Beste leden,
Na enige frustratie bij het wegvallen van het wireless signaal van de BBOX2 en er niet direct een verbetering op zit te komen voor een beter (lees stabieler) signaal te krijgen, heb ik besloten de oude linksys terug boven te halen en deze te gebruiken om via deze mijn wireless connectie te proberen doen.
Ik zou graag dus de linksys router gebruiker als extra router, m.a.w. in deze indeling: internet -> bbox2 -> LAN draad naar linksys -> blije ik op wireless. In deze indeling blijft de bbox echter wel actief voor alle andere functies, enkel wordt 1 poort gebruikt voor de linksys.
Nu mijn vraag is, hoe doe ik dit? Ik heb wel 'enige' kennis, maar belange niet genoeg voor alle juiste instellingen te weten!
Alle hulp is welkom!
Hulp gevraagd: BBOX2 -> linksys WRT54G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
En als je content bent van de bbox 2 router mogelijkheden kan je de dhcp van de linksys uitzetten en gewoon gebruiken als switch/wireless AP hiervoor hang je gewoon een kabeltje van de bbox naar een LAN poort van de linksys (met custom firmwares kan je evt de WAN poort ook op het LAN zetten indien je poorten te kort zou komen)