Internet Overal optie bij Internet Intense

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
LukeSBE
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb al geruime tijd Internet Intense. Bij de formule-aanpassing heb ik van Belgacom een mail gekregen dat ik recht heb op 500 Mb dataverkeer bij mijn internet-abonnement. Op dat moment helemaal niet nodig want geen smartphone.

Sinds verleden week heb ik een Galaxy SIII, en kan ik die gratis data dus wel degelijk gebruiken. Dus met een print van de mail naar een Belgacom shop, waar men mij echter niet kon helpen, want geen SIMs op voorraad. Wel bleek dat 500Mb niet bestaat, maar 1Gb wel voor Internet Intense :-D
De verkoper raadde me aan om een SIMkaart aan te vragen via de Belgacom website (http://www.belgacom.be/mijninternet). Hij zei me dat het een 4tal dagen zou duren om deze optie te activeren, en de brief met de SIMkaart te ontvangen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar tot vandaag nog geen brief gezien.

En door een stommiteit van mezelf heb il eens een hele nacht dataverkeer laten openstaan op de gsm! :oops:
(mijn vorige gsm was een Samsung Tocco - geen smartphone, dus.) De 'Hello' toepassing geeft nu een factuurtotaal aan van bijna 75EUR, terwijl ik normaal op 17EUR/maand zit... <slik>

Kom ik eigenlijk op 2 vragen:
- komt die SIMkaart en de 'vrije' data er op een dag?
- kan er iets gedaan worden aan die factuur?

Luc
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je krijgt bij een Internet Intense, ook als die gecombineerd is met een oud pack, 500 MB. Als je een Maxi Overal neemt, krijg je 250 MB. Als je die Maxi combineert met een Internet Overal pack, krijg je wèl 1 GB.

Internet Intense is niet mogelijk in een Internet Overal pack voor particuliere gebruikers.

Voorwaarde van dat gratis volume, is dat je mobiel abonnement op éénzelfde factuur staat als je Internet. Anders is dat volume enkel mogelijk op een apart simkaart waarmee je niet kan bellen en sms'en.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste LukeSBE,

Kan je me via een privébericht je klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan kijk ik het na en laat je asap iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
kheyvaert
Starter
Starter
Bedankt: 5 keer

Officieel bestaat Intense niet meer, indien je internet overal wenst ga je over op Maxi, niet dat er veel verschil is, maar toch
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een vraag hiermee aansluitend

Ik heb Internet "Generation 2009", dit is Internet Maxi, maar met een permanente korting van 7.75 EUR pm.
Ik heb ook een Mobile Free Weekend SIM (500 Mb alleen weekend). Geen packs (internet zonder vaste lijn).

- als ik een Internet Overal SIM kaart aanvraag (250 Mb 7/7), vervalt mijn Free Weekend (500 Mb za+zo).
- wijzigt mijn abbo dan in "Internet Overal maxi" en verlies ik de Generation korting ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator

UPDATE

Ik heb dus mijn Mobile Free Weekend (500 MB za+zo) geruild voor Internet Overal (250MB 7/7). Dat is probleemloos verlopen.
Ik kan dus bevestigen dat dit géén invloed had op mijn bestaande "Internet Generation", en bijgevolg de "levenslange" korting (7.75€) heb behouden :-D .

Ik moet wel zeggen dat ik "Internet Overal" toch een "vergiftigd geschenk" vind :-( .

De Belgacom TV spot doet je geloven dat je nu bij Belgacom "overal" internet hebt, en dit zonder meerkost.
Ik heb mijn kaartje deze maand 2 dagen gebruikt, gedurende 1-2 uur per dag. Geen gekke dingen, downloads of filmkes, maar gewoon wat gesurft, gegoogeld, facebook bekeken ....

Ik stel vast dat mijn gratis 250MB er praktisch door zijn .... en dat extra volume 0,10 euro per MB kost (aangerekend op de Belgacom Internet factuur). Blijkbaar gaat dat volume er toch zeer snel door, en kost extra volume heel veel geld :-(

Iemand die dus af en toe eens wil surfen is eigenlijk niets met Internet Overal, en kan beter een betalend pakket kopen (vb Mobile 15, met 1GB: kost 10€ in een pack gecombineerd met Internet Maxi).

PS
Misschien had ik wat zuiniger kunnen zijn met volume. Achteraf zag ik dat Windows Updates op automatisch stond ... de laptop zal dus een aantal updates binnengehaald hebben via de mobiele verbinding ?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Als je geen gekke dingen doet, downloads of filmkes, maar gewoon wat surft, googelt, facebook bekijkt dan is 250 MB op 2 dagen toch écht niet realistisch hé ? Ik heb een limiet van 500 MB en heb nog nooit moeten bijbetalen voor het mobiele verkeer op m'n smartphone.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als je foto's begint te kijken van een "vriend" op facebook dan heb je toch prijs denk ik met een volume van 250MB.

Met mijn generation-connect zat ik in duitsland en door effe een tijdje op facebook te zitten had ik er direct 20MB door.
philippe_d
Moderator
Moderator

vuurvos schreef:Als je geen gekke dingen doet, downloads of filmkes, maar gewoon wat surft, googelt, facebook bekijkt dan is 250 MB op 2 dagen toch écht niet realistisch hé ?
Goed om te weten. Ik denk dat we inderdaad moeten "leren" om wat zuiniger om te springen met volume als je met een laptop mobiel surft, dus een goede raad voor iedereen:
- ervoor zorgen dat alle automatische updates uitgeschakeld zijn (bij mij stond het ingesteld dat updates wel downloaden maar niet autom. geïnstalleerd worden :-( )
- als je op facebook gaat, inderdaad best niet teveel op foto's klikken.
- enz.
vuurvos schreef:Ik heb een limiet van 500 MB en heb nog nooit moeten bijbetalen voor het mobiele verkeer op m'n smartphone.
Is het niet zo dat een smartphone véél zuiniger omspringt met data dan een laptop?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik mijn 250 MB van mijn Internet Comfort vooral in de trein en in de avondschool, en het is inderdaad opletten met het volume.
Nu Mobile vikings hun gratis uur bellen naar MV permanent gemaakt heeft, ga ik wel overschakelen en dan op mijn netbook surfen via tethering. 2GB voor smartphone + netbook is wel voldoende.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”