bij mobistar ?
Ik denk van wel en dit om volgende reden.
Ik heb november 2011 5 contracten afgesloten 2 jaar reden was in hoofdzaak, ik wilde een verzekering bij de 3 iphones en was enige oplossing.
Toen kwam dit jaar mobistar op de proppen met de beestenboel, ik wilde overschakelen dat kon maar kon niet genieten van de 20% levenslange korting.
Nu en dan geprobeerd het lukte niet, verleden week ook niet ook al vroeg ik hoelang mobistar zijn klanten nog ging gijzelen omdat bij de andere operatoren je al kosteloos kon opzeggen, antwoord ten vroegste in oktober als de telecomwet van kracht is en als het ook slaat op oude abonnementen.
Gisteren belde ik terug met dezelfde vraag wanneer je kon kosteloos opzeggen ?
zijn vraag waarom wil je opzeggen ?
Ik zei dat ik het maar al te gek vond dat een provider als telenet stukken goedkoper was dan mobistar die alles op hun netwerl afhandeld.
En ook omdat ik niet kon overstappen naar die beestenboel met de korting.
Ik werd naar andere dienst doorgestuurd een soort kwaliteitsopvolging denk ik want daar kreeg ik het volgende te horen.
Wat telenet doet is ons uiteraard niet ontgaan en volgen op de voet en zullen passend antwoorden, en om het u vlotter te laten verlopen gaan we u nu al overzetten zoals u vraagt naar de beestjes met de levenslange korting.
Heb hun nr gekregen een 0800 nr heb na een tijdje terug gebeld en hebben mij overgezet naar wat ik wou.
Dus denk ik dat er iets aan het veranderen is zeker ivm opzeggen zullen ze waarschijnlijk de anderen nu al volgen en dat er iets zal komen als antwoord op king kong denk ik ook wel.
Is er iets aan het bewegen ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik zit met net hetzelfde. Vast aan contract tot 02/2013
Mij willen ze nog niet overzetten en inderdaad , Telenet is nu goedkoper
[
Post made via mobile device ]
Mij willen ze nog niet overzetten en inderdaad , Telenet is nu goedkoper
[

- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Offtopic: het lezen van deze post is enorm vermoeiend...
Ontopic: Uiteraard zal Mobistar moeten volgen in het rijtje van providers die alles contractloos maken, zowel bestaande als nieuwe klanten.

Ontopic: Uiteraard zal Mobistar moeten volgen in het rijtje van providers die alles contractloos maken, zowel bestaande als nieuwe klanten.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik hoop het ten zeerste. Ze zijn nog de enige provider die de huidige klanten hun bepaalde duur laat behouden terwijl ze wel profiteren van het feit dat de andere operatoren hun bestaande klanten met bepaalde duur contracten wél laten gaan. Die onduidelijkheid en stroefheid zal uiteindelijk de huidige klanten niet ontgaan en in hun nadeel spelen in de toekomst.
Waarop wachten ze?
Waarop wachten ze?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
De post van LPS is niet volledig correct : ik heb bij proximus en belgacom ook nog een contract van bepaalde duur (ergens tot april 2013 ) en mag ook niet voortijdig opzeggen , ik heb daar speciaal voor naar proximus gebeld . Als ik wil opzeggen moet ik een schadevergoeding betalen van de nog lopende contractmaanden.
Zelfs met de nieuwe telecomwet die in oktober van start gaat .

- proximusboyke
- Elite Poster
sveska al de nieuwe telecomwet inderdaad niks zegt over oude contracten moeten ze niks en kunnen ze gerust hun klanten gijzelen tot de laatste dag.
Of dit hun imago ten goede komt is natuurlijk andere vraag
LPS ik denk nu niet als de mensen zien dat ge voor 48 € 420 min krijgt bij mobistar en voor 50€ (indien klant) 2000 min krijgt bij telenet dat ze in de rij gaan aanschuiven voor mobistar
fieldoxide in oktober kan iedereen opzeggen contracten aangegaan vanaf 1/07/2012 zijn wel onmiddellijk opzegbaar
Of dit hun imago ten goede komt is natuurlijk andere vraag

LPS ik denk nu niet als de mensen zien dat ge voor 48 € 420 min krijgt bij mobistar en voor 50€ (indien klant) 2000 min krijgt bij telenet dat ze in de rij gaan aanschuiven voor mobistar

fieldoxide in oktober kan iedereen opzeggen contracten aangegaan vanaf 1/07/2012 zijn wel onmiddellijk opzegbaar
-
- Elite Poster
Als ik me niet vergis mag je vanaf oktober bij telenet kosteloos opzeggen , dit voor zowel bestaanden als nieuwe contracten . Hopelijk volgen belgacom en proximus ook deze trend .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
kijk hier eens : http://klantenservice.telenet.be/conten ... nt-met-gsm ,
je moet dus nog betalen denk ik...
groeten,
B.
je moet dus nog betalen denk ik...
groeten,
B.
- LPS
- Premium Member
@fieldoxide: jawel, aangezien je al meer dan 12 maanden je contract hebt kan je volgens de nieuwe regels van Proximus zelf opzeggen:
http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus
Vanaf oktober volgen ze de wet (uiteraard) = na 6 maanden kostenloos opzegbaar
http://www.belg.be/13345/nieuws/informa ... elecomwet/
Dus het is nog wachten tot oktober vooraleer Mobistar z'n klanten laat gaan die vanaf 1 april ten laatste een bepaaldeduurcontract hebben.
http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus
Vanaf oktober volgen ze de wet (uiteraard) = na 6 maanden kostenloos opzegbaar
@pboy: je kan pas vanaf 6 maanden gratis opzeggen vanaf oktober in regel (al zegt bvb Proximus dat elk nieuw contract vanaf juli onmiddellijk opzegbaar is).Ook bestaande klanten die reeds 12 maanden hetzelfde contract hebben kunnen van dit voordeel genieten wanneer zij een nieuw contract aangaan bij bijvoorbeeld een productwijziging.
http://www.belg.be/13345/nieuws/informa ... elecomwet/
Dus het is nog wachten tot oktober vooraleer Mobistar z'n klanten laat gaan die vanaf 1 april ten laatste een bepaaldeduurcontract hebben.
-
- Elite Poster
Ik heb nu een belgacom internet overal formule inclusief vaste telefoon . Heb een tijd geleden een mail gestuurd naar Eva van Belgacom , daar werd duidelijk in vermeld indien ik ' NU' zou opzeggen ik de resterende maanden abonnement moest betalen als schadevergoeding . Kan ik dit abonnement dan in oktober opzeggen zonder een schadevergoeding te betalen (bij de aanvang van de nieuwe wet ? ) , of ben ik dan ook nog een bedrag schuldig ?Wel er nog even bij vermelden dat ik dit contract ben aangegaan van begin april.
- LPS
- Premium Member
Dat was ook zo op dat NU-moment toen.
Daarnaast:
- nieuwe contracten vanaf 1 juli = onbepaalde duur
- lopende contracten: vanaf 1 oktober gratis opzegbaar met vergoeding van maximum 6 maanden (dus op 1 augustus getekend = 4 maanden boete)
- lopende contracten: voor 1 oktober opzeggen = kostenloos indien 12 maanden voorbij op moment van opzeg
http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus.
=> begin april getekend = best wachten tot begin oktober (cfr 4 april tot 4 oktober bvb) en dan opzeggen = kostenloos
Daarnaast:
- nieuwe contracten vanaf 1 juli = onbepaalde duur
- lopende contracten: vanaf 1 oktober gratis opzegbaar met vergoeding van maximum 6 maanden (dus op 1 augustus getekend = 4 maanden boete)
- lopende contracten: voor 1 oktober opzeggen = kostenloos indien 12 maanden voorbij op moment van opzeg
http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus.
=> begin april getekend = best wachten tot begin oktober (cfr 4 april tot 4 oktober bvb) en dan opzeggen = kostenloos
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
hoi,
en hier : http://telenet.be/1914/nl/thuis/mobiel/ ... ik#Details wordt dat weer gezegd dat je nog de restwaarde van je toestel moet betalen als je na 1 oktober opzegt. in mijn geval, een nokia n8, contract begonnen 12 december 2010, dus gedaan 12 december 2012...
die gsm is nog altijd top, maar dat walk en talk 45 is echt te veel van het goede...
grtz,
B.
en hier : http://telenet.be/1914/nl/thuis/mobiel/ ... ik#Details wordt dat weer gezegd dat je nog de restwaarde van je toestel moet betalen als je na 1 oktober opzegt. in mijn geval, een nokia n8, contract begonnen 12 december 2010, dus gedaan 12 december 2012...
die gsm is nog altijd top, maar dat walk en talk 45 is echt te veel van het goede...
grtz,
B.
-
- Elite Poster
@LPS : bedankt voor deze zeer duidelijke uitleg . 

- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Dus vanaf 1 oktober kan elk abonnement dat reeds langer dan 6 maanden loopt gratis worden opgezegd?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
- LPS
- Premium Member
Volgens Belg.be wel:
http://www.belg.be/13345/nieuws/informa ... elecomwet/3. Opzegging van het contract (deze bepaling treedt in werking op 1 oktober):
- Elk nieuw of lopend contract zal kunnen worden opgezegd mits betaling van een opzeggingsvergoeding van maximaal zes maanden abonnementsgeld. Elke (nieuwe EN bestaande) klant zal dus na zes maanden kunnen weggaan zonder schadevergoeding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Belg.be
Het nieuws anders bekeken
---------------------------------------------------------------
Ik zou me dan dus echt wel niet op belg.be baseren hoor
Voor zover ik verneem zullen bestaande contracten bij de meeste hier NIET ondervallen
Het nieuws anders bekeken
---------------------------------------------------------------
Ik zou me dan dus echt wel niet op belg.be baseren hoor
Voor zover ik verneem zullen bestaande contracten bij de meeste hier NIET ondervallen
The eternal and true pessimist 

- proximusboyke
- Elite Poster
als je Internet Everywhere Multi Max hebt krijg je nu 4 gb
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Had ik ook gezien maar hier vind ik niet echt duidelijkheid over. De ene website zegt van wel, de andere website zegt van niet. Iemand die weet hoe het precies zit met de reeds lopende abonnementen?LPS schreef:Volgens Belg.be wel:http://www.belg.be/13345/nieuws/informa ... elecomwet/3. Opzegging van het contract (deze bepaling treedt in werking op 1 oktober):
- Elk nieuw of lopend contract zal kunnen worden opgezegd mits betaling van een opzeggingsvergoeding van maximaal zes maanden abonnementsgeld. Elke (nieuwe EN bestaande) klant zal dus na zes maanden kunnen weggaan zonder schadevergoeding.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium