Hallo,
Op 10/07 geen internet en telefoon gedurende de hele nacht.
op 13/07 geen internet en telefoon van 2 u snachts tot 08u smorgens...
heel vervelende situatie,heeft telenet wel vaker zo'n downtimes?
vind een storing van telefonie voor 6 uur wel niet normaal....
groetjes,
telenet storingen telefonie/internet
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
In de 3 jaar dat ik nu telenet heb, heb ik 2 downtimes gehad van ong. een uur (aangekondigde werken aan het coaxnet). Van hun telefonie ben ik niet op de hoogte.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
bel eens naar telenet 015 66 66 66 (kies menu modemtest) ok of/fouten => dan kan je kiezen om iemand aan de lijn te krijgen
Ze kunnen de modemgegevens uitlezen ... zien ze meteen ook waarom het uit lag, coax netwerk onderbreking, modem probleem, ...
Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat telenet er heel lang uitlag ... ( 1 x bij netwerkwerken aan de coax maar meer niet )
Heb i-net, tel en dig tv dus
Ze kunnen de modemgegevens uitlezen ... zien ze meteen ook waarom het uit lag, coax netwerk onderbreking, modem probleem, ...

Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat telenet er heel lang uitlag ... ( 1 x bij netwerkwerken aan de coax maar meer niet )
Heb i-net, tel en dig tv dus

- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
vroeger bij telenet heb ik wel tamelijk veel downtime gehad, telkens er iemand over zo'n 'paddestoel' was gereden. deze staan langs de kant vd weg in hoog gras, is zelfs meermaals afgereden door dienst die het gras kwam maaien
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Dettie schreef:bel eens naar telenet 015 66 66 66 (kies menu modemtest) ok of/fouten => dan kan je kiezen om iemand aan de lijn te krijgen
Ze kunnen de modemgegevens uitlezen ... zien ze meteen ook waarom het uit lag, coax netwerk onderbreking, modem probleem, ...
Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat telenet er heel lang uitlag ... ( 1 x bij netwerkwerken aan de coax maar meer niet )
Heb i-net, tel en dig tv dus
Ik bel telkens naar telenet want ik krijg telkens telefoon van fima van alarmsysteem...
telkens bevestigd telenet dat er iets scheelt,en dat ze eraan bezig zijn...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Voornaamste reden van overstap naar VDSL2 waren de storingen bij Telenet. (De talrijke lepe truken om bandbreedte te besparen op kap van de klant hebben ook geholpen natuurlijk!)
In 2011 heb ik driemaal van '9to5' en tweemaal tijdens 'primetime' zonder kabelsignaal gezeten. Eénmaal werd er op voorhand verwittigd.
Ik vind deze manier van 'werken' hoogst onprofessioneel. Telenet trekt gewoon de 'prise' uit tijdens de hele duur van de werkzaamheden. Ook tussen middernacht en 's ochtends vinden er 'updates' op hun netwerk plaats waardoor er onderbrekingen zijn. Altijd onaangekondigd en op hun statuspagina is er nooit iets aan de hand.
Dit in tegenstelling tot Belgacom waar een lijnonderbreking tot het minimum beperkt wordt. De laatste maanden werd er driemaal een put gegraven op 100 meter van m'n voordeur. Driemaal een blanco Belgacom-camionette, een lasser met een gasfles en dus driemaal downtime: samengeteld 98 minuten.
Bij Telenet heb ik in 2011 meer dan 1440 minuten downtime gehad. Een kennis van vijf straten verder heeft momenteel 7 dagen volledige downtime bij Telenet.
Dat er vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen in m'n buurt veel wegenwerken zijn kan ik begrijpen, maar ik heb het voorbije jaar duidelijk kunnen vaststellen dat Belgacom dit heel professioneel aanpakt en Telenet dit heel erg amateuristisch aanpakt.
In 2011 heb ik driemaal van '9to5' en tweemaal tijdens 'primetime' zonder kabelsignaal gezeten. Eénmaal werd er op voorhand verwittigd.
Ik vind deze manier van 'werken' hoogst onprofessioneel. Telenet trekt gewoon de 'prise' uit tijdens de hele duur van de werkzaamheden. Ook tussen middernacht en 's ochtends vinden er 'updates' op hun netwerk plaats waardoor er onderbrekingen zijn. Altijd onaangekondigd en op hun statuspagina is er nooit iets aan de hand.
Dit in tegenstelling tot Belgacom waar een lijnonderbreking tot het minimum beperkt wordt. De laatste maanden werd er driemaal een put gegraven op 100 meter van m'n voordeur. Driemaal een blanco Belgacom-camionette, een lasser met een gasfles en dus driemaal downtime: samengeteld 98 minuten.
Bij Telenet heb ik in 2011 meer dan 1440 minuten downtime gehad. Een kennis van vijf straten verder heeft momenteel 7 dagen volledige downtime bij Telenet.
Dat er vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen in m'n buurt veel wegenwerken zijn kan ik begrijpen, maar ik heb het voorbije jaar duidelijk kunnen vaststellen dat Belgacom dit heel professioneel aanpakt en Telenet dit heel erg amateuristisch aanpakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik moet zeggen dat we op het werk de laatste tijd toch wel wat uitval hebben door belgacom. Vorige week 'n probleem in de ROP, 5u offline!
Gisteren in Brussel, belgacom wil een LEX sluiten, en moet daarvoor aanpassingen doen in de straatkasten. Sinds gisterenochtend 8u tot op heden nog steeds down. De ingreep ging maximum enkele uren duren...
Gisteren in Brussel, belgacom wil een LEX sluiten, en moet daarvoor aanpassingen doen in de straatkasten. Sinds gisterenochtend 8u tot op heden nog steeds down. De ingreep ging maximum enkele uren duren...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Da's totaal niet correct... ik heb recent nog melding gehad van werken en heb zelfs zero downtime gehad. Je hebt dus enkel en alléén downtime als het echt niet anders kan... waar je statement vandaan komt is me dan ook een raadsel (al denk ik niet dat je wat TN betreft objectief kan zijn).raf1 schreef:Telenet trekt gewoon de 'prise' uit tijdens de hele duur van de werkzaamheden.
Ik heb constant monitoring op m'n TN verbinding en heb verleden maand wat ping failures gehad tijdens de nacht op www.telenet.be, maar verder heb ik in dat jaar geen enkel probleem gehad. BIj BGC heb je om de X-uren al downtime want men disconnect je gewoon.raf1 schreef:Ook tussen middernacht en 's ochtends vinden er 'updates' op hun netwerk plaats waardoor er onderbrekingen zijn. Altijd onaangekondigd en op hun statuspagina is er nooit iets aan de hand.
Op een zondagmorgend enkele jaren geleden is er een auto op een verdeelkast gereden... minder dan drie uur nadien stond er een nieuwe kast en was alles terug in orde... en dat dus op zondagmorgend ! Het zou me dus verbazen moest je 7 dagen downtime hebben.raf1 schreef:Bij Telenet heb ik in 2011 meer dan 1440 minuten downtime gehad. Een kennis van vijf straten verder heeft momenteel 7 dagen volledige downtime bij Telenet.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Ik heb meegemaakt wat ik heb meegemaakt. Geen idee wat de oorzaak van de downtime was want Telenet 'communiceert' daar niet over. De klant moet het maar doen met 'verbeteringswerken' of 'technische storing' en aan http://status.telenet.be/ heb je ook niets.r2504 schreef:Da's totaal niet correct... ik heb recent nog melding gehad van werken en heb zelfs zero downtime gehad. Je hebt dus enkel en alléén downtime als het echt niet anders kan... waar je statement vandaan komt is me dan ook een raadsel (al denk ik niet dat je wat TN betreft objectief kan zijn).
En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
Op EuroDOCSIS 2.0 had ik vaak ergens tussen middernacht en 2u 'geen internet' of dat nu ligt aan ping, pong of pang, dat zal de klant worst wezen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6553
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Hier volg ik toch 100%. Het aantal keren dat Mijn Telenet in onderhoud is, is toch wel ridicuul veel. Gegeven het feit dat je enkel via Mijn Telenet die home-gateway kunt 'beheren' is dat eigenlijk totaal niet acceptabel.raf1 schreef:En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
Voor de rest heb ik eigenlijk ook zelden downtimes gehad die niet aangekondigd waren, en de aangekondigde waren veel korter of zelfs onbestaand dan wat er aangekondigd werd. Wel zit ik met een stabiliteits-issue met mijn home-gateway, waardoor ik die ongeveer eens per week moet rebooten. Heb daar eindelijk eens een ticket voor gefiled en straks komt er een technieker. Ik gok gewoon op replacement van de hgw.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Vandaag was er in mijn wijk een zwaar storing, van 1u tot en met +/-10uur was internet en telefonie uitgesloten.
Hopelijk gebeurd dit niet te vaak
Hopelijk gebeurd dit niet te vaak

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De status geeft gewoon een algemeen beeld... dat men werkt op jou node zal je daar nooit zien staan !raf1 schreef:De klant moet het maar doen met 'verbeteringswerken' of 'technische storing' en aan http://status.telenet.be/ heb je ook niets.
Zoals Tomby aangeeft is de onderbreking normaal véél korter dan wat aangegeven door de mail die je op voorhand krijgt. Heb je effectief unplanned downtime dan krijg je daar trouwens een vergoeding voor als je wil !
Da's een applicatie die niet beschikbaar is... da's een compleet andere discussie (ik heb die ook niet echt nodig).raf1 schreef:En als je twijfelt of ze de werkelijk de 'prise' uittrekken: http://mijn.telenet.be/ is daar het perfecte voorbeeld van.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik heb ze nu allebei gehad en ik merk bij de 2 providers problemen. Ik merk bij de beide "grote" providers "lepe trucs". Uiteindelijk kiest iedereen wat het beste wat bij hun past.raf1 schreef:maar ik heb het voorbije jaar duidelijk kunnen vaststellen dat Belgacom dit heel professioneel aanpakt en Telenet dit heel erg amateuristisch aanpakt.
Het is echter wel zo dat ik bij telenet altijd een compensatie heb ontvangen, zoals de storing van gisteren.
Bij belgacom kreeg ik niets (die scheepte me werkelijk af). Ook al lag dat vrij lang plat.
De ervaringen van een persoon zal uiteindelijk voor zijn eigen wel uitmaken waar ze het beste zitten.
Maar kruistochten voeren naar een provider waar jij problemen hebt gekend (en andere misschien niks) vind ik echt wel absurd en help je niemand mee.
Je kan u "ervaring" delen, maar doet dat op een ordentelijke manier...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Heey Titanium,onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
welke storing had jij ?
ik was off van 01 u tot 08u smorgens...
wat voor compensatie heb jij gekregen als ik vragen mag?
Groetjes,
- depeje
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
In de tien jaar dat ik TN had, kan ik de storingen op 1 hand tellen. En de meeste storingen waren dan nog in de beginjaren. (Ik beschouw me toch eerder als kruisvaarder tegen TN, maar wat storingen betreft heb ik echt niet te klagen gehad.) De downtime van mijn.telenet niet meegerekend natuurlijk.
[
Post made via mobile device ]
[

- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
korting op men volgende factuurdommelgebruiker schreef:wat voor compensatie heb jij gekregen als ik vragen mag?

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E