1ste digibox vs HD digibox.

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
NHke
Starter
Starter

Hallo iedereen.

Momenteel zit ik op de slaapkamer nog met de allereerste digibox met smartcard.
Beneden in de living staat de nieuwste gehuurde HD digicorder.

Kan ik mijn oude digibox op de kamer zonder problemen vervangen door een HD digibox? Momenteel 79€..
Mijn oude digibox is aangesloten via een scartkabel, een hdmi aansluiting is hier niet op aanwezig.

Gaat er veel kwaliteitsverschil zijn in de beeldkwaliteit, van een digibox met scart naar een hd digibox met hdmi kabel?

Ik zou graag optimaal gebruik maken van mijn full hd tv op de slaapkamer. ;)

Grtz
Afbeelding
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

NHke schreef:Gaat er veel kwaliteitsverschil zijn in de beeldkwaliteit, van een digibox met scart naar een hd digibox met hdmi kabel?

Ik zou graag optimaal gebruik maken van mijn full hd tv op de slaapkamer. ;)

Grtz
Als je een full HD televisie hebt zal je het verschil tussen scart (analoog) en hdmi (digitaal) wel zien ;-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Absoluut niet twijfelen. Op de HD kanalen zal het verschil dag en nacht zijn. Maar zelfs op de gewone SD kanalen zal het verschil wellicht te zien zijn, dit omdat SCART analoog is, en als je nooit eraan gedacht hebt van in het Digibox menu de SCART op RGB te zetten zal het verschil zelfs behoorlijk groot zijn (weinig mensen weten dat een Digibox standaard Composite CVBS over de SCART uitstuurt tenzij je dit in de menu's verandert naar RGB).

Daarnaast komt nog een geweldig voordeel: met die HD Digibox boven ga je ook naar je opnames van je HD Digicorder beneden kunnen kijken.
NHke
Starter
Starter

Bedankt voor de hulp!

De HD digibox is zonet afgehaald, heb wel pas morgenavond tijd om hem te installeren.
Ben benieuwd!

Later nog is 2 powerlines erbij halen denk ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
NHke
Starter
Starter

De HD Digibox is geinstalleerd. :banana:

Nu heb ik nog een vraagje, aangezien ik nu met mijn HD digibox ook de dingen "normaal gezien" kan bekijken dat beneden op de digicorder opgenomen zijn..

Op de slaapkamer bezit ik geen ethernet aansluiting, kan ik dan met 2 powerlines werken bvb?

Ik plug dan eentje in aan de Telenet router, en ééntje aan aan mijn HD digibox.. Kan ik dan de dingen bekijken dat ik op de digicorder beneden opneem?
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dat staat op verschillende plaatsen op het forum en de telenetsite meermaals allemaal beschreven ;)
The eternal and true pessimist :D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

En mocht a3ke zijn reactie niet duidelijk zijn: ja, het kan dus. Wij hebben in onze home-cinema boven ook geen netwerk, dus ook gewoon via een Powerline plug (wel een 200 Mbps variant gebruiken!) naar de Telenet router. 't Is bij ons zelfs zo erg dat we ter hoogte van de TV beneden (waar de HD Digicorder staat) ook geen netwerk hebben, en daar dus ook een Powerline plug zit. Oh ja, en ik gebruik mijn eigen router in mijn bureau, en daar heb ik ook geen netwerk, dus ook daar zit ik met een Powerline plug :).

Besef dus nu pas dat moest ik nu met die nieuwe downloadsnelheden ik aan volle snelheid zou downloaden ik ongetwijfeld niet zonder horten en stoten boven naar een opname zou kunnen kijken.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

NHke,

Je kan inderdaad de opnames van je HD Digicorder bekijken op je HD Digibox door gebruik te maken van Powerlines. Alle informatie en de vereisten vind je op http://klantenservice.telenet.be/conten ... -werkt-het
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”