kopieerbeveiliging op een DVD plaatsen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gast

heeft er iemand een idee hoe men vrij simpel ervoor kan zorgen dat een DVD (met filmpje erop) niet kan gekopieerd worden ??

heb even gegoogeld en men vindt héél veel over het verwijderen of het omzeilen van kopieerbeveiligingen maar niets over het aanbrengen ervan.

vraag is dan ook of het wel nut heeft om een kopieerbeveiling aan te brengen als die dan toch zo gemakkelijk kan "gekraakt" worden...
inter
Pro Member
Pro Member

je geeft het antwoord zelf, het is simpel om te kraken.
Moest er een waterdichte oplossing zijn zou die allang in gebruik zijn. Een ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel is ...
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
SIR
Pro Member
Pro Member

Je kan maar 2 beveiligingen gebruiken (de standaard beveiligingen) voor DVD's, anders kan het zijn dat je DVD-reader het niet aankan.

Deze 2 beveiligingen zijn gemakkelijk te omzeilen via de klassieke DVD software (vb. DVD Decrypter).

De enige beveiliging is je gekopiëerde DVD enkel te geven aan mensen die geen bal snappen van het kopiëren van DVD's (of diegene die geen brander hebben). :lol:
mm2
Pro Member
Pro Member

Je kan ook gewoon een extra bestand op de DVD maken dat schijnbaar deel uitmaakt van de film en waarin je zijn naam en adresgegevens zet.
Vooraleer je hem de dvd geeft zeg je hem dat zijn naam en adres gecodeerd op de DVD schijf staat (zonder verdere details te geven) en het dus op zijn risico is als hij de schijf aan derden doorgeeft.
SIR
Pro Member
Pro Member

Is gewaagd :twisted: , maar kan lukken (als de persoon er niet veel van kent.).

Maar ik denk dat de decrypter software er niets mee zal doen omdat hij de file (anders dan VOB,....) niet kent.

Dus de naam en adres zullen na het maken van een kopie niet meer aanwezig zijn.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Zet die gegevens dan in de subtitles ;)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
SIR
Pro Member
Pro Member

mm2 schreef:Je kan ook gewoon een extra bestand op de DVD maken dat schijnbaar deel uitmaakt van de film en waarin je zijn naam en adresgegevens zet.

Ik denk dat hij een (misschien te simpel voorgesteld) Word-document of dergelijke wil bedoelen.
mm2
Pro Member
Pro Member

SIR schreef:
mm2 schreef:Je kan ook gewoon een extra bestand op de DVD maken dat schijnbaar deel uitmaakt van de film en waarin je zijn naam en adresgegevens zet.

Ik denk dat hij een (misschien te simpel voorgesteld) Word-document of dergelijke wil bedoelen.

Een Word bestand lijkt mij iets té simpel, ik dacht gewoon aan een bestand in de aard van VTS_02_1.IFO (op voorwaarde dat dat bestand nog niet bestond uiteraard) in de folder waar de andere dvd bestanden staan en daarin zet je zijn gegevens. Het lijkt dat dat bestand gewoon deel uitmaakt van de film maar in werkelijk bevat die dus gewoon tekst.

Gewoon bluffen dat zijn adresgegevens ergens op de dvd zitten (terwijl dat helemaal niet waar is) kan ook wel voor een barrière zorgen om de schijf niet door te geven :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”