SMS bij netwerkproblemen
Geplaatst: 19 apr 2004, 21:35
Al vaak heb ik mij de vraag gesteld waarom internetproviders geen opt-in "SMS dienst" voorzien bij netwerkproblemen.
Via de statuspagina van je provider kan je voor je useraccount op vrijwillige (!) basis je regio aanvinken in een lijst en je GSM nr ingeven. Zijn er problemen in die regio of algemene netwerkproblemen bij de provider dan krijg je hierover een SMS'je met een korte uitleg.
Volgens mij moet het mogelijk zijn zo'n dienst op te zetten voor de prijs van bijvoorbeeld 2,5 euro per jaar en dat zou ik er wel voor over hebben. Het voorkomt immers heel wat frustratie en als je de (meestal overbelaste) helpdesk dan moet bellen om te weten wat er gaande is (probleem op de locale installatie of algemeen probleem) dan ben je ook gauw enkele euro's kwijt.
Diegenen die er niet in geinteresseerd zijn tekenen gewoon niet in op de dienst en hen kost het dus niets.
Zien jullie zoiets wel zitten ?
Via de statuspagina van je provider kan je voor je useraccount op vrijwillige (!) basis je regio aanvinken in een lijst en je GSM nr ingeven. Zijn er problemen in die regio of algemene netwerkproblemen bij de provider dan krijg je hierover een SMS'je met een korte uitleg.
Volgens mij moet het mogelijk zijn zo'n dienst op te zetten voor de prijs van bijvoorbeeld 2,5 euro per jaar en dat zou ik er wel voor over hebben. Het voorkomt immers heel wat frustratie en als je de (meestal overbelaste) helpdesk dan moet bellen om te weten wat er gaande is (probleem op de locale installatie of algemeen probleem) dan ben je ook gauw enkele euro's kwijt.
Diegenen die er niet in geinteresseerd zijn tekenen gewoon niet in op de dienst en hen kost het dus niets.
Zien jullie zoiets wel zitten ?