proximenu en samsung galaxy mini

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Ik heb een Samsung galaxy mini, was jaren klant bij Mobistar maar ben, toen het contract ten einde liep, overgestapt naar Proximus. Instellingen wijzigen etc liep allemaal van een leien dakje, tot zover geen probleem.

Ik blijf wel met een vraagje zitten waar ik voorlopig nog geen antwoord op gevonden heb. Misschien zitten hier eigenaars van een Galaxy Mini (de eerste versie dus hé) die me kunnen helpen.

Ik ben dus op zoek naar het "proximenu", het icoontje dat op een smartphone zou moeten verschijnen of ergens in een menu verstopt zitten. En ik kan het niet vinden. De helpdesk kon me niet verder helpen. Op de "grote" versies van Samsung smartphones is blijkbaar wel een icoontje voor de app te zien, zoveel konden ze me wel zeggen. Maar ze verwezen me door naar een winkel, daar verkopen ze die dingen, dus daar zouden ze het moeten weten.

Dus hop, naar een winkel. Vriendelijk was ze wel, maar ze wist het antwoord niet. Ze belde een collega in een andere winkel en die zei dat het proximenu niet werkt op android toestellen. Volgens de winkel zou dat wel "ergens" te downloaden zijn en apart te installeren.

Ik ben dus nu nog niks wijzer, als iemand wel een antwoord heeft, hou ik me aanbevolen :) Alvast bedankt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heb mijn mini sinds november 2011, standaard voorzien van android 2.3.4 en pay&go zen kaartje. Proximenu icoontje verschijnt automatisch wanneer mijn pay&go simkaart geladen wordt. Ik heb dit menu wel eens bekeken maar nooit voor iets gebruikt!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Stond en staat hier bij mij nog steeds (op mijn mini) vanaf de eerste dag bij. Wel altijd proximus gehad.

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Bedankt voor je reactie. Ik had mijn telefoon teruggezet naar de standaardinstellingen, in de hoop dat dat iets zou oplossen, maar ook dat hielp niet. Het is nu ook niet dat ik het mis, wou eigenlijk die m-banxafe 'ns testen, maar ook dat is niet terug te vinden (ja de simkaart heeft het m-banxafe logo dus het zou moeten werken).

Ter info, het toestel draait op Android 2.2.1, kernel versie 2.6.32.9-perf, build Froyo.xwka7. Ik heb een abonnement, geen pay&go, maar dat zou toch geen verschil mogen geven imho.


EDIT : ik heb het lijstje met de telefoonnummers van het proximenu gevonden. En dan nog wel door puur toeval. Het zit goed verstopt bij het telefoonboek. Je moet er doorheen klikken via opties - meer - instellingen - service nummers. Alle namen van het proximenulijstje staan er op met de telefoonnummers, in het Frans en het Nederlands, behalve... m-banxafe.

Enfin, ondertussen loop ik tegen het probleem aan dat ik niet voldoende geheugen heb voor een firmware upgrade. toch volgens de software. En zo blijven we bezig :lol:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn mini draait op 2.3.4 Gingerbread.

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”