Pagina 1 van 1

telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 08:45
door dommelgebruiker
Hallo,

Op 10/07 geen internet en telefoon gedurende de hele nacht.
op 13/07 geen internet en telefoon van 2 u snachts tot 08u smorgens...

heel vervelende situatie,heeft telenet wel vaker zo'n downtimes?
vind een storing van telefonie voor 6 uur wel niet normaal....

groetjes,

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 08:52
door Roygenz
In de 3 jaar dat ik nu telenet heb, heb ik 2 downtimes gehad van ong. een uur (aangekondigde werken aan het coaxnet). Van hun telefonie ben ik niet op de hoogte.

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 08:57
door Dettie
bel eens naar telenet 015 66 66 66 (kies menu modemtest) ok of/fouten => dan kan je kiezen om iemand aan de lijn te krijgen
Ze kunnen de modemgegevens uitlezen ... zien ze meteen ook waarom het uit lag, coax netwerk onderbreking, modem probleem, ... ;)

Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat telenet er heel lang uitlag ... ( 1 x bij netwerkwerken aan de coax maar meer niet )
Heb i-net, tel en dig tv dus ;)

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 09:59
door xenne
vroeger bij telenet heb ik wel tamelijk veel downtime gehad, telkens er iemand over zo'n 'paddestoel' was gereden. deze staan langs de kant vd weg in hoog gras, is zelfs meermaals afgereden door dienst die het gras kwam maaien

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 10:13
door dommelgebruiker
Dettie schreef:bel eens naar telenet 015 66 66 66 (kies menu modemtest) ok of/fouten => dan kan je kiezen om iemand aan de lijn te krijgen
Ze kunnen de modemgegevens uitlezen ... zien ze meteen ook waarom het uit lag, coax netwerk onderbreking, modem probleem, ... ;)

Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat telenet er heel lang uitlag ... ( 1 x bij netwerkwerken aan de coax maar meer niet )
Heb i-net, tel en dig tv dus ;)

Ik bel telkens naar telenet want ik krijg telkens telefoon van fima van alarmsysteem...
telkens bevestigd telenet dat er iets scheelt,en dat ze eraan bezig zijn...

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 10:23
door raf1
Voornaamste reden van overstap naar VDSL2 waren de storingen bij Telenet. (De talrijke lepe truken om bandbreedte te besparen op kap van de klant hebben ook geholpen natuurlijk!)
In 2011 heb ik driemaal van '9to5' en tweemaal tijdens 'primetime' zonder kabelsignaal gezeten. Eénmaal werd er op voorhand verwittigd.
Ik vind deze manier van 'werken' hoogst onprofessioneel. Telenet trekt gewoon de 'prise' uit tijdens de hele duur van de werkzaamheden. Ook tussen middernacht en 's ochtends vinden er 'updates' op hun netwerk plaats waardoor er onderbrekingen zijn. Altijd onaangekondigd en op hun statuspagina is er nooit iets aan de hand.

Dit in tegenstelling tot Belgacom waar een lijnonderbreking tot het minimum beperkt wordt. De laatste maanden werd er driemaal een put gegraven op 100 meter van m'n voordeur. Driemaal een blanco Belgacom-camionette, een lasser met een gasfles en dus driemaal downtime: samengeteld 98 minuten.

Bij Telenet heb ik in 2011 meer dan 1440 minuten downtime gehad. Een kennis van vijf straten verder heeft momenteel 7 dagen volledige downtime bij Telenet.
Dat er vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen in m'n buurt veel wegenwerken zijn kan ik begrijpen, maar ik heb het voorbije jaar duidelijk kunnen vaststellen dat Belgacom dit heel professioneel aanpakt en Telenet dit heel erg amateuristisch aanpakt.

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 10:34
door Roygenz
Ik moet zeggen dat we op het werk de laatste tijd toch wel wat uitval hebben door belgacom. Vorige week 'n probleem in de ROP, 5u offline!
Gisteren in Brussel, belgacom wil een LEX sluiten, en moet daarvoor aanpassingen doen in de straatkasten. Sinds gisterenochtend 8u tot op heden nog steeds down. De ingreep ging maximum enkele uren duren...

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 10:59
door ubremoved_539
raf1 schreef:Telenet trekt gewoon de 'prise' uit tijdens de hele duur van de werkzaamheden.
Da's totaal niet correct... ik heb recent nog melding gehad van werken en heb zelfs zero downtime gehad. Je hebt dus enkel en alléén downtime als het echt niet anders kan... waar je statement vandaan komt is me dan ook een raadsel (al denk ik niet dat je wat TN betreft objectief kan zijn).
raf1 schreef:Ook tussen middernacht en 's ochtends vinden er 'updates' op hun netwerk plaats waardoor er onderbrekingen zijn. Altijd onaangekondigd en op hun statuspagina is er nooit iets aan de hand.
Ik heb constant monitoring op m'n TN verbinding en heb verleden maand wat ping failures gehad tijdens de nacht op www.telenet.be, maar verder heb ik in dat jaar geen enkel probleem gehad. BIj BGC heb je om de X-uren al downtime want men disconnect je gewoon.
raf1 schreef:Bij Telenet heb ik in 2011 meer dan 1440 minuten downtime gehad. Een kennis van vijf straten verder heeft momenteel 7 dagen volledige downtime bij Telenet.
Op een zondagmorgend enkele jaren geleden is er een auto op een verdeelkast gereden... minder dan drie uur nadien stond er een nieuwe kast en was alles terug in orde... en dat dus op zondagmorgend ! Het zou me dus verbazen moest je 7 dagen downtime hebben.

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 11:47
door raf1
r2504 schreef:Da's totaal niet correct... ik heb recent nog melding gehad van werken en heb zelfs zero downtime gehad. Je hebt dus enkel en alléén downtime als het echt niet anders kan... waar je statement vandaan komt is me dan ook een raadsel (al denk ik niet dat je wat TN betreft objectief kan zijn).
Ik heb meegemaakt wat ik heb meegemaakt. Geen idee wat de oorzaak van de downtime was want Telenet 'communiceert' daar niet over. De klant moet het maar doen met 'verbeteringswerken' of 'technische storing' en aan http://status.telenet.be/ heb je ook niets.

En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.

Op EuroDOCSIS 2.0 had ik vaak ergens tussen middernacht en 2u 'geen internet' of dat nu ligt aan ping, pong of pang, dat zal de klant worst wezen.

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 12:34
door Tomby
raf1 schreef:En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
Hier volg ik toch 100%. Het aantal keren dat Mijn Telenet in onderhoud is, is toch wel ridicuul veel. Gegeven het feit dat je enkel via Mijn Telenet die home-gateway kunt 'beheren' is dat eigenlijk totaal niet acceptabel.

Voor de rest heb ik eigenlijk ook zelden downtimes gehad die niet aangekondigd waren, en de aangekondigde waren veel korter of zelfs onbestaand dan wat er aangekondigd werd. Wel zit ik met een stabiliteits-issue met mijn home-gateway, waardoor ik die ongeveer eens per week moet rebooten. Heb daar eindelijk eens een ticket voor gefiled en straks komt er een technieker. Ik gok gewoon op replacement van de hgw.

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 12:51
door TiTanium
Vandaag was er in mijn wijk een zwaar storing, van 1u tot en met +/-10uur was internet en telefonie uitgesloten.
Hopelijk gebeurd dit niet te vaak :)

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 14:16
door ubremoved_539
raf1 schreef:De klant moet het maar doen met 'verbeteringswerken' of 'technische storing' en aan http://status.telenet.be/ heb je ook niets.
De status geeft gewoon een algemeen beeld... dat men werkt op jou node zal je daar nooit zien staan !

Zoals Tomby aangeeft is de onderbreking normaal véél korter dan wat aangegeven door de mail die je op voorhand krijgt. Heb je effectief unplanned downtime dan krijg je daar trouwens een vergoeding voor als je wil !
raf1 schreef:En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
Da's een applicatie die niet beschikbaar is... da's een compleet andere discussie (ik heb die ook niet echt nodig).

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 23:07
door TiTanium
raf1 schreef:maar ik heb het voorbije jaar duidelijk kunnen vaststellen dat Belgacom dit heel professioneel aanpakt en Telenet dit heel erg amateuristisch aanpakt.
Ik heb ze nu allebei gehad en ik merk bij de 2 providers problemen. Ik merk bij de beide "grote" providers "lepe trucs". Uiteindelijk kiest iedereen wat het beste wat bij hun past.
Het is echter wel zo dat ik bij telenet altijd een compensatie heb ontvangen, zoals de storing van gisteren.
Bij belgacom kreeg ik niets (die scheepte me werkelijk af). Ook al lag dat vrij lang plat.
De ervaringen van een persoon zal uiteindelijk voor zijn eigen wel uitmaken waar ze het beste zitten.
Maar kruistochten voeren naar een provider waar jij problemen hebt gekend (en andere misschien niks) vind ik echt wel absurd en help je niemand mee.
Je kan u "ervaring" delen, maar doet dat op een ordentelijke manier...

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 13 jul 2012, 23:29
door dommelgebruiker
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
r2504 schreef:
raf1 schreef:De klant moet het maar doen met 'verbeteringswerken' of 'technische storing' en aan http://status.telenet.be/ heb je ook niets.
De status geeft gewoon een algemeen beeld... dat men werkt op jou node zal je daar nooit zien staan !

Zoals Tomby aangeeft is de onderbreking normaal véél korter dan wat aangegeven door de mail die je op voorhand krijgt. Heb je effectief unplanned downtime dan krijg je daar trouwens een vergoeding voor als je wil !
raf1 schreef:En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
Da's een applicatie die niet beschikbaar is... da's een compleet andere discussie (ik heb die ook niet echt nodig).
Heey Titanium,

welke storing had jij ?
ik was off van 01 u tot 08u smorgens...
wat voor compensatie heb jij gekregen als ik vragen mag?

Groetjes,

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 14 jul 2012, 13:06
door depeje
In de tien jaar dat ik TN had, kan ik de storingen op 1 hand tellen. En de meeste storingen waren dan nog in de beginjaren. (Ik beschouw me toch eerder als kruisvaarder tegen TN, maar wat storingen betreft heb ik echt niet te klagen gehad.) De downtime van mijn.telenet niet meegerekend natuurlijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: telenet storingen telefonie/internet

Geplaatst: 14 jul 2012, 14:18
door TiTanium
dommelgebruiker schreef:wat voor compensatie heb jij gekregen als ik vragen mag?
korting op men volgende factuur ;) Geld alleen als je "tijdens" de storing hebt gebeld naar telenet. Of ze dit achteraf nog toepassen kan ik niet meedelen natuurlijk.