Heeft iemand ervaring met mobile voip via de smartphone?
Dus niet via wifi.
Hoeveel mb verbruik is hiervoor nodig voor 1 min.gesprek?
Voip met smartphone
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
80 kbps = 10 kB/s = 600 kB/min (0.6 MB) in beide richtingen.
Dus één minuut = ongeveer 1.2 MB ?
Dus één minuut = ongeveer 1.2 MB ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je moet wel een deftige dataverbinding ter uwer beschikking hebben.... met base is het op de meeste plaatsen niet bruikbaar wegens te slechte kwaliteit, da's dan toch mijn eigen ervaring.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Via mobiel internet heb je toch meer kans op uitval van verbinding denk ik zo..
Zal het dan niet meer kosten dan gewoon te bellen?
Ik doe het alleszins alleen via WiFi, en dat werkt perfect.
Zal het dan niet meer kosten dan gewoon te bellen?
Ik doe het alleszins alleen via WiFi, en dat werkt perfect.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
werkt sinds een tweetal maanden naar wens, dankzij CsipSimple "nightly" version, dus niet deze van google market!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik moet toch zeggen dat het netwerk hier in Belgie er toch nog niet echt goed voor is naar mijn mening.
Heb het is een paar keer geprobeerd op 3G met generation connect en heb heel dikwijls dat ze mij niet verstaan en dat ik wegval.
In frankrijk bel ik daar ook regelmatig mee en daar is de kwaliteit zo goed als hetzelfde als een gewoon telefoongesprek.
Heb wel de gewone CsipSimple met internetcalls.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone en de nightlies?
Heb het is een paar keer geprobeerd op 3G met generation connect en heb heel dikwijls dat ze mij niet verstaan en dat ik wegval.
In frankrijk bel ik daar ook regelmatig mee en daar is de kwaliteit zo goed als hetzelfde als een gewoon telefoongesprek.
Heb wel de gewone CsipSimple met internetcalls.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone en de nightlies?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
de makers van csipsimple doen het ganse verhaal op hun website. De kern van de zaak is namelijk dat vooral samsung apparaten te lijden hebben van een gebrekkige api programmering voor audio. M.a.w. enkel hun nightly version houdt hier rekening mee, bovendien stel ik alleen de g711 codec in voor breedband en de GSM codec voor "narrow" band. Eindelijk werkt hier alles naar wens met internetcalls. Heb maanden gespeeld met colruyt/mobistar, MV/base, proximus Pay&Surf, sipdroid, mobilevoip, enz...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Met mijn iphone kan ik via 3G heel goed bellen. Ik gebruik de app voipbuster. Via Edge is het zo goed als onmogelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb je verder iets aangepast aan de instellingen?wied schreef:werkt sinds een tweetal maanden naar wens, dankzij CsipSimple "nightly" version, dus niet deze van google market!
Je voert hier gewoon je sip provider in en belt zo uit, of?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
zo ongeveer ja, na maanden knoeien en tientallen instellingen aanpassen werkt de "nightly" version sinds half mei "right-out-of-the-box"... Heb wel slechts 2 codecs ingesteld: G711 voor breedband en GSM voor narrow band! Heb zelfs geen STUN server nodig.
ps: ik gebruik InternetCalls enkel voor uitgaande gesprekken.
ps: ik gebruik InternetCalls enkel voor uitgaande gesprekken.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA