Ik ben sinds kort overgestapt naar een telenet fiber shake (met een docsis 3.0 modem).
Ik heb een pc die aangesloten is op een van de 4 netwerk poorten. Als ik met mijn laptop (verbonden met wlan) probeer te connecteren naar de pc (remote desktop, ping, vnc) lukt dit niet. Ik heb het vermoeden dan telenet geen trafiek tussen het wlan en lan toestaat. Is dit zo en indien ja, is dit aan te passen?
Telenet blokeert connecties tussen lan en wlan?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor zover ik weet is er geen AP isolation... vermoedelijk dus een probleem met je firewall op je PC.
Waarom? De docsys modem is een goed toestel:lucdec schreef:Jammer dat je geen modem-only gevraagd hebt....
- Dual band wifi n zowel op 2.4 als 5 Ghz.
- 4 poorts gigabit switch.
Meer dan voldoende voor een standaard gebruiker. Met een modem-only moet ik geld uitgeven voor een degelijke router + heb ik 2 devices ipv 1 die continu stroom verbruiken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
inderdaad, maar ik verkies toch depoema schreef:Waarom? De docsys modem is een goed toestel:lucdec schreef:Jammer dat je geen modem-only gevraagd hebt....
- Dual band wifi n zowel op 2.4 als 5 Ghz.
- 4 poorts gigabit switch.
Meer dan voldoende voor een standaard gebruiker. Met een modem-only moet ik geld uitgeven voor een degelijke router + heb ik 2 devices ipv 1 die continu stroom verbruiken.
voordelen modem-only:
-Privacy
-makkelijker je eigen netwerk beheren
-meer mogelijkheden eigen netwerk
Zolang Telenet de routerfunctionaliteit inperkt en dat hij moet geconfigureerd worden via de servers van Telenet wil ik hem zeker niet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waar ik akkoord ben met je stelling was dit niet de vraag van de TS... het heeft dus geen zin (in tegendeel zelfs, voor de overgrote meerderheid is het de beste oplossing) om voor ieder probleem met een combi te melden dat je beter een modem-only zou nemen.lucdec schreef:inderdaad, maar ik verkies toch de voordelen modem-only:
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben het hier volledig mee eens.
Over de vraag modem-only versus modem-router (home gateway) lopen hier al zovéél verschillende discussies, het heeft dus geen zin om hier telkens weer op terug te komen. Het probleem van de TS heeft hier niets mee te maken.
Over de vraag modem-only versus modem-router (home gateway) lopen hier al zovéél verschillende discussies, het heeft dus geen zin om hier telkens weer op terug te komen. Het probleem van de TS heeft hier niets mee te maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.