plaatsing satelliet schotel etc

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik ben aan het overwegen om voor satelliet te gaan. Ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Ik zou willen bekomen dat ik in mijn XBMC htpc een DVB-S kaart installeer waarmee ik dan via XBMC / mythtv naar satelliet zenders kan kijken. Eventueel zou ik graag toegang hebben tot TV vlaanderen (dus er moet ergens een smartcard in te proppen zijn...)
Ook qua plaatsing van de schotel heb ik reeds wat artikels op internet gelezen maar eigenlijk ik blijf met wat vragen zitten. Bijv. ivm die ontvangstkoppen, iemand zei me dat een "quad" het beste is, maar als ik ga lezen lijkt dit enkel interessant te zijn als je 4 ontvangers in huis hebt? Terwijl ik er 1, maximaal 2 zou hebben.
Tot hier toe heb ik de TV Vlaanderen installatiegids gelezen omdat die wel redelijk leesbaar was voor beginners (http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFil ... NDEREN.pdf) vooral naar montage toe en richting van de schotelantenne. BTW heb je zoizo zo'n satellietzoeker nodig?
Dus ik wil eigenlijk een beetje op weg geraken. Zijn er UB'ers hier die ooit in dezelfde situatie hebben gezeten en misschien wat interessant links/ervaringen willen delen?
thx:)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fryelectro schreef:Bijv. ivm die ontvangstkoppen, iemand zei me dat een "quad" het beste is, maar als ik ga lezen lijkt dit enkel interessant te zijn als je 4 ontvangers in huis hebt? Terwijl ik er 1, maximaal 2 zou hebben.
LNB's richt je op een satelliet... op zich heeft het dus niet rechtstreeks te maken met ontvangers (onrechtstreeks dan weer wel omdat een LNB gekoppeld is aan een tuner waarvan je er meer in één ontvanger kan hebben).

Wil je dus naar meerdere sat's kijken ga je meerdere LNB's nodig hebben.
q-tec
Elite Poster