Wettelijke opzegtermijn en schadevergoeding Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Beste ,
dit is mijn situatie : belgacom internet overal maxi en vaste lijn abonnement . Mijn contract loopt nog tot en met 20 april 2013 . Ik weet dat de nieuwe telecomwet ingaat vanaf oktober . Als ik nu zou opzeggen , weet iemand wat dit mij dan gaat kosten aan schadevergoeding . Ik vermoed dat ik deze al moeten betalen aangezien ik mijn contract vroegtijdig opzeg .
BlaCkBirD
Starter
Starter
Provider

wel evenveel of je zou betalen mocht je uw abonnement gebruiken tot 20 april 2013.

(staat ook op elke factuur volgens mij)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is dus het probleem , er staat geen einddatum op mijn factuur . Ben klant geworden bij belgacom rond12 april van dit jaar, dan zou er toch ook een einddatum moeten staan ?
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:
Provider

Beste fieldoxide,

Indien uw contract nog loopt t/m 20/04/2013 en u dit nu zou opzeggen, dan wordt er een verbrekingsvergoeding aangerekend die gelijk is aan de resterende maanden huur t/m 20/04/2013.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:
Provider

En wet ingaan in october ... op alle lopende contracten van toepassing ?

Zal wel enkel zijn op contracten afgesloten vanaf dat wet is ingegaan zeker

Anders snel in september een paar tiental iphones bij telenet gaan halen met monsterabbo's erbij en ze dan opzeggen erna ... :p
The eternal and true pessimist :D
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer
Provider

@a3ke
Nee he, bij Telenet worden alle lopende abonnementen ook afgeschaft, maar dan moet je gewoon nog de restwaarde van de gsm betalen.
Als je in september koopt en in oktober opzegt, moet je restwaarde van 23/24ste vd prijs betalen.

Over TS zijn probleem:
Kun je misschien narekenen of het voor jou niet goedkoper is van bv. Internet Maxi naar Internet Start te downgraden (wel nieuw jaarcontract)... In dat geval heb je een back-up verbinding en betaal je IN TOTAAL minder volgens mij.

Wat is trouwens de reden? Mogelijk kun je via ombudsdienst kostenloos laten opzeggen als je kunt bewijzen dat ze min of meer nalatig zijn.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

die wet zal ook van toepassing zijn op oude contracten, echter kan er maar kostenloos opgezegd worden na afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding. dit gezegd zijnde zijn de contracten bij belgacom sinds juli volledig vrijblijvend geworden. contract van fieldoxide is echter ervoor onderschreven en dit is hier dus niet van toepassing.

ivm die iphones.... van de klant die (kosteloos of tegen een lagere prijs) een product heeft verkregen bij onderschrijven abonnement van bepaalde duur, mag bij de vroegtijdige beëindiging van het contract een bijkomende schadevergoeding gevorderd worden

@ fieldoxide, al terug naar telenet?
Dima_2005 schreef: bv. Internet Maxi naar Internet Start te downgraden (wel nieuw jaarcontract)...
volgens mij is dat geen nieuw contract meer want ondertussen zijn de contracten vrijblijvend geworden bij belgacom (sinds juli), dus volgens mij hou je gewoon dezelfde einddatum als je dat doet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb een internet maxi overal abonnement bij Belgacom inclusief vaste telefonie en een mtv generation 15 formule . Het probleem dat ik nu bij telenet heb is dat ik een pak meer betaal dan voordien . Ik heb het HD XL abonnement nu ook aan de volle prijs , zou nu ook het eerst klassevoetbal willen nemen bij telent maar daar word ik nu ook voor 'gestraft' aangezien ik enkel maar digitale tv bij hun neem , dit voetbal gaat mij nu 26 euro per maand extra kosten .
Ik moet wel zeggen dat ik een zeer stabiele verbinding heb bij belgacom en ook de snelheid haal die ze mij beloven , hopelijk komt er vlug een 50/6 verbinding zodat ze dichter bij de fibernet formule zitten . Moet toch eerlijk bekennen dat ik de snelheid bij telenet wat mis , ga wel niet volledig akkoord met hun downloaden (rode uren schema ) , dit heb je dan bij belgacom weer niet . Dus mijn overstap naar belgacom kost mij nu meer dan dat ik voordien alles bij telenet had.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”