Laatst zijn we bijna een maand naar Noorwegen geweest , en de macbook thuisgelaten
Deze gaat nu net 3 jaar oud zijn en werkte uitstekend , tot we terugkwamen uit vakantie
We kregen hem niet geboot eerst , na veel proberen (basic op af batterijlader in uit etc) ging hij dan toch in gang uiteindelijk
Maar sindsdien weigert hij zonder netstroom te werken
Dit terwijl ervoor hij het nog 5 a 8 dagen uithield op batterij
In de Appleshop willen ze ze zelfs nog niet naar zien zonder op te sturen , batterij defect klinkt het
Zo ineens kan ik dat moeilijk geloven eigenlijk
Iemand tips ? Op vlak van Apple hard en software n00b hier ...
Apple Macbook vraagje
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Lijkt mij ook een defecte batterij, hier ook voorgehad met laptop (geen macbook). Batterij vervangen euvel verholpen. Batterijen kunnen spijtig genoeg alle tijden stuk gaan. Ook worden ze niet gebruikt
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Hier ook een MacBook gehad die na een tijd niet werken uiteindelijk een defecte batterij had. Als ik mij het goed herinner komt dat omdat de batterij gaat kristaliseren bij langer stilliggen waardoor er niet langer stroom door de batterij kan vloeien en de batterij dus niet langer bruikbaar is, ofzo.
In ieder geval was het aankopen van een nieuwe batterij wel de oplossing. Batterijen hebben ook slechts zes maanden garantie (bij Apple dan toch).
In ieder geval was het aankopen van een nieuwe batterij wel de oplossing. Batterijen hebben ook slechts zes maanden garantie (bij Apple dan toch).
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Je zou kunnen proberen om de System Management Controller te resetten: http://support.apple.com/kb/HT3964.
Doe ik typisch bij een macbook die niet meer wilt opladen.
Doe ik typisch bij een macbook die niet meer wilt opladen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Met een lege accu een maandje laten staan? In standby ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu :
[ Post made via mobile device ]
Tijdens je afwezigheid zal de batterij dus helemaal 'plat' gegaan zijn...Bij het ontladen mag de spanning van een Lipo-cel niet onder de 3 volt komen, anders is de kans groot dat de accu daarna niet meer te laden is
[ Post made via mobile device ]
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb voor mijn oude macbook (1st gen) 3 kapotte batterijen gehad. Elke keer van een week op reis te gaan. Ik had ze helemaal opgeladen en dan de laptop uitgezet (dus niet in sleep, maar helemaal uit). Bij het thuiskomen helemaal dood. 130 euro voor een nieuwe batterij... Bij de laatste dooie batterij heb ik dan maar van den eerste keer een hele nieuwe laptop gekocht. De 3 jaar apple care telt dus niet voor je batterij *zucht*