Sinds verleden donderdag (omgeving Dilbeek) kan ik mijn NVPR opnames niet meer bekijken, en ook geen 'on demand' uitzendingen (VRT: weer, journaal) meer bekijken (geven allen zwart scherm bij afspelen).
Modem herstart, decoder (V3b) 2x herstart, geen resultaat.
Is er actueel een probleem met NVPR bij BGC?
BGC TV: NVPR & On demand - zwart scherm
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hier geen problemen... je kan nog eens een factory reset vd decoder proberen...
en indien uw modem in fully routed zou staan zou ik hem terug bridged zetten
indien geen resultaat bel eens naar de 0800 22 800
is wel een interessant probleem dat regelmatig lijkt op te duiken en soms moeilijk oplosbaar, dus laat het vervolg nog eens weten.
Code: Selecteer alles
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken. Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
indien geen resultaat bel eens naar de 0800 22 800
is wel een interessant probleem dat regelmatig lijkt op te duiken en soms moeilijk oplosbaar, dus laat het vervolg nog eens weten.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
- Locatie: Lincent/Lijsem
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Heb de BBOX2 terug in bridged mode geplaatst.
Na de reboot had ik geen TV-signaal meer op de decoder (wel OK na reboot decoder).
Zowel On demand als mijn NVPR opnamen werken weer, bedankt Xenne.
Blijft bizar, ik gebruik de full routed mode sinds deze mogelijk is en had geen problemen tot nu toe.
Is wel een beetje lastig omdat ik alle uitgangen van de BBOX gebruikte (LAN1 is de connectie naar mijn LANswitches op zolder, LAN2 is de rechtstreekse LANconnectie naar mijn Samsung LED-TV, TV1 is naar de decoder en TV2 was de rechtstreekse LANconnectie naar mijn laptop.
Heb de laptop nu op LAN2 gezet en mijn Samsung losgekoppeld.
Na de reboot had ik geen TV-signaal meer op de decoder (wel OK na reboot decoder).
Zowel On demand als mijn NVPR opnamen werken weer, bedankt Xenne.
Blijft bizar, ik gebruik de full routed mode sinds deze mogelijk is en had geen problemen tot nu toe.
Is wel een beetje lastig omdat ik alle uitgangen van de BBOX gebruikte (LAN1 is de connectie naar mijn LANswitches op zolder, LAN2 is de rechtstreekse LANconnectie naar mijn Samsung LED-TV, TV1 is naar de decoder en TV2 was de rechtstreekse LANconnectie naar mijn laptop.
Heb de laptop nu op LAN2 gezet en mijn Samsung losgekoppeld.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bedankt voor de melding... 't is niet de eerste keer dat ik hoor dat NVPR het plots laat afweten met een modem die in fully routed staat. is idd bizar dat het plots niet meer gaat...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dit fenomeen van full routed en problemen met nPVR is algemaan bekend en al wel door veel mensen aangehaald geweest ,
mss hangt het ook van de firmware versie af !
Ook wordt de bbox hierdoor zwaarder belast en komt warmer te staan maar dit is ook al een bekend fenomeen.
mvg
mss hangt het ook van de firmware versie af !
Ook wordt de bbox hierdoor zwaarder belast en komt warmer te staan maar dit is ook al een bekend fenomeen.
mvg
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hoe "algemaan bekend" dat is weet ik niet zenne, is paar keer gemeld op diverse fora, meer niet.... 't zou misschien interessant zijn moest Turbokeu toch nog eens bellen naar de 0800 22800 en horen wat ze hem daar wijsmaken. misschien krijgt hij andere decoder, wat niets zal oplossen. 't is wel mogelijk dat het aan de modem ligt ja, da's nog een optie die Turbokeu kan uitproberen, eens proberen met andere modem, maar sowieso zou ik afraden de fully routed te gebruiken momenteel als het niet echt nodig is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect