Dommel --> Scarlet telefoonnummer?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Beste,

Omdat wij over twee maanden verhuizen hebben we ons dommel homeconnect abonnement op ons huidige adres opgezegd.
Op ons nieuwe adres willen we internet en telefonie van scarlet nemen.

Toen ik deze ochtend belde om dit in orde te brengen kreeg ik van Scarlet te horen dat ze ons huidige telefoonnummer niet over kunnen nemen op het nieuwe adres voordat Dommel dit verhuisd. Ik heb daarna direct contact gehad met Dommel en volgens Dommel is dit niet nodig. Indien zij het toch zouden moeten verhuizen zouden we natuurlijk verhuiskosten moeten betalen en dat willen we absoluut niet.
Het enige alternatief wat Scarlet kan bieden is een nieuw telefoonnummer.

Weet er iemand hoe het nu precies zit en wat de mogelijkheden zijn om eventueel toch ons huidige telefoonnummer te behouden?
Indien er echt geen andere oplossing is zullen we gewoon een nieuw nummer nemen, maar onze voorkeur gaat natuurlijk naar het behouden van ons huidige telefoonnummer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik heb dat indertijd opgelost door mijn nummer te porteren van Dommel naar WeePee (éénmalige kost van 18€). Daarmee is je telefoonnummer niet meer plaatsgebonden en kan je dat naar overal meenemen. Je vraag dan eventueel bij Scarlet een nieuw telefoonnummer en je zorgt voor een ATA waarbij je je inbelnummer op je WeePee account instelt en uitbelt via je Scarlet account (of een Betamax/Delmont account). 8)
Ikzelf heb bij mijn overgang naar Scarlet gekozen voor de combinatie WeePee + Betamax/Delmont. Nu ben ik overgegaan naar Telenet Fiber Shake en gebruik vòòr 16 uur nog steeds de combinatie WeePee + Betamax/Delmont. Na 16 uur en in het weekend gebruik ik de combinatie WeePee + Telenet omdat ik dan gratis bel met Telenet. :-)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hanske schreef:Omdat wij over twee maanden verhuizen hebben we ons dommel homeconnect abonnement op ons huidige adres opgezegd.


Nooit je abbo opzeggen of je bent je nummer kwijt !

hanske schreef:kreeg ik van Scarlet te horen dat ze ons huidige telefoonnummer niet over kunnen nemen op het nieuwe adres voordat Dommel dit verhuisd.


Wat is dat voor nonsens ?
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Bedankt voor jullie reacties.

Opzeggen was / is de beste manier voor ons. Dommel wou ook van het homeconnect abonnement af en we hadden geen zin om verhuiskosten te betalen. Dommel was zelf al zo eerlijk om aan te geven dat de ADSL snelheid op ons nieuwe adres waarschijnlijk een stuk lager zal zijn dan wat we nu hebben dus hebben we voor Scarlet gekozen.

Volgens Scarlet kunnen ze een aanvraag voor een abonnement met ons huidige telefoonnummer op ons nieuwe adres doen maar zal die negatief terugkomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hanske schreef:Opzeggen was / is de beste manier voor ons.


Maar je beseft toch dat je je nummer dan kwijt bent ?

hanske schreef:de ADSL snelheid op ons nieuwe adres waarschijnlijk een stuk lager zal zijn dan wat we nu hebben dus hebben we voor Scarlet gekozen.


En wat denk je dan dat je bij Scarlet gaat krijgen ?

hanske schreef:Volgens Scarlet kunnen ze een aanvraag voor een abonnement met ons huidige telefoonnummer op ons nieuwe adres doen maar zal die negatief terugkomen.


Natuurlijk... door het opzeggen is je telefoonnummer verloren.

Ik begrijp niet dat je hier raad komt vragen na de feiten... op die manier kunnen we je niet helpen hoor. In jou situatie leek VoIP nochtans een prima oplossing en dat had je je nummer kunnen behouden.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Bij Scarlet nemen we VDSL in combinatie met telefonie.

Het is ook gewoon maar een vraag of er een mogelijkheid was om ons nummer te behouden. Als het niet gaat is er voor ons ook geen probleem.
Dat we het op deze manier kwijt zouden zijn was ik niet van op de hoogte.

Zelf heel het Voip gedeelte opzetten wilden we zelf niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef: Natuurlijk... door het opzeggen is je telefoonnummer verloren.
Ik begrijp niet dat je hier raad komt vragen na de feiten... op die manier kunnen we je niet helpen hoor. In jou situatie leek VoIP nochtans een prima oplossing en dat had je je nummer kunnen behouden.

Het nummer is pas echt verloren na de stopzetting van het contract (binnen 2 maanden dus) ... volgens mij nog niet perse verloren.
Maar ik vind dit wel een interessante discussie. Vertel dan eens exact hoe het wel had moeten gebeuren volgens jou, zelfs als is dit "na de feiten".

De feiten:
    - De TS heeft Dommel op zijn oud adres.
    - Hij wil Scarlet op zijn nieuw adres.
    - Hij wil zijn nummer behouden.
    - Hij wil geen aparte VoIP
Oplossingen?
    * Als hij Dommel houdt tot na de verhuis, betaalt hij verhuiskosten (en misschien zelfs terug één jaar contract ?)
    * Als hij op zijn oud adres overgaat naar Scarlet, dan betaalt hij waarschijnlijk verhuiskosten bij Scarlet (los van de vraag of dat wel goed zou verlopen: een verhuis enkele weken na een nieuw contract op zijn oud adres).
    * Had hij dan zijn nummer moeten porteren naar Scarlet (voor de verhuis), maar aan Scarlet zeggen dat ze het houden tot na de verhuis ?
Andere suggesties?

Persoonlijk zou ik ook voor VoIP gekozen hebben. Begrijp niet goed de afkeer tegen VoIP: zowel nu (Bij Dommel) als na de verhuis (bij Scarlet) is telefonie ook via VoIP :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Philippe_d,

op oud adres overgaan op scarlet had inderdaad ook verhuiskosten met zich mee gebracht. Vandaar dat we dit niet gedaan hebben (plus dan nog alle mogelijke problemen die zouden kunnen ontstaan).

De keuze om zelf niet met VoIP aan de slag te gaan is eigenlijk vooral om het achterliggende gedeelte wat simpel te houden (vooral ook voor mijn vrouw). Nu is er één aanspreekpunt en dan is het simpeler.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hanske schreef:op oud adres overgaan op scarlet had inderdaad ook verhuiskosten met zich mee gebracht. Vandaar dat we dit niet gedaan hebben (plus dan nog alle mogelijke problemen die zouden kunnen ontstaan).

Dat begrijp ik ... vandaar mijn vraag aan de vorige posters - die allemaal zo goed schijnen te weten hoe je het niet had moeten doen - wat je dan wel had moeten doen volgens hen :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Zou het lukken om Scarlet aan te vragen met nummeroverdracht waarbij
  • Installatieadres Scarlet = nieuw adres
  • Facturatieadres Scarlet = oud adres
Het facturatieadres kan je achteraf eenvoudig wijzigen. (Of toch eenvoudiger dan het installatieadres)

PS: Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik dacht er ineens aan. Misschien kan iemand anders (die meer thuis is in nummeroverdacht) dat bevestigen of ontkennen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:wat je dan wel had moeten doen volgens hen :-D .


Normaal zou je zeggen ik wil de nieuwe provider vanaf datum X... deze zorgt er dan automatisch voor dat je abbonement bij je huidige provider wordt stopgezet (want men kan de dienst niet meer leveren). Het feit dat het nieuwe abonnement op een nieuwe locatie is zou normaal hier niets mogen aan veranderen (je kan trouwens op voorhand een BGC intro laten installeren).

Het ergste is in princiepe dat je je Dommel pas echt volledig kan opzeggen als de transfer in orde is en je dus mogelijks een maand extra zal betalen.

Trouwens als ik hier lees over de VoIP oplossing van OVH is dat echt kinderspel (ze sturen je een voorgevonfigureerde telefoon op zelfs).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”