Proximus facturen blijven komen na overschakeling

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Een goede middag allen.

Half oktober 2011 ben ik overgeschakeld naar Mobile Vikings en heb ik Proximus vaarwel geboden. Volgens MV moest ik geen verdere acties ondernemen bij Proximus, alles ging automatisch worden overgezet en afgesloten worden. Het enige waar ik rekening moest mee houden was een boete bij het beëindigen van mijn contract.

December was ik al 100% volledig overgeschakeld, echter kreeg ik in januari nog een factuur van Proximus van 25 EUR "Reactivatiekost". Fine by me, ik nam aan dat het hier over de boete ging, dus heb ik deze maar betaald in de hoop dat dat het laatste was.
Februari, maart, april, mei, juni, allen gingen voorbij gepaard met de maandelijkse 25 EUR "reactivatiekost". Ik maakte al een aantal maand geen gebruik van de diensten van Proximus, dus deze heb ik dan ook niet betaald.
Na het dreigement dat mijn telefoonnummer afgesloten ging worden kon ik niks anders denken dan "good riddance", eindelijk er van af, sluit maar af, kreeg ik vorige week nog een mooie aanmaning met nog meer mooie dreigementen ivm gerechtelijke stappen. En dat allemaal voor iets wat ik niet meer gebruik sinds 7 maand hiervoor!

Ondertussen heb ik een brief terug gestuurd naar dat dreigbureautje die Proximus heeft ingezet met de melding dat ik daar al maanden geen klant meer ben, gepaard met de bijlages die aantonen dat ik geen stappen moest ondernemen bij het overschakelen naar de nieuwe provider.
Ook heb ik contact opgenomen met Mobile Vikings om te vragen in hoeverre de overschakeling gebeurd was indertijd.

Wat zijn die reactivatiekosten precies? Ben ik hier effectief verplicht nog meer mijn portemonnee leeg te maken voor Proximus terwijl dat de reden was dat ik daar ben weg gegaan?

Merci!
Laatst gewijzigd door texke op 03 jul 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Neem eerst contact op met Proximus/Belgacom en leg hun je situatie voor.
Als er bij hen iets mis ging zullen ze het wel oplossen (is mijn ervaring).
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Texke,

Bij een omschakeling naar een andere provider dient u inderdaad zelf geen stappen te ondernemen,dat doet de door u uit gekozen provider. Na de omschakeling ontvangt u enkel nog een laatste slotfactuur waarin kosten kunnen zitten voor het verbreken van het contract en dergelijke.
Het is niet correct al u 7 maanden na de omschakeling nog steeds facturen krijgt.

Als u mij uw oproepnummer kan bezorgen,eventueel via een privé bericht, dan wil ik deze hele zaak voor u bekijken en tot een oplossing komen.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Berichtje verzonden.
Alvast bedankt voor de reactie!
eviken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2013, 18:11

hallo,

ik heb net hetzelfde probleem met proximus momenteel! ben al sinds eind vorig jaar overgeschakeld, maar krijg nog steeds facturen van 25€ voor een reactivatiekost. ik heb al 5x geprobeerd om naar de klantendienst te bellen, zonder gevolg, er wordt gewoon niet opgenomen. zo scheppen ze wel geld met een betalend nummer! zou eva van belgacom mij eens kunnen contacteren aub? of iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

groetjes,
Evi
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

@Eviken: je kan ook altijd de klantendienst (6000) bellen met de gsm van iemand in je omgeving die Proximus is, dan is het gratis. Het 078-15 6000 nummer is ook niet duur (cfr gewone vaste lijn), dus echt veel verdienen doen ze er niet aan hoor. Je kan Eva van BGC contacteren via de gegevens die op haar profiel staan in deze draad.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ter info voor Eviken:

In mijn geval was het omdat mijn abo was stopgezet na overschakeling, maar was terug geactiveerd omdat ik een rekening NA het stopzetten heb betaald.
Is er bij u ook zoiets gebeurd?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”