Ik kan vanop deze pc niet searchen in active mode met DC++.
Op de router staat virtual server netjes ingesteld hiervoor en vanop mijn andere pc gaat dit wel.
Ik heb ook even terug mijn usb modempje van de zolder gehaald en daarmee verbonden vanop deze pc zodat er geen router tussen zat en zelfs dan kon ik niet werken in active mode met dc++, ook het draaien van een ftp server lukt niet vanop deze pc, vanop de andere wel.
Er is op deze pc dus iets dat mijn poorten blokkeert. Maar ik heb hier helemaal geen firewall op geïnstalleerd, vroeger heeft hier wel een keer zonealarm opgestaan, maar die heb ik al lang verwijderd.
De internet connection firewall van microsoft is ook uitgeschakeld
Weten jullie soms hoe ik kan controleren of er een firewall draait op deze pc, en hoe kan ik zien welke poorten er open staan?
Wat kan nog een oorzaak zijn van dit probleem?
heb ik een software firewall?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sub Zero schreef:Als je wil kijken welke poorten er open staan en welke verbindingen er zijn, geef dan in een opdrachtenprompt 'netstat -a' in.
netstat -a zegt juist niets over openstaande poorten... het is niet omdat een programma staat te luisteren op een bepaalde poort dat je firewall die poort ook door laat.
Het enige dat je weet is dat voor de connecties de poort openstaat (anders kon je geen connectie hebben), maar voor alle andere poorten (zowel listening, als gewoonweg niet gebruikt) weet je dus niets.
Het probleem ios inmiddels opgelost.
Het moet iets softwarematigs geweest zijn want ik heb format C gedaan en de boel eropnieuw opgesmeten en nu werkt alles perfect.
Al weet ik nog altijd niet wat het juist was, heb erachter zitten zoeken, processen gekilled, ...
Anyways, het probleem is opgelost, bedankt voor de replies.
greetz
Het moet iets softwarematigs geweest zijn want ik heb format C gedaan en de boel eropnieuw opgesmeten en nu werkt alles perfect.
Al weet ik nog altijd niet wat het juist was, heb erachter zitten zoeken, processen gekilled, ...
Anyways, het probleem is opgelost, bedankt voor de replies.
greetz