakt zelfs niet eens gestart.
Telenet issue: bizar ping result
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dat een eigen router dat je gebruikt, of een router/modem van TN zelf?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Hier ook telenet, en ik merk ATM ook dat er iets raars aan de hand is. Echt pinpointen kan ik niet. Het ene moment vlot internet, andere moment geeft zelfs google een time-out.
-
- Starter
Yo,
Hier in Heule ook problemen, heb fiber100 en de ene keer duurt het een hele tijd vooraleer sites laden en de helft zijn onbereikbaar!
Weet wel dat ze wat verder aan het werken zijn in de straat en nieuwe leidingen aan het leggen zijn voor telenet!
gr33tz
Hier in Heule ook problemen, heb fiber100 en de ene keer duurt het een hele tijd vooraleer sites laden en de helft zijn onbereikbaar!
Weet wel dat ze wat verder aan het werken zijn in de straat en nieuwe leidingen aan het leggen zijn voor telenet!
gr33tz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
http://twitter.com/telenet
Telenet @Telenet
Klanten in Oost- en West-Vlaanderen ondervinden mogelijk problemen bij het surfen. We werken hard aan een oplossing. Alvast onze excuses.
(poperinge hier) kan surfen maar gaat traag. sommige sites gaan niet ...
Telenet @Telenet
Klanten in Oost- en West-Vlaanderen ondervinden mogelijk problemen bij het surfen. We werken hard aan een oplossing. Alvast onze excuses.
(poperinge hier) kan surfen maar gaat traag. sommige sites gaan niet ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Hun packetshaper zal waarschijnlijk kapot zijn... 

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Deze morgen had ik ook totaal geen internet, geraakte telefonisch niet binnen bij telenet.. waarschijnlijk dat er al teveel mensen belden om het probleem te melden, nu werkt alles terug vlot!siamsquare schreef:Yo,
gr33tz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Waren vanmorgen routing issues bij Telenet. Nog een wonder/geluk dat Twitter wel bereikbaar was en zo snel te lezen was dat het een issue in OVL en WVL was.
Betwijfel of het gerelateerd is aan mijn issue gisterenavond (en vele avonden daarvoor).
Betwijfel of het gerelateerd is aan mijn issue gisterenavond (en vele avonden daarvoor).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Is nu al heel de week dit probleem met mijn Telenet dat in de vroege avond alles ineens onnoemelijk traag wordt. Pagina's duren tot een minuut of langer om te laden. Heb niet op de exacte tijden gelet, maar lijkt zo telkens tussen 19u en 20u op te treden. Zo is het net weer 5 minuten geleden begonnen. Probleem duurt ook niet de hele avond. Na een half uur tot max. een uur is het weer voorbij.
Ik heb ook ConnectionMonitor draaien vanwege een vroeger probleem met een HGW die vastliep (en ondertussen succesvol vervangen) en die detecteert niets verkeerd. Dus pings naar extern (o.a. gmail) lukken nog allemaal. Maar die ping naar die gateway levert weer die bizarre resultaten op. Heb wel nog niet getest wat het ping-resultaat is wanneer ik normale verbinding heb, dus ook niet zeker of het gerelateerd is aan mijn trage connectie.
Ik heb ook ConnectionMonitor draaien vanwege een vroeger probleem met een HGW die vastliep (en ondertussen succesvol vervangen) en die detecteert niets verkeerd. Dus pings naar extern (o.a. gmail) lukken nog allemaal. Maar die ping naar die gateway levert weer die bizarre resultaten op. Heb wel nog niet getest wat het ping-resultaat is wanneer ik normale verbinding heb, dus ook niet zeker of het gerelateerd is aan mijn trage connectie.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Gebruik je de telenet DNS server of een alternatieve DNS ???
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack