Ongeadresseerde reclame

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Vandaag was het weer zover: er zat een in plastiek verpakte bundel reclame in mijn brievenbus. Die stak mooi boven mijn oranje sticker waar tweekeer "neen" op staat uit. Probleem één: ik ben, zoals de sticker vermeldt, niet gediend met die reclame. Die gaat toch linea recta de papiermand in (na de plastiekfolie te verwijderen). Maar het grootste probleem is dat deze post nooit volledig in mijn bus wordt gestoken zodat het deksel niet sluit, en mijn waardevolle post nat wordt. Daar zit regelmatig elektronica in die ik besteld heb, en die is niet altijd waterdicht verpakt.

Een paar weken geleden heb ik daarvoor eens gebeld naar een bedrijf uit die bundel (Delhaize), daar hielden ze eerst lang vol dat zei niet verantwoordelijk zijn voor hun reclame :roll: . Na lang aandringen wisten ze mij te vertellen dat ze hun reclame verspreiden via een bedrijf genaamd "Belgique diffusion", en gaven ze mij direct hun telefoonnummer door :beerchug: .

Daar hebben ze naar mijn klacht geluisterd, mijn adres gevraagd, en beloofd dat het niet meer zou gebeuren. Maar vandaag is het weer prijs, net wanneer het weer eens regent. Nu dan maar eens een klacht ingevoerd op hun website. Misschien haalt dat meer uit, maar ik vrees ervoor.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik denk dat je hiervoor het best informeert bij de dienst milieu van jouw gemeente.
In Gent moet je hiervoor een foto v/d reclame inde brievenbus met sticker en een scan v/d reclame mailen.
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat bellen niks uithaalt(ipv. van te stoppen met reclame te sturen heeft een Gentse pizzeria mijn nummer laten blokkkeren :lol: ). Sindsdien dien ik konsequent klacht in met foto, en heb ik slecht 1 keer op de 4 maand ofzo reclame in mijn bus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Goede tip! Op de website van Herent heb ik dit bericht gevonden. Ik heb direct een mail gestuurd. Nu eens zien wat er uit de bus komt.
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Na wat heen-en-weergemail, waarbij zelfs iemand de politie betrokken heeft, is het bericht uiteindelijk op z'n plaats gekomen. Er werd mij ook verteld dat ik in de toekomst best direct mail naar [email protected] met een beschrijving van de sticker, de gratis pers of reclame, en mijn adres.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb jaren voor een bedrijf gewerkt waar reclamefolders in elkaar geflanst werden. Toen ik uit die sector vertrokken ben was het eerste wat ik deed een "geen reclame" sticker op mijn brievenbus plakken. Nu gebeurt het soms dat er toch nog reclame in die brievenbus gedropt wordt, maar de meesten onder jullie weten waarschijnlijk niet dat er ook een aantal folders met de postbode mee komen. En die worden netjes in de brievenbus gedropt. Nu, al wat met BD te maken heeft zou in principe niet in de brievenbus terecht mogen komen als je zo een sticker geplakt hebt. Doet mij er trouwens aan denken: kleuren zijn compleet vervaagd, tijd om nieuwe stickers aan te vragen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Waarom mag de postbode wel ongeadresseerde reclame in mijn bus steken?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”